Conti endurance slick 190/60 och 120/70, tryck?

zilog

Mr. Hardtechno
Gick med
13 Jan 2004
Ort
Landskrona
Hoj
RSV1103R -02 Magnesium, VW Polo 1.4 GTI -97
Planerar att köra Conti comp E slick 190/60 bak, och 120/70 soft (alternativt 125/80 NTEC slick) fram.

Vilken av dessa kombinationer är bäst, samt vilka varm/kalltryck rekommenderas? Bör tilläggas att jag vill få ut två heldagar på bana av framdäcket.
 
För mig funkar 1,6 bak och 1,9 fram perfekt men kör med medium fram.
Två dagar borde du klara fram. Ett medium körde jag lätt fyra dagar
på Gotland (1:32 - 1:34 tider som bäst).
 
Lyfter frågan igen, är det alltså 1.6 bak och 1.9 fram i varmtryck?

Vad funkar bäst hållbarhets/greppmässigt på Anderstorp när det är 13-16C i luften - soft eller endurance bak? Jag har bägge att välja på..
 
Endurance håller bäst vid lägre temp, Enligt Greven ska conti fram ha 2.2 varmt!
 
Endurance håller bäst vid lägre temp, Enligt Greven ska conti fram ha 2.2 varmt!

Values for inflation cold (surrounding temperature):
RaceAttack comp. front 1,9 bar
RaceAttack comp. rear 1,6 bar

RaceAttack Street front 2,1 bar RaceAttack Street rear 1,9 bar

RaceAttack Rain front & rear 2,3 bar this is equivalent to warm (pre-heated to 80° Celsius and after2 laps):

RaceAttack comp. front 2,1 bar
RaceAttack comp. rear 1,9 bar

RaceAttack Street front 2,3 bar
RaceAttack Street rear 2,1bar

RaceAttack Rain front & rear 2,3 bar

Compound: For sprint-Races use soft at the frond and soft or medium atthe rear, depending on the track.
Use medium at the front for less wearini combination with less grip (80% of soft).
 
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back
Top