Cool ???

Robban_C skrev:
Dvs dom finns att köpa idag (eller i alla fall för bara nåt år sen).

Jo det är helt riktigt, dom finns att köpa idag. Inte billigt och inte i vårt tråkiga land så vitt jag vet men det går om man vill.

jovisst redan i slutet på sextiotalet började Spondon med ramkit
kolla på tex vad som finns till "the old killer" Z1000 idag
http://www.gamma498.plus.com/spondon%20engineering/z1000retro.htm

UrbanTiger skrev:
Jodå... det fanns Spondonramar i slutet av 80-talet. Det var en del tjafs om att dom inte var tillförlitliga på den tiden. Sedan dess har det nog hänt en del och då även på chassisidan med bättre stutsare och bätre däck etc.

Eh, jag kanske uttryckte mig lite otydligt. Jag vet att Spondon funnits länge men den ramen som det pratas om i den här tråden fanns mig veterligt inte i början av 80-talet, den kom för bara några år sen.

Sex cylindrar är fränt...
Ljudet från en CBX med 6-1 system ger absolut ståpäls...
Sen är det ju kul att man (jag) fått äran att köra både standard CBx -79 och en som var ombyggd med en Martin-ram. Kalrt bättre med Martin-ramen och snyggare.
Z1300 är ju en helt annan hoj som jag kört ett par tusen mil på.
Tung men go.

Robban_C skrev:
På sin tid?
kawa1300:
Ang effekten. Japp, nu när jag ser nuffrorna så känner jag så att säga igen dom. Men att CBX skulle ha haft klent vrid håller jag inte med om. Mina erfarenheter är att dom orkar bra. Iofs i en Martin-ram (som är lättare än Hondas) men ändå. Självklart ger dom inte lika mycket vridmoment som en Kaw 1300 men det säger sig självt när det skiljer 250 cc.
Å andra sidan finns det bigblock till CBX. Då får man både cc och modern teknik (4-ventil). :tummenupp
Finns det bigblock till Kaw 1300? :)

Goddag igen...

En liten korrigering till då...men jag lovar att det är sista gången....*ler*.

CBX:erna hade redan då 4 ventiler per cylinder så där blir det ingen ändring.

O tyvärr finns det mig veterligt inget att köpa till 1300:orna över disk i alla fall...det går dock att ta upp dem till runt 1500cc utan allt för stora bekymmer...o med STORA bekymmer går det lite till men då är det överkurs.(Jag vet om en tysk som tagit upp sin till runt 1700cc).

Sen, om har alldeles för litet att göra kan man ju bara lägga till 6 cylindrar o få sig en tolva! (Kolla bilden...den där funkar hur bra som helst faktiskt!).

Bifogat

• Z2300.1.jpg
    Z2300.1.jpg
    46.8 KB · Visningar: 109
Är det den där engelsmannen? Var det inte han som byggde på ett par pipor extra på Kaw 3-pip? 5-pip liksom.

Går Kawen att borra till 1500? Omfodra till 1700?

Apambulans skrev:
Fan, jag vill ha såna backspeglar. Någon som sett liknande på nåt ställe och kan tipsa mig :confused:

kolla i Custom chrome katalogen, finns på skumma H*& D #**^ firmor.
Heter Crome Golf mirrors eller något liknande...dussin spegel på twin byggen.

Robban_C skrev:
Är det den där engelsmannen? Var det inte han som byggde på ett par pipor extra på Kaw 3-pip? 5-pip liksom.

Går Kawen att borra till 1500? Omfodra till 1700?

Tjosan...

Jo, det är den där engelsmannen....Han har även byggt en eller två stycken V8:or baserat på gamla Z1000 hojar...o som sagt Kawa 12:an.

O jo, det går att borra en 1300:a till 1500...som sagt utan större bekymmer, (såg faktiskt en till salu igår på nån sajt...).
En 1700:a går det att fixa till men har för mig att det blir ett jäkla jobb med att flytta lagerytor o allt möjligt så det är inget man gör över dagen precis, (tysken som byggt den motorn har även byggt in en backväxel då han drar sidovagn med den)!

Så med andra ord, har man inte jobb så kan man skaffa sig hur mycket som helst....*ler*.

Ha det

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back