conti rain i torrt?

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
R1000 race 2 loppet startade ju blött men var ju torrt reda efter 4 varv nånting. Gick ut på contis regn däck. Efter att ha legat en 3 varv i torrspår men ändå förkökt kyla i de vattnet som fanns började de bli väldigt halt bak.

I slutet av racet släppte de sporadiskt lite då och då rakt fram på 2an och 3an, däcket var sopor efteråt.
Kollade på andras däck efter racet och de flesta såg skit fina ut. Knappt ruggade.

är contis däck så känsliga så fort de blir för torrt?

Vilka regndäck är att föredra?
är dock nöjd med contis däck i regn. Har dock inget å jämföra me.:D

R1000 race 2 loppet startade ju blött men var ju torrt reda efter 4 varv nånting. Gick ut på contis regn däck. Efter att ha legat en 3 varv i torrspår men ändå förkökt kyla i de vattnet som fanns började de bli väldigt halt bak.

I slutet av racet släppte de sporadiskt lite då och då rakt fram på 2an och 3an, däcket var sopor efteråt.
Kollade på andras däck efter racet och de flesta såg skit fina ut. Knappt ruggade.

är contis däck så känsliga så fort de blir för torrt?

Vilka regndäck är att föredra?
är dock nöjd med contis däck i regn. Har dock inget å jämföra me.:D

Dom är vad dom kallas Regndäck. När vi körde va det faktiskt torrt.
Mina var oxå skit o släppte hela tiden. Roligt att köra på men ganska dyrt.

perre

Contis regndäck är FÖRTVIVLAT dåliga när det torkar upp. Jag råkade ut för detta under ett race i finland förra året. Det blev bara skit kvar väldigt snabbt och jag har aldrig varit med om så dåligt grepp. Höll på att highsida med knappt mätbar lutning och det spann på de flesta växlar rakt fram.

Dunlop regndäck är att rekommendera i torrt. Framdäcken verkar hålla ett helt race i fulltempo och bakdäcken överlever också bra!

PS. Conti är kanon när det verkligen är blött!

Contis regndäck är FÖRTVIVLAT dåliga när det torkar upp. Jag råkade ut för detta under ett race i finland förra året. Det blev bara skit kvar väldigt snabbt och jag har aldrig varit med om så dåligt grepp. Höll på att highsida med knappt mätbar lutning och det spann på de flesta växlar rakt fram.

Dunlop regndäck är att rekommendera i torrt. Framdäcken verkar hålla ett helt race i fulltempo och bakdäcken överlever också bra!

PS. Conti är kanon när det verkligen är blött!

Jag köde nya Conti däck till mitt race. Bakdäcket fick lite väl mycket stryk och det började släppa en del fram mot slutet. Dock så bränner jag hellre ett regndäck än att jag vurpar......

När R1000 gick ut var det ju faktiskt ganska torrt runt banan och ett hårt regndäck var ju att föredra. Conti ska tydligen komma med ett däck för blöt bana som ska funka bra. Rain - Däcket är för när det är blött och blir spår efter däcken.

/Oskar

så såg mitt bakdäck ut efter 12 varv race. dom var nästan nya innan.

vilka ska man sattsa på?
dunlopp?

Jag gillar Bridgestones regndäck men vet inte hur de håller i upptorkande. Huvudsaken för mig är att de är bra i regn.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti