Cool bil?

BMWs sexa med turbo (bensin) är trevlig.
Dessutom har de trevliga automatlådor.
Finns i lite olika karosserier.

Annars som nämnt är opeln med 2.8 turbo V6 mycket vagn för pengarna.

Sen finns ju alltid Dodge Charger med lite olika åttor.
 
Köpte mig tidigare i våras en Jaguar xe, 200hk. Riktigt skitsnygg och rolig att köra. Euroklass 6. Bästa köpet på länge. Även om jag fick gå utanför budget då förstås. Men man kan ju inte få allt på önskelistan.
 
Eftersom du nämner Chrysler 300C/ Dodge Magnum. Ägde en 300C Hemi -07 i fyra år och 8000mil.
+ Tillförlitlig. Mest pålitliga bil jag ägt och då har jag ändå haft några tyskar. Hade inga problem alls med Chryslern förutom att styrlederna får bytas lite tidigare än på de flesta bilar.
+ Skottsäker och stark motor som låter bra med ett roligare system.
+ Väldigt stora utrymmen för passagerarna.
- Som du säger känns inredningen omodern och lite ”B”
- Känns lite trög att köra. Tung styrning, lite för krängig och mjuk i fjädringen och ett konstigt lagg när man trycker full gas, tar liksom en halvsekund innan insprutningen gör det man ber den om.
- För törstig för att använda som brukis, blev iallafall det för mig i längden.

Hade sen ett tre månaders förhållande med en -12 Dodge Charger V6
Den kändes betydligt snyggare och modernare interiört och hade också bättre köregenskaperna. Riktigt snygg bil också. Men även om sexan ger 270hk så känns det fel att inte ha en åtta i den här typen av bil. Och en åtta blir riktigt törstig vilket ofta blir en faktor på en bruksbil.
 
Leta reda på en fin Alfa 159 Q4 med sexan. Tidlös bil som går att köpa billigt men utmaningen är som sagt att hitta en fin.

Är du lite mer vågad så gå på en 156 GTA - du får dock leva med framhjulsdriften.... Sjukt svårt att hitta fina ex...

Sexan i 159an är dessvärre inte alls lika charmig som i 166/156/147 och tidigare. Den senare är ett GM-derivat, den tidigare en riktig Alfaspis.
Med det sagt, GM-sexan går finfint.
 
Jag har C63 och gillar den som fan.
Är inte på gång att sälja, men om man skulle så har jag svårt att se den till salu för 150... på Blocket brukar de börja på 250.
Detta är dock en annan bil än övriga som nämns... och omöjlig att köra lagligt med.
 
Eftersom du nämner Chrysler 300C/ Dodge Magnum. Ägde en 300C Hemi -07 i fyra år och 8000mil.
+ Tillförlitlig. Mest pålitliga bil jag ägt och då har jag ändå haft några tyskar. Hade inga problem alls med Chryslern förutom att styrlederna får bytas lite tidigare än på de flesta bilar.
+ Skottsäker och stark motor som låter bra med ett roligare system.
+ Väldigt stora utrymmen för passagerarna.
- Som du säger känns inredningen omodern och lite ”B”
- Känns lite trög att köra. Tung styrning, lite för krängig och mjuk i fjädringen och ett konstigt lagg när man trycker full gas, tar liksom en halvsekund innan insprutningen gör det man ber den om.
- För törstig för att använda som brukis, blev iallafall det för mig i längden.

Hade sen ett tre månaders förhållande med en -12 Dodge Charger V6
Den kändes betydligt snyggare och modernare interiört och hade också bättre köregenskaperna. Riktigt snygg bil också. Men även om sexan ger 270hk så känns det fel att inte ha en åtta i den här typen av bil. Och en åtta blir riktigt törstig vilket ofta blir en faktor på en bruksbil.

Hur mycket i ärliga siffror drog en hemi kombi då, från någon som inte säljer en sådan just nu? :va
Har som sagt inte några jätteproblem med att det dricks lite, 2 liter hemma på ön med gasfot går att leva med, två liter långkörning blir lite överkant.


Jag har C63 och gillar den som fan.
Är inte på gång att sälja, men om man skulle så har jag svårt att se den till salu för 150... på Blocket brukar de börja på 250.
Detta är dock en annan bil än övriga som nämns... och omöjlig att köra lagligt med.

Över budget ja, men finns som är nära nog att underhålla idén åtminstone. Däremot är ju dragkroken ett måste som sagt.
 
Nu vet jag inte vilket handikapp du besitter men om ryggen är en kär vill man nog inte vara utan svankstöd. Något japan kan vara dåliga på men tyvärr även de övriga. Ex en flott BMW vars stolsrygg greppar tag i dig vid aktiv körning men noll svankstöd :va

Provkör vill jag väl säga med det, likaså automatlådor där det finns riktigt bra och bra jävla dåliga.. också.

Lexus är ok, inte helt körglada men hyggligt problemfria och komfortabla fast kombi får du kika på suv istället.

https://www.blocket.se/vi/85457933.htm

Honda Accord sitter man annars bra i och svänger på kommando trots framkrafs.
 
Får man dragkrok på cts-v? :va
Verkar finnas allt från 140k upp till 300 för första generationen. Dragkrok hittar jag dock bara till på V6 modellen?
 
Kikade på en 2013 import och en 2016 svensksåld, 6.2L dock men båda fick släpa noll enl. registrerad uppgift.

TS fordonsinfo har en luring också, kanske alla vet om men iaf. Där det står hur mycket man får dra med B-kort tar bara hänsyn till tjänstevikt/totalvikt och alltså inte vad fordonet får dra.
 
Hur mycket i ärliga siffror drog en hemi kombi då, från någon som inte säljer en sådan just nu? :va
Har som sagt inte några jätteproblem med att det dricks lite, 2 liter hemma på ön med gasfot går att leva med, två liter långkörning blir lite överkant.

Sent svar, har inte varit inloggad på länge.

Skulle säga att jag snittade mellan 1,2 och 1,3 milen i slutet av perioden jag hade den och mestadels körde landsväg. Drog nog runt 1,6-1,7 i snitt när jag bodde inne i stan. Till skillnad från de flesta andra bilar jag haft så kändes det som att den drog minst runt laglig motorvägsfart. På mitt ex så kunde jag ligga precis runt 115-120km/h och den höll sig på fyra cylindrar med MDS systemet och drog ner mot litern, ökade man farten något så de andra fyra kickade in så drog den avsevärt mer.

Gillar inte att kolla förbrukningen när jag kör, tar liksom bort mycket av det roliga men blev lite snål när jag var tvungen att pendla intensivt med Chryslern.
 
Hahah jag byggde en airfix sådan i tolvårsåldern. :banana
Men nä, det är nog inte helt passade som bruks och missbruks as. Behöver kunna motivera det åt sambon också, eventuellt. :hihi Såvida det inte är något ascoolt, då får hon allt finna sig i ett. :crash

Här har du en lite billigare och denna har ju till och med tak:D https://www.blocket.se/dalarna/Chrysler_300c_1957_85147446.htm?ca=1_13&w=3

Fattar inte hur Chrysler kunde kalla den nya 300C för just 300C, 300 hade väl varit okej men just C står enligt mig för 1957 inget annat.

Just 300C måste ju ha varit brutal på sin tid med en 392 Hemi på 375 hk även om det förmodligen är SAE hk, Cadillacs 365:a hade väl 1957 275 hk och en Volvo PV 60 hk. Hur som helst är det enligt mig svårt att hitta nåt coolare än en 1957 300C, tyvärr få ex tillverkade och med ett pris som gör det lite svårmotiverat att köpa en.
 
Skulle inte kalla en Chrysler 300c för Cool bil, utan jävligt snygg å vacker bil då..
 
https://www.blocket.se/vasterbotten/Saab_9_3_Turbo_X__Hirsch_85850583.htm?ca=2&w=1&last=1

Kombi
Automat
Drakgkrok
Fyrhjulsdrift
Flyttar på sig

Köp en, jag ha... Sonen har en jag kan låna...

HÖHÖHÖHHÖ, nej.

Framförallt inte när det finns sena framhjulsdrivna 9-3 or för 45 papp... Jag är dock av åsikten att det finns goda anledningar till att saab gick ikull. Ända anledningen till att jag skulle köpa en skulle vara att den var väldans billig.
 
Sent svar, har inte varit inloggad på länge.

Skulle säga att jag snittade mellan 1,2 och 1,3 milen i slutet av perioden jag hade den och mestadels körde landsväg. Drog nog runt 1,6-1,7 i snitt när jag bodde inne i stan. Till skillnad från de flesta andra bilar jag haft så kändes det som att den drog minst runt laglig motorvägsfart. På mitt ex så kunde jag ligga precis runt 115-120km/h och den höll sig på fyra cylindrar med MDS systemet och drog ner mot litern, ökade man farten något så de andra fyra kickade in så drog den avsevärt mer.

Gillar inte att kolla förbrukningen när jag kör, tar liksom bort mycket av det roliga men blev lite snål när jag var tvungen att pendla intensivt med Chryslern.

Hum, om det är sant så låter det ju klart intressant.
Är medveten om att det är en bra gammal e-klass med billiga komponenter, inredning hjulupphängning osv, och amerikansk drivlina.
Verkar få mycket motor och utrustning för pengarna dock. Och dragkrok verkar vara relativt vanligt. Och så är de ganska simpelt byggda gentemot en direktinsprutad modern turbomaskin, så rätt mycket billigare att repa bör de vara också.
 
Hum, om det är sant så låter det ju klart intressant.
Är medveten om att det är en bra gammal e-klass med billiga komponenter, inredning hjulupphängning osv, och amerikansk drivlina.
Verkar få mycket motor och utrustning för pengarna dock. Och dragkrok verkar vara relativt vanligt. Och så är de ganska simpelt byggda gentemot en direktinsprutad modern turbomaskin, så rätt mycket billigare att repa bör de vara också.

Och låda från Benz (5g-tronic) så det är i princip bara motorn som är jänk.
 
Enligt en kille som är duktig och ägde en Chrysler-verkstad så är Merca-lådan den svagaste länken. Rekommenderade att byta olja i lådan oftare än intervallen.
 
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top