Cookie-popup kommer snart

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Hej, vill bara förvarna om att det kommer komma en cookie-consent för Sporthoj.com och att ni får hålla känslorna svala. Det görs 1 gång och jag hoppas alla kan vara snälla och acceptera och låta sajten få sin finansiering. Ni kan se på www.bike.se som exempel för hur det kommer se ut.

Detta kommer som krav från Google nu att alla sajter som använder deras annonseringsnätverk måste valideras innan september.

Jag vet att Gerry som ägare är mån om att servera relevanta annonser inga för jobbiga annonser som t.ex. popups eller overlay. Sådant måste rapporteras och det ska tas bort.
 

Bifogat

  • 1692697737933.png
    1692697737933.png
    224.5 KB · Visningar: 38

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Ironiskt att jag är glad för att bli varnad för en popup.
Cirkeln är sluten då på något sätt.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Nu tyvärr så spärrande Google sporthoj.com från annonsnätverket. Jag har VÄNTAT SÅ LÄNGE DET GÅR.... :näsblod

Men nu behövde jag aktivera Cookie consent.

Jag tycker det är lika störande som er. :död

Det vore vänligt om ni kan tänka er acceptera.

Gerry försöker justera men det slinker ibland igenom rövannonser och scam. Rapportera då själva annonserna eller maila gerry @ bike. se.

Meddela gärna här om allt funkar som det ska. Ni behöver inte skriva och vara rövhål, jag fattar. Men som sagt, sajten behöver finansiering på något sätt och det är annonser i dagsläget.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Gerry försöker justera men det slinker ibland igenom rövannonser och scam. Rapportera då själva annonserna eller maila gerry @ bike. se.
Är det inte därför man så att säga köper tjänster, för att få kvalitet? Borde det inte vara reklamleverantörens ansvar att det inte slinker igenom sånt? Eller är dom bara så k*ta på pengar att dom säljer va mög som helst?
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Är det inte därför man så att säga köper tjänster, för att få kvalitet? Borde det inte vara reklamleverantörens ansvar att det inte slinker igenom sånt? Eller är dom bara så k*ta på pengar att dom säljer va mög som helst?

Google släpper ju nya funktioner då och då för annonsytor och dom verkar vara "on by default" så man måste liksom gå in och bevaka då och då.

Det handlar inte om kåta om pengar, utan att dom som är intresserade ska kunna göra reklam på Sporthoj.com via Bike/Motorrad. Sedan ska övrig accepterad reklam vara begränsad och anpassad. Men de är google vi pratar om, och även annonsörer som väljer breda kategorier för sina tjänster och anser det passa allting. Någonstans brister det men knappast pengakåthet. Gerry är väl medveten om det viktiga att ha rätt annonser på rätt sajt.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Google släpper ju nya funktioner då och då för annonsytor och dom verkar vara "on by default" så man måste liksom gå in och bevaka då och då.

Det handlar inte om kåta om pengar, utan att dom som är intresserade ska kunna göra reklam på Sporthoj.com via Bike/Motorrad. Sedan ska övrig accepterad reklam vara begränsad och anpassad. Men de är google vi pratar om, och även annonsörer som väljer breda kategorier för sina tjänster och anser det passa allting. Någonstans brister det men knappast pengakåthet. Gerry är väl medveten om det viktiga att ha rätt annonser på rätt sajt.
Jo, självklart kan det ju slinka in saker som triggar på sökord, eller konstiga översättningar, men som inte riktigt har SH-medlemmar som målgrupp, det har jag inget problem med. Men scam och nonsens kan det väl knappast vara någon som vill ha på sin site?

Obs, det är ingen kritik mot vare sig dig eller SH, mer mot Google som tjänsteleverantör. Ni ska ju inte behöva lägga tid och energi på att kolla igenom annonserna så att dom är ok, det är ju långt ifrån värdeskapande arbete för er.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top