Comeback för Criville?

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Jag tänkte på 00 då Criville hade varit förste förare över vintern och skulle ställa in en ny hoj från scrath. Doohan hade ju gjort det sedan -90 tror jag.
Att Criville tog segrar själv 99 berodde ju på att Mick fixxat inställningarna hyfsat+ att han inte va på banan resten av året...

Och att Doohan inte skulle hänga med... Han har kört likvärdiga tider med Rossi på privata träningar... Kände väl bara att han inte skulle palla all den körning en sässong innebär.

För övrigt kan jag meddela att jag har varit nere i Jerez med min nya kolfiberhynda och lagt tider som skulle placerat mig i mitten av startfältet....i 250.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Jag tänkte på 00 då Criville hade varit förste förare över vintern och skulle ställa in en ny hoj från scrath. Doohan hade ju gjort det sedan -90 tror jag.
Att Criville tog segrar själv 99 berodde ju på att Mick fixxat inställningarna hyfsat+ att han inte va på banan resten av året...

Och att Doohan inte skulle hänga med... Han har kört likvärdiga tider med Rossi på privata träningar... Kände väl bara att han inte skulle palla all den körning en sässong innebär.
Maken till nonsens tror jag ärligt talat inte att jag någonsin har läst på Racingforumet. Något för arkivet.

:lol
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Jag tror inte att Criville hade tagit någon titel 99 om Doohan varit frisk hela säsongen. Men det gäller ju att hålla sig på hjulen hela säsongen som bekant.

Var tror du att 69 hade slutat 2006 om 46ans hoj och däck hade haft normal tillförlitlighet?
 

sandstream

Guest
Var tror du att 69 hade slutat 2006 om 46ans hoj och däck hade haft normal tillförlitlighet?
Med dina ständigt återkommande referenser till "GP-depån" osv borde väl du om någon känna till att det är teamen som tävlar. Repsol Honda med Hayden i sadeln gjorde ett bättre jobb 2006 än Rossi och Yamaha.
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Med dina ständigt återkommande referenser till "GP-depån" osv borde väl du om någon känna till att det är teamen som tävlar. Repsol Honda med Hayden i sadeln gjorde ett bättre jobb 2006 än Rossi och Yamaha.

Varför gjorde du då ett påpekande om Doohans hälsa? Jag bara frågade vem du trodde skulle vunnit utan Yamas problem, men ett svar gick tydligen inte att få. Bättre att komma med en sådan referens än att skylta med sin okunskap genom att tro att man kör med slicks i WSS...
 

crallan

#73 250R
Gick med
13 May 2003
Ort
Mölle
Hoj
TZ 250 -99
Och att Doohan inte skulle hänga med... Han har kört likvärdiga tider med Rossi på privata träningar... Kände väl bara att han inte skulle palla all den körning en sässong innebär.

Förlåt, måste bara låna Nytekniks standardfras:
Var finns denna information, KÄLLA?
Mvh/
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
jag säger det igen, Crivillé är den mest underskattade av alla världsmästare.

1999 så var före Doohan i första loppet (3:a resp 4:a) och efter i det andra (2:a resp 4:a) men efter Doohans skada så levde han enligt missa inte upp till rollen som försteförare med resultatraden:
1:a, 1:a, 1:a, 1:a, DNF, 1:a, 2:a, 2:a, 1:a
:huvet

att man sen drabbas av sjukdom och inte kan göra sig själv rättvisa är bara sorgligt. Epilepsi lr epilepsiliknande symptom är inte riktigt vad man önskar sig i en sport som roadracing.

[YOUTUBE-ID]SoEJGiHQafI[/YOUTUBE-ID]

sen är det nog rubriken och artikeln en anka (språkförbistring), han vill nog in i cirkusen men inte som förare.
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Att Doohan var den bättre av dem två är inget man har en åsikt om, det är ett ganska väldokumenterat faktum.

Sant, men fortfarande var åtminstonde Criville en värdig värdsmästare som kunde vinna en tävling för egen maskin.
Om man nu ska jämföra Criville/Doohan och Rossi/Hayden.
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top