Command & Conquer 3: Tiberium Wars

• Thread starter Thread starter MikkE
  • Start date Start date
uj uj! tankar för fullt! detta blir ju köptvång på!

Såg riktigt bra ut, nästan så man måste prova när man kommer hem från jobbet. Har spelat de flesta stora strategispelen som släppts..
Starcraft serien /warcraft serien / C&C serien / Dune serien osv..

Kommer ihåg när man satt och lirade dune 1 på gammel 4-86an, då man endast kunde markera en gubbe i taget. Och varje bana var ett rutsystem som man gick efter.

Annars kan jag rekomendera att lira Supreme Commander tills detta släpps, mycket roligt. Enda negativa är att varje bana tar goude lång tid.

Jag har också alltid gillat denna typen av spel.

Nu sitter jag dock enbart med laptop så det blir svårt att spela det där gissar jag.. Jag spelar för tillfället Rise of nations - Thrones and Patriots. Det är ruggigt kul när man spelar multiplayer. En jäkligt bra sak med det spelat är att det alltid tar en timma att spela oavsett hur man gör. Visst. Är man riktigt snabb kan det ta 50 min och är man riktigt långsam 1h10min.

verkar himla coolt.. lite svårt å hålla reda på alla gubbsen bara

som den ultimata bakåtsträvaren kommer ja naturligtvis att nämna att red alert 1 va bland de bästa :) (kanske inte idag, men ändå)
(samt att blitzkrieg, soldiers och faces of war är roligare)

Jäla EA! Idag har jag beställt datorprylar för 4500 spänn som jag inte har. Skulle aldrig ha hänt om de inte släppt det här spelet! :mad:

Köpte ju för satan en Xbox för att slippa hänga med i den ständiga uppgraderingshetsen men det verkar inte fungera något vidare. Dessutom vänjer jag mig aldrig riktigt vid handkontroll, det skall vara tgb och mus!

Men det blir förvisso phett att spela PC på 32" LCD-TV i HD.

Mammoth Tank is the shit !!!

Med 12st så krossade jag allt motstånd HELT utan problem.

Bifogat

• cnc3_GDI_MammothTank_final.jpg
    cnc3_GDI_MammothTank_final.jpg
    93.5 KB · Visningar: 54
Attans. Kommer nog behövas bättre dator här också. Eller åtminstone mer minne. Grafikkortet ska vara bra. Tror jag.:)
Hur kan man kolla hårdvaran förresten? Måste man öppna burken eller finns det något fräsigt testprogram eller någon meny nåstans?

Jäla EA! Idag har jag beställt datorprylar för 4500 spänn som jag inte har. Skulle aldrig ha hänt om de inte släppt det här spelet! :mad:

Köpte ju för satan en Xbox för att slippa hänga med i den ständiga uppgraderingshetsen men det verkar inte fungera något vidare. Dessutom vänjer jag mig aldrig riktigt vid handkontroll, det skall vara tgb och mus!

Men det blir förvisso phett att spela PC på 32" LCD-TV i HD.

:yoparty :yoparty :yoparty :gnissla :gnissla

Det var ett tag sedan jag spelade spel på datorn. Därför undrar jag vad jag bör se över innan jag tjöper ett spel som Tiberium wars.

Nuvarande setup:

Processor: Intel Pentium 4 CPU 3.00GHz
Graffe: NVIDIA GeForce 6600
Minne: 512 mb
HDD: Tillräcklig

Vad jag vet så är det bara minnet som måste uppgraderas. Ska jag köra på 2048mb eller nöja mig med 1024mb?
Vart köper jag bra och billiga minnen? Finns det olika så att jag kan ta fel sort? Hur ser jag isf vilken sort jag ska ha?

Ooh. C&C!:yoparty

Det beror väl på moderkortet? Komplett.se har har en guide där man petar in vad man har för MoBo, så rekommenderar den lämpligt minne. Kan ju vara något att starta med för att sedan kolla lägsta pris på prisjakt...

http://www.komplett.se/k/kc.asp?bn=10232

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=374

För att få reda på vad du har för moderkort finns ju då programmet siSoft Sandra. Öh. Fler kommer jag inte på, jag brukar öppna och titta!

Jag köpte bara en gig ram. Vägrar ha mera. Jag är nu ingen programmerare men det borde verkligen gå att optimera spel och program bättre.

När jag var barn då hade vi minsann 512Kb i våra Atari ST-maskiner och DE spelen, OJ OJ OJ så mycket bättre de var än allt blaj de släpper nuförtiden! ;)

Last edited:
Mammoth Tank is the shit !!!

Med 12st så krossade jag allt motstånd HELT utan problem.

25 st zonetroopers och 5engineers gav mig detta:

Bara smyga sig runt, storma med jumpjets och sedan skicka in 5st flygplansengineers på construction yard :yoparty

Nod har rätt balla units, fan vet om de inte är bättre än GDI:s

Och nej, jag körde inte på lättast för att kunna genomföra detta ;)

2812221 verkar himla coolt.. lite svårt å hålla reda på alla gubbsen bara

som den ultimata bakåtsträvaren kommer ja naturligtvis att nämna att red alert 1 va bland de bästa :) (kanske inte idag, men ändå)
(samt att blitzkrieg, soldiers och faces of war är roligare)
håller med, red alert 1 är så grymt bra. kommer ihåg när man gick i typ 6:an å lirade så gått man kunde utan att fatta ett ord engleska, så uppdragen blev ganska svåra :hihi

har det ligger hemma men går ej att instalera av nån anledning.

nu till min fråga, det är inte så att man kan spela som eniheterna i FPS stil som i C&C Renegade? en grej till, finns det nån typ Box men kan köpa med alla C&C spelen?

håller med, red alert 1 är så grymt bra. kommer ihåg när man gick i typ 6:an å lirade så gått man kunde utan att fatta ett ord engleska, så uppdragen blev ganska svåra :hihi

har det ligger hemma men går ej att instalera av nån anledning.

nu till min fråga, det är inte så att man kan spela som eniheterna i FPS stil som i C&C Renegade? en grej till, finns det nån typ Box men kan köpa med alla C&C spelen?

Hett tips :) http://www.ginza.se/index.aspx?utm_source=djuplank&utm_medium=besokare&artnr=50741
Där har du boxen du söker och lite till :)

25 st zonetroopers och 5engineers gav mig detta:

Bara smyga sig runt, storma med jumpjets och sedan skicka in 5st flygplansengineers på construction yard :yoparty

Nod har rätt balla units, fan vet om de inte är bättre än GDI:s

Och nej, jag körde inte på lättast för att kunna genomföra detta ;)

Smidigt, själv kör jag med på bruteforce.

vad har ni för taktiker egentligen?

jag brukar oftast satsa poå ett megaförsvar, sen tar pengarna slut :(

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!