Cool bil

den va ruskigt ful iaf

de värsta med elbilar etc.. e ljudet.. då låte rinte mkt

hur ska man klara sig utan ljudet från en fet V8a när soppan tar slut

Det låter lite jobbigt att trimma en 1.6 bilmotor från 115hk till 250hk. :gnissla

Det är säkert fullt genomförbart med tanke på vad man kan få ur en 1.3 Hayabusa om man slänger på en turbo. Men det känns ändå som att det kan bli vissa problem med hållbarheten. :va

honkiie skrev:
Den där videon väcker såna habegär så att det liknar ingenting. Synd bara att trots att den är billig så är den för dyr :(
Sen är den säkert inte gatlegal i sverige heller.

Är den reggad i England ska det väl inte vara något problem att få in den till Sverige. Ställa om lysena och ändra till km/h istället för mph. Eller?

Empa skrev:
Är den reggad i England ska det väl inte vara något problem att få in den till Sverige. Ställa om lysena och ändra till km/h istället för mph. Eller?
Jag har fått för mig att det är ett jävla tjorv att få en bil laglig i sverige om modellen inte sålts här. Lotus Omegan var tydligen skitjobbig att få laglig enligt lotus omega mannen här i älvsbyn. Vet inte vad han gjorde för att få dom lagliga. Hursomhelst så är det många år kvar innan jag har råd med en sån här men jag vill ha en

edit: Ska ha en :fakta

edit2: det finns dealer i sverige enligt hemsidan :banana

Last edited:
Empa skrev:

Som det skrevs ovan så går det inte att få en Ariel Atom reggad för hata i sverige tyvär, just eftersom den inte säljs i sverige som gatlegal. Men om du köper bilen i delar och reggar den som amatörbyggt fordon, likt som lotus 7 replikor o dyl. som byggs så kan du få den reggad o klar för gatan...

Sverige i ett nötskal... :fatta!

Bah, värsta touringbilen ju!

"Tycker du att det är dragit glädjer det nog dig att vi utrustat alla nordiska Atom 2 med uttag för eluppvärmda kläder."

lilltrollet skrev:
Som det skrevs ovan så går det inte att få en Ariel Atom reggad för hata i sverige tyvär, just eftersom den inte säljs i sverige som gatlegal. Men om du köper bilen i delar och reggar den som amatörbyggt fordon, likt som lotus 7 replikor o dyl. som byggs så kan du få den reggad o klar för gatan...

Sverige i ett nötskal... :fatta!
men ska inte amatörbyggda fordon krocktestas också? Alltså om de inte bygger på nån tidigare design eller har bottenplatta från vw och sånt där? Kanske bara är nå vilda rykten men jag har hört det iaf.

Lite tärt att köpa två och krocka sönder en :gnissla

FUBAR skrev:
Bah, värsta touringbilen ju!

"Tycker du att det är dragit glädjer det nog dig att vi utrustat alla nordiska Atom 2 med uttag för eluppvärmda kläder."

jag vet inte om jag skulle vilja åka i den där i 150 utan hjälm :3freak fatta å få ett bi i ansiktet...

honkiie skrev:
men ska inte amatörbyggda fordon krocktestas också? Alltså om de inte bygger på nån tidigare design eller har bottenplatta från vw och sånt där? Kanske bara är nå vilda rykten men jag har hört det iaf.

Lite tärt att köpa två och krocka sönder en :gnissla

behöver inte krocktestas om man bara bygger en åt sig själv, bygger man för att producera flera för att sälja så måste det krocktestas

Last edited:
heimdal skrev:
hur ska man klara sig utan ljudet från en fet V8a när soppan tar slut

Spela in på MP3...

Har själv en trimmad Corvette på burken...
Hjälper när det blir riktigt illa!!!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...