Det är dags för nya däck fram och bak på Fazer'n. Dimensionerna är 110/70-17 fram och 160/60-17 bak. Jag har kört Metzler MEZ4 bak och det funkar bra men så såg jag däcktestet i Bike så jag kollade lite på två andra däck. Continental Contiforce Max fick väldigt bra betyg med tanke på priset. Metzler Sportec M-1 fick bättre betyg men kostar lite mer. Jag har kollat priser på mynetmoto.com och Sportec M-1 kostar samma som MEZ-4. Contiforce Max finns inte i min dimension utan jag kollade på vanlig Contiforce istället. Dessa är 340:- billigare än M-1 och MEZ-4. Contiforce kostar ca 2060 för två däck inkl frakt och M-1 kostar ca 2400.
Problemen är följande; hur bra är vanliga Contiforce och är det någon idé att spara 340:- på två däck? Hur slitstarka är M-1 jämfört med MEZ-4? Jag kör bara kurvig landsväg och kommer troligen inte hinna köra bana på den uppsättning däck jag köper.
Problemen är följande; hur bra är vanliga Contiforce och är det någon idé att spara 340:- på två däck? Hur slitstarka är M-1 jämfört med MEZ-4? Jag kör bara kurvig landsväg och kommer troligen inte hinna köra bana på den uppsättning däck jag köper.