Colin Edwards tests street tires on his GP race bike

Konstigt att inte de däcken blev överhettade då...
Så som många påstår att pilot power blir...
Kanske finns andra förklaringar bakom....

Lite svårt att tro att det är exakt samma däck som dom levererar till vanliga handlare sedan.

Var det 8 sekunder långsammare varvtid än hans bästa varv? Jag tror definitivt att ett par vanliga PP2CT kan hålla fem varv på en GP-hoj men knappast racedistans. Fem varv på Sepang är väl inte mer än runt tolv minuter skulle jag tippa på. Jag hoppas verkligen ett par däck jag vill ha i femhundra mil på min gathoj håller 2,5 mil på en GP-hoj, det tycker jag inte är för mycket begärt faktiskt.

Tror säkert att däcken håller.... sen kan man tro att alla däck som användes vid lanseringen av detsamma höll "väldigt hög standard" då en stor del av världspressen var där.

På min turbohoj höll ett "hårt" gatdäck 100-300 mil beroende på hur mycket man gasade. Men däcken spann på alla växlar.... Så det är nog möjligt att köra gatdäck en stund på en GP-hoj som har 100hk mindre än en gathoj:)

Håller med airborne, hade varit jävligt skoj att höra herr Edwards kommentarer.

Jag tyckte det såg ut som om han slog på riktigt försiktigt. Även om det är en stark motor så är ju faktiskt cykeln många kilo lättare än en gat-1000cc, nog tror jag att det där var däck för gatbruk.

Det var intressant
ingen som har mer material från samma test
kommentarer mm. ???

Olof Eriksson skrev:
2665631 Jag tyckte det såg ut som om han slog på riktigt försiktigt. Även om det är en stark motor så är ju faktiskt cykeln många kilo lättare än en gat-1000cc, nog tror jag att det där var däck för gatbruk.

Jo det verkade helt klart som han höll tillbaka i de flesta partierna. Han kunde utan problem kunnat power-slida genom varje kurva aovsett växel. Fast det brukar de va rätt duktiga på med race-slicks också:yoparty

Nyheter
Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret