Containerfrakt från Kina...

M.G.F

I'm with stupid
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
CBR 1000 RR HRC Trico '09
Är det någon som har bra koll på hur detta skall lösas?

Jag och några polare funderar på att beställa hem pitbikes, 120cc, från ett företag där. Förhoppningsvis kostar inte containern 30 000:- men ni som har koll kan väl ge förslag på något schysst företag.

Tack på förhand gubbar och töser.

Container är dyrt, ska du bara ta hem några är det flyg som gäller. Går myyyycket snabbare också.

Paradoxy skrev:
Container är dyrt, ska du bara ta hem några är det flyg som gäller. Går myyyycket snabbare också.

Flyg? Du menar att flyga ner själva också? Eller menar du flygfrakt?

Dom har iofs en minimumorder på en container, vilket innebär 65 hojar vilket i sin tur innebär att vi inte har råd.

Annars ligger ju maskinerna rätt bra till i pris där nere. :D

M.G.F skrev:
Flyg? Du menar att flyga ner själva också? Eller menar du flygfrakt?

Dom har iofs en minimumorder på en container, vilket innebär 65 hojar vilket i sin tur innebär att vi inte har råd.

Annars ligger ju maskinerna rätt bra till i pris där nere. :D

Ja, 65 är en hel del :tungan

Ja, om dom skickar upp det med flygfrakt så blir det nog billigare.

Ta reda på vad det kostar :)

Gör upp med företaget i sig, att de skickar containern via fartyg till Stockholm etc. Det är hur det ofta går till. Det pris jag fått för en container är cirka 15 000, då vet jag inte om ev försäkringar. :tomten

/mvh Johan

Extreem_ skrev:
Gör upp med företaget i sig, att de skickar containern via fartyg till Stockholm etc. Det är hur det ofta går till. Det pris jag fått för en container är cirka 15 000, då vet jag inte om ev försäkringar. :tomten

/mvh Johan

15 000:- är ungefär hälften av det vi räknat med. Ska köra en offert och skicka iväg till olika fraktbolag så får vi se vart vi landar.

Ravetrancer: Tack för ditt svar. 5-7000:- då är det inte lönt att dra hit dom. Tjänar ju inget alls då... :huvet

20 fots kontainer med företag som håller sina tider kostar ca 23-26000kr, sen finns billigare men då har dom för vana att vara sena i flera veckor:(

Ravetrancer skrev:
20 fots kontainer med företag som håller sina tider kostar ca 23-26000kr, sen finns billigare men då har dom för vana att vara sena i flera veckor:(

:tummenupp Tack för det! Det blir inga hojar från Kina då vi inte hade tjänat speciellt mycket och får ligga ut med alldeles för mycket pengar.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg