Cool limoservice!

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
Riktigt coolt att åka runt i en sån limo på stan. 26 tums fälgar :yoparty
Limo
Nån som är sugen på att hänga med o gå ihop att hyra en sån nån kväll säkert jättebilligt :gnissla

sportarn skrev:
Limo
Nån som är sugen på att hänga med o gå ihop att hyra en sån nån kväll säkert jättebilligt :gnissla
jag har sett den i verkligheten på mässa. tycker inte att den är så speciell faktiskt. och limo är den väl inte (limo för mig är en 8 meter lång bil)? bara stor och bling-blingande.
billigt lär det inte heller bli :)

Last edited:
sportarn skrev:
Limo

pimpin' :yoparty

MikkE skrev:
jag har sett den i verkligheten på mässa. tycker inte att den är så speciell faktiskt. och limo är den väl inte (limo för mig är en 8 meter lång bil)? bara stor och bling-blingande.
billigt lär det inte heller bli :)

Håller med, den brukar stå parkerad vid hötorget.
Tycker inte heller att den e så speciell. Ser CP ut med en militärbil som helt plötsligt ska vara cool med stora fälgar etc etc.

Näää tacka vet jag modellen som gick i Gulf kriget med en M60 monterad på taket, då hade du fått uppmärksamhet

Dom har snott SpökRidarens siteupplägg, eller är det tvärt om?

Den har man sett ett par gånger..

Tyvärr ser den faktiskt bara konstig ut med dom fälgarna. Skulle vara trevligare att glida fram i en riktig limo istället för den där.

Spontant känns det som en 15-årig tjej med mycket makeup som skall in på krogen. Bra försök.. men lite väl genomskinligt.

Jag ska fan ha betalt för att synas i en sån bil med kräkiga reklamloggor på sidorna, grejen med riktiga limos är ju att dom är eleganta.

Någon riktig terrängbil är det ju inte heller, eftersom dom har blingat till den.
Den är förövrigt inte så lysande i terrängen som alla påstår i orginalutförandet heller, den är alldelens för otymplig i skogen, den funkar nog bäst i öknen

Visst var det dennadär de var ute å åkte med i High Chaparall?
Fula är de, tyvärr. Sett en i västerås, fan, jag tyckte XC90:orna
var skrämmande när man satt i rullstolen... den där kom man ju knappt
upp till dörren på... Brrr...

detta är limmo!

Bifogat

• meet3.jpg
    meet3.jpg
    121.4 KB · Visningar: 104
  • 6142_G.jpg
    6142_G.jpg
    65.9 KB · Visningar: 115
Denna är lite mer limmo:
hummer2003H2.jpg

Lite fler otympliga ting: http://www.starlimos.de/limotalk/crazy.htm

Nu när amerikanska HMMWV blivit en civil framgång i form av Hummern (perfekt stadsbil!) för alla rika och bling-bling-törstande människor med lågt estetiskt sinne så tycker jag att det är dags för den svenska motsvarigheten; Bandvagn 206 i stads-utförande!!

Tänk er den gamla goda bandvagnen med alla dess utmärkta stadsegenskaper (väldigt god terrängframkomlighet, lätt marktryck - kör på skare! osv), kombinera detta med bling bling och sälj till nyrika försäkringsmäklare i innerstan! Jag tror att framgången är säkrad!

Jag ska tamigfan kontakta Hägglunds Vehicles med min strålande idé, The City Bandwagon®!

Jag hittade en något tillblingad Bv206:a, tänk er den här fast med ännu mera ögongodis, nog borde väl den få varenda Canadian Goose-bärande östermalmare att göra i brallan, eller? :tummenupp
1832.jpg

Last edited:
sgtpepper skrev:
Nu när amerikanska HMMWV blivit en civil framgång i form av Hummern (perfekt stadsbil!) för alla rika och bling-bling-törstande människor med lågt estetiskt sinne så tycker jag att det är dags för den svenska motsvarigheten; Bandvagn 206 i stads-utförande!!
En engelsk firma köpte för några år sedan 3500 bandvagnar som de ställde upp på en tomt i ett industriområde här i Östersund. Jag såg i tidningen igår att de fortfarande har ca 40st kvar som de har svårt att bli av med. Du kanske skulle ta och göra verklighet av din idé?

Jag tror även att de hade 10st Haubitzar...

Esquire skrev:
En engelsk firma köpte för några år sedan 3500 bandvagnar som de ställde upp på en tomt i ett industriområde här i Östersund. Jag såg i tidningen igår att de fortfarande har ca 40st kvar som de har svårt att bli av med. Du kanske skulle ta och göra verklighet av din idé?

Jag tror även att de hade 10st Haubitzar...
Det är lugnt, en av mina bästa polare jobbar på bandvagnsavdelningen på FMV så han kan säkert fixa fram ett gäng Bv206:or till bra pris :D. För något år sedan så "saltade" FMV en av deras mega-batcher med överskottmaterial med 800 bandvagnar bara för att göra batchen lite mer intressant för en köpare :Bugar För att fota hela batchen var de tvugna att ta ett flygfoto...

Haubitsar är lite svårare att börja kränga civilt, eftersom det är klassat som krigsmateriel och kräver köptillstånd av regeringen, mest visst vore det ballt att fatta joysticken på en haubits 77 och i sakta mak köra längs Kungsgatan, faktiskt ett perfekt stadsfordon, gillar du inte snubben i SUV:en framför dig så är det bara att skicka iväg en 55 kilos 15.5cm granat genom hans bakruta. Perfekt! :D

Akryl-Amid: Varför inte en Skalman? Därför att Sverige formligen svämmar över av gamla knappt använda Bv206:or, det går säkert en bandvagn per 10 innevånare i Sverige, lite enklare att köpa loss 1000 Bv206, lacka dem i någon sexig metallic-lack, sätta på lite bling-bling, lädersäten och AC och sen sälja dem till hugade spekulanter. Jag kommer att bli miljonär! :D :D

Hummern e ju lite cool och kan kanske användas på riktigt men H2 är bara en tung paketbil .... fast hur många moddade xboxar man sätter i den.

Blue skrev:
Coolt! Synd bara att banden är så jävla dyra och att man behöver lastbilskort för att framföra en bandvagn civilt (om man nu överhuvudtaget kan få tillstånd att köra den på allmän väg som civilist?).

Hade jag haft en gård på landet med en skogsfastighet så hade jag köpt den där direkt, bandvagnen är ta mig tusan det finaste Sverige har producerat! :)

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back