Com Hem Internet

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Hejsan, jag har sålt min laptop till broder, han har COMHEM, men han har tappat bort "kom igång manualen"till COMHEM, nån som har den i skallen och kan beskriva hur man gör för att komma igång med internet

R1 Uffe skrev:
Hejsan, jag har sålt min laptop till broder, han har COMHEM, men han har tappat bort "kom igång manualen"till COMHEM, nån som har den i skallen och kan beskriva hur man gör för att komma igång med internet

Kikade nu men vet inte vad manualen tagit vägen.
Men man fyller ju i http://login1.comhem.se i webbläsaren, sen andvändarnamn och lösenord.
Men kanske inte var det du ville veta?

Snorfen skrev:
Kikade nu men vet inte vad manualen tagit vägen.
Men man fyller ju i http://login1.comhem.se i webbläsaren, sen andvändarnamn och lösenord.
Men kanske inte var det du ville veta?
På sätt och vis, han har provat det där, men problemet är att han inte kommer ut på linan

R1 Uffe skrev:
På sätt och vis, han har provat det där, men problemet är att han inte kommer ut på linan

Hittade just på manualen. (Gäller XP)

1.gå in under startmenyn,välj kontrollpanelen
2.Kontrollpanelen: Välj nätverksinställningar
3.I nätverks och internet anslutningar,klicka på nätverksanslutningar
4.Vänsterklicka "anslut till lokalt nätverk"
5.Klicka på ändra inställningar "för den här anslutningen" under menyn lokalt nätverk
6.Markera "internet protocol "(TCP/IP) och klicka på knappen egenskaper
7.Kontrollera inställningarna under "Allmänt" så det ser ut som följande:
(Erhåll en ip-adress automatiskt ikryssad)
(Erhåll adress till DNS-servern automatiskt ikryssad)
8.Klicka sen på "OK" tills du kommer tillbaka till "Egenskaper för lokalt nätverk"
Klicka på stäng.
9.Stäng sedan fönstret "nätverksanslutningar" genom att t.e.x klicka på det röda krysset i hörnet.

Hoppas detta kan vara nåt..

Om grejerna är rätt inkopplade och med abonnemang osv (dvs så att han får en IP av comhems gateway) så ska han komma åt login-sidan. Vad får han för IP?

Skalman skrev:
Om grejerna är rätt inkopplade och med abonnemang osv (dvs så att han får en IP av comhems gateway) så ska han komma åt login-sidan. Vad får han för IP?
Han fick inget alls för han kom ingenstans, men han rebootade modemet, då började det fungera

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8