Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Robban_C skrev:Fler fakta för den som bara måste veta allt:
Man kan tro att puffran borde vara bred men den är bara ett par cm bredare i botten än många samtida 4r. Både Kaw och Suz hade nämligen generator utanför veven på den här tiden (tidigt 80-tal), CBX hade allt sånt undanflyttat. Givetvis är den bredare uppe vid cyl/topp än 4
rna men som sagt inte så mycket bredare i botten.
1047 luftkylda cc, 4 ventiler på varje cyl (trist att slipa 24 ventiler!), om jag minns rätt runt 120 hk original. Motorn ger en sång som ger gåshud bara vid tanken.
Rixdyra motordelar, har ett svagt minne av att en komplett packningssats kostar runt 5000:-.
Btw om nån har en Martin-CBX som står och samlar damm så går det bra att skicka pm!![]()
Superbee skrev:Intressanta fakta! Fanns nån kille som byggde en cbx med suzuki toppkåpa(!!!)...en gul var det...aah läckraste hojen jag sett, steve tror jag killen heter...Ska leta upp en bild efter dagen kneg!
ehhrm var det inte du som var 2t frälst för ett tag sen?![]()
![]()
Robban_C skrev:Fler fakta för den som bara måste veta allt:
Man kan tro att puffran borde vara bred men den är bara ett par cm bredare i botten än många samtida 4r. Både Kaw och Suz hade nämligen generator utanför veven på den här tiden (tidigt 80-tal), CBX hade allt sånt undanflyttat. Givetvis är den bredare uppe vid cyl/topp än 4
rna men som sagt inte så mycket bredare i botten.
1047 luftkylda cc, 4 ventiler på varje cyl (trist att slipa 24 ventiler!), om jag minns rätt runt 120 hk original. Motorn ger en sång som ger gåshud bara vid tanken.
Rixdyra motordelar, har ett svagt minne av att en komplett packningssats kostar runt 5000:-.
Btw om nån har en Martin-CBX som står och samlar damm så går det bra att skicka pm!![]()
Ett såkallat byxskottSvartR1a skrev:Blev det blött i byxorna![]()
På sin tid?UrbanTiger skrev:Spondonramarna lär ha varit wobbliga av sig på sin tid. Fina att se på är dom i alla fall.
![]() |
Forged följer tre baggerbyggen
Tre amerikanska hojbyggare ... |
Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar
Statistik från försäkringsb... |
|
Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar
Trendbrott: Statistik från ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Concept RR
Under den prestigefyllda ut... |
![]() |
Snart dags för Custom Bike Show
Förra året firades den 50:e... |
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |