Comhem bredband, bra eller anus?

Comhem bredband, bra eller anus?

• Antal röstningar
    0

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Well...har BBB VDSL (12/9) idag, men för närvarande suger det getpung. Det bara strular och de odugliga fånarna på supporten har ingen aning om nåt, de bara ljuger och hittar på, när de inte följer sina felsökningsblanketter dvs.
Det har bara gått utför sedan Telenor och BBB gick ihop.

Så....funtar på att byta bredband till Comhem 24/8 för 399:-/ mån. Nån som har det och är nöjd? Missnöjd?

Jag var kund hos Comhem i tre år (bredband) och kan bara bestämt avråda.. Fruktansvärt dålig support och strulande uppkoppling..
Dessutom hade vi problem med grundutbudet (tv) men efter sex månader lärde jag mig istället leva med taskig bild.. Då hade jag ringt den "tekniska" supporten två gånger/vecka..

Nu har vi stadsnät.. :tummenupp

Jag var kund hos Comhem i tre år (bredband) och kan bara bestämt avråda.. Fruktansvärt dålig support och strulande uppkoppling..
Dessutom hade vi problem med grundutbudet (tv) men efter sex månader lärde jag mig istället leva med taskig bild.. Då hade jag ringt den "tekniska" supporten två gånger/vecka..

Nu har vi stadsnät.. :tummenupp

Kul att höra! :huvet

Bytte precis från BBB till Bredband/Telefoni/Tv hos comhem!

Jag har comhem, inga problem med varken tv-bild eller bredband.
Mad tanke på wannagofast inlägg, så kan man ju förmoda:
Dålig tv-bild = dåligt Internet.

Måste säga att telia har aldrig strulat för oss. Det är säkert det dyraste alternativet av bredbandsleverantörerna men det fungerar. Grannen mittemot var snål och tog BBB för det var 20 kr billigare men det strulade jämt så han bytte till telia och då fungerade det klockrent.

Last edited:
Som flera andra kan jag bara hålla med om att Comhems support är den i särklass sämsta jag kommit i kontakt med. Alla sa olika saker och jag vet fortfarande inte om någon hade rätt. Sa upp skiten.

Funkar det är nog allt frid och fröjd, men strular det så var beredd på många och långa telefonsamtal som kan liknas med ett samtal till Samhall.

Hade Comhem när jag bodde i kållered. Krånglade när jag skulle koppla in det och efter att ha ringt supporten kome det en kille dagen efter och fixade det. :tummenupp

Telia är jag däremot väldigt missnöjd med. Betalade för 8mbit men hade som mest 2. :tummenner

Jag kollade med Telias hemsida men den påstår att stationen inte är utbyggd där jag bor :näsblod Jag bor i centrala Malmö.... tror inte den kontrollsidan är helt korrekt.

Jag har bredband+telefoni+mobil på BBB/Telenor nu, och därmed betalar jag inget för telefonin. Finns det prisförhandlingsmöjligheter på Telia tror ni om jag flyttar över alla mina abonnemang dit?

Last edited:
har allt hos comhem och måste lämna det nu p.g.a flytt :( ...

har funkat skitbra här, aldrig strul med något ...

ska ringa o tjata ihjäl den nya fastighetsskötaren att byta till comhem

Kvalitet och prissättning är helt ok (haft hela klabbet: telefoni, bredband och tv under ca 3 år) men supporten haltar: svårt att komma fram och allmänt låg kunskapsnivå.

Tror iofs detta inte är unikt för just Comhem men irriterande är det likafullt

Last edited:
Kan i förbifarten nämna att när Comhem köpte upp UPS så fick dom anställa 60-70 pers bara för att klara av trycket. Innan anställningarna hunnit träda i kraft å var väntetider på över 1 timme inget ovanligt.

Tycker det fungerar skitbra. Haft det i 1 år och inte en sekund nedtid på bredbandet. Maxar dessutom 25.6/1.30 Mbit på min 24/1-uppkoppling. Har TV från dom oxå och det fungerar kanon, underbart med ÅF-rabatt, 50% rabatt rakt av :)

Mitt bredband var inte specellt bra när det hette UPC men när det övergick till COMHEM blev det dåligt på riktigt...
Brukade spela en hel del på nätet förr men det är inte kul nu när det laggar...

TV-bilden är riktigt dålig (brusig) med comhem så jag använder DVB-T och en inomhusantenn, istället, som ger dvd-klass på bilden.

Last edited:
Det låter som övervägande anus för comhem....hade det själv innan jag gick över till BBB (comhem hade bara 0.5Mbit på den tiden). Well, well...får väl höra med Felia om det verkligen stämmer att jag inte kan få deras bredband här.

Det låter som övervägande anus för comhem....hade det själv innan jag gick över till BBB (comhem hade bara 0.5Mbit på den tiden). Well, well...får väl höra med Felia om det verkligen stämmer att jag inte kan få deras bredband här.

Skulle tro att det beror på var du bor. Här i Mariestad är det en duktig firma som driftar Comhem, därav den positiva upplevelsen för min del :)

jag har COMHEM och det är förmodligen bland dom dyraste leverantörerna av bredband men fördelen väger över att det aldrig ligger nere, nån enstaka gång o då endast max en timma sen är det igång igen, /p

enkelt test.... Prova att ring deras support:D Ring NU så kommer du kanske fram imorgon kväll:)

Nyheter
Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!