Connectar inte på DC++

• Thread starter Thread starter Zandrah
  • Start date Start date

Zandrah

Guest
Har lite problem me DC++.
När jag ska ladda hem ex.vis en låt, står d bara å försöker connecta, sen blire connection timeout gång på gång. Någon som haft samma lr liknande probs?
E ingen datatekniker precis, så om någon kan hjälpa eller ge tips vore d kanon :tummenupp

Mvh Zandrah

Sitter du backom en router så ska du vara i passiv mode för att du ska kunna ladda hem.

Mr K skrev:
är du active eller passive?

Ibland kan jag köra active, ibland måste jag köra passive.. Mkt knepigt tycker jag.

didjik skrev:
Sitter du backom en router så ska du vara i passiv mode för att du ska kunna ladda hem.

Jo jag har en router, MEN har kört både active å passive å kunnat ladda hem tidigare.

Zandrah skrev:
Ibland kan jag köra active, ibland måste jag köra passive.. Mkt knepigt tycker jag.

Jo jag har en router, MEN har kört både active å passive å kunnat ladda hem tidigare.
Skriv in ditt korrekta externa ip nummer så funkar det.. finns där under inställnigarna.

t-rex skrev:
Och öppna porten i routern. Sen är det bara att tuta och köra i active mode.

Har förut fixat alla inställningar me routern, öpnnat portar å diverse. (Haft hjälp av brorsan) Å förut har d funkat. Men den senaste veckan har d knasat lite.

Kan dock meddela att jag nyss laddat ner två låtar i passive mode, men flera av de jag klickade på å villa ladda hem, blev d connection timeout på.

Zandrah skrev:
Har förut fixat alla inställningar me routern, öpnnat portar å diverse. (Haft hjälp av brorsan) Å förut har d funkat. Men den senaste veckan har d knasat lite.

Kan dock meddela att jag nyss laddat ner två låtar i passive mode, men flera av de jag klickade på å villa ladda hem, blev d connection timeout på.
om pesonen du vill ladda ifrån oxå är passive så kan du inte ladda
active kan ladda ifrån både och

Last edited:
Zandrah skrev:
Och det är inte så att du har fått en ny ip-adress av din internetleverantör? Isåfall måste du skriva in denna nya i DC för att det ska fungera.

scud skrev:
Och det är inte så att du har fått en ny ip-adress av din internetleverantör? Isåfall måste du skriva in denna nya i DC för att det ska fungera.

Nope, samma ip-adress som alltid..
Igår ladda jag iaf hem 2 låtar, alltid något :banana

Zandrah skrev:

Alltså portarna du öppnar på routhern väljs att lägga till en viss dator (ett visst ip nummer) det innebär att om din dator råkar byta ip så funkar det inte längre.. eftersom ip utdelningen sker automatiskt så kan den ha bytt ip.. ställ annars in ditt ip nummer till ett statiskt så att det inte kan ändras. kolla på routhern vilket ip den forwardar portarna till.

Nyheter
Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet