Coldmountain filmen har förstört allt.

Peaceinn

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
suzuki
Brokeback filmen har förstört allt.

Jag och tjejen började se coldmountain igår har aldrig kännt mig det minsta homofobisk snarare tvärt om ganska öppen för folk som lever på det sätt som passar dom.
Men jag var inte berädd när två hårda kobåjsare började göka trots att man visste att det skulle hända, såg en timme ungefär sedan sa jag STOPP den filmen får du se själv, är jag en homofob i garderoben eller är jag kanske gej i garderoben nu när jag är nyfiken hur filmen slutade?

Snälla Bullen det var inte jag som skrev brevet som undrade utan en kompis.

Last edited:
Peaceinn skrev:

Jag tycker det är konstigt att se mina föräldrar hångla... Hatar jag mina föräldrar eller deras kärlek för det!?

Jag kan bli väldigt obekväm när män hånglar med män men jag ser inte det som homofobi så länge jag inte låter det gå ut över dem eller på något sätt ser ner på dem för det..

Så går det när kwinnan får välja hyrfilm...:brinnerup

Har det inte sprängts något de första 5 minuterna så är det ingen film som är värd att se! :fakta

Jag tycker att filmen är direkt affärskritisk då dess handling påverkar försäljningen avsevärt.

Fast jag tippar på att det var Brokeback mountain ni kollade på... Har inte sett vare sig den eller Could Mountain så det kanske är så att båda två är bögfilmer?

innehöll filmen pudding också (inte "en" pudding utan desserten pudding)?
för isåfall så är det helt enkelt en indy film.

Jämmer och elände! Då har jag spenderat flera kr på en dvd-r i onödan :(
Hade väldigt svårt för Matt Damon ett tag efter jag hade sett The talanted mr Ripley.
Min devis är att folk (av manligt kön) får göra precis vad de så önskar så länge jag slipper se det. Kvinnlig experimentlusta inom området bör dock uppmuntras och premieras. Det är en konstig värld jag lever i kanske :banana

Last edited:
rubriken lyder: [...] filmen har förstört allt.

min fundering: så det är alltså en så stor del av ditt liv? :3freak :tungan

Caffe skrev:
Min devis är att folk (av manligt kön) får göra precis vad de så önskar så länge jag slipper se det. Kvinnlig experimentlusta inom området bör dock uppmuntras och premieras. Det är en konstig värld jag lever i kanske :banana

Näe, det är en fullkomligt normal och manlig värld du lever i :tummenupp

Min sexualitet är en stor del av mitt liv och om nån läser det jag frågar så ser ni att det står att jag är nyfiken på slutet på filmen hur det gick för dom är jag gej då?

Själv tror jag inte det för jag har inte haft stånd på ett dygn sen jag såg filmen och jag hade inte stånd under filmen heller trots att tjejen försökte smeka upp den för att djävlas.

Som vanligt är det inte pojken i texten som frågar utan en kompis.

Jag har inte sett filmen, och kommer inte att göra det heller.
Jag kämpar mot min homofobi eftersom jag har ett lesbikskt par i min bekantskapskrets, och dom har jag givetvis ingenting emot, tvärtom, varför ska jag då döma andra som lever på samma vis?

Det som gör att jag inte kan säga att jag inte är homofob är att jag har fortfarande svårt för homosexuella män.
Det kan hänga samman med att jag har svårt för fjolliga män, och ofta är minst en av männen i ett gay par fjollig.

ÅAS så är jag avog mot metrosexuella män också, oavsett hur straighta förhållanden dom lever i....

GuW skrev:
Jag har inte sett filmen, och kommer inte att göra det heller.
Jag kämpar mot min homofobi eftersom jag har ett lesbikskt par i min bekantskapskrets, och dom har jag givetvis ingenting emot, tvärtom, varför ska jag då döma andra som lever på samma vis?

Det som gör att jag inte kan säga att jag inte är homofob är att jag har fortfarande svårt för homosexuella män.
Det kan hänga samman med att jag har svårt för fjolliga män, och ofta är minst en av männen i ett gay par fjollig.

ÅAS så är jag avog mot metrosexuella män också, oavsett hur straighta förhållanden dom lever i....
Där sa du något, egentligen får folk göra vad dom vill i sänghalmen,
men jag tål inte fjolliga män.

Peaceinn skrev:
Jag och tjejen började se coldmountain igår har aldrig kännt mig det minsta homofobisk snarare tvärt om ganska öppen för folk som lever på det sätt som passar dom.
Men jag var inte berädd när två hårda kobåjsare började göka trots att man visste att det skulle hända, såg en timme ungefär sedan sa jag STOPP den filmen får du se själv, är jag en homofob i garderoben eller är jag kanske gej i garderoben nu när jag är nyfiken hur filmen slutade?

Var och såg den förra veckan, grymt bra film. Tycker inte det speciellt mycket "bögeri", snarare en jäkla massa kärlek...funderar starkt på att gå och se den igen... :)

Vore kul om det är någon kille som är man nog och vågar stå för att han gillar filmen och inte håller med alla andra bara att man som kille inte "ska" tycka om den här sortens filmer... :Bugar

Kerplunk skrev:
Var och såg den förra veckan, grymt bra film. Tycker inte det speciellt mycket "bögeri", snarare en jäkla massa kärlek...funderar starkt på att gå och se den igen... :)

Vore kul om det är någon kille som är man nog och vågar stå för att han gillar filmen och inte håller med alla andra bara att man som kille inte "ska" tycka om den här sortens filmer... :Bugar
Du verkar inte förstå, vi tycker INTE om den sortens filmer (utan att ha sett den, men jag kan tänka mig en romantiskt film :3freak )

Det är bara något att acceptera, det är ingen "manlig" sak,
vi gör bara inte det, tycker du om att mecka hoj (jag vet det kan vara fel ställe att fråga, men du fattar väl ändå)

Kerplunk skrev:

Det är lustigt, min sambo (tjej) sade precis samma sak som du. Jag tyckte filmen var VIDRIG, och jag trodde inte jag var homofob.
Kanske en skillnad för Gudrun och de andra i FI att forska om?

Oddjob skrev:
Du verkar inte förstå, vi tycker INTE om den sortens filmer (utan att ha sett den, men jag kan tänka mig en romantiskt film :3freak )

Det är bara något att acceptera, det är ingen "manlig" sak,
vi gör bara inte det, tycker du om att mecka hoj (jag vet det kan vara fel ställe att fråga, men du fattar väl ändå)

Klart det finns killar som gillar den filmen, var fullt med grabbar i alla åldrar som var och såg den samtidigt som jag. Det var en romantisk film med två killar som råkade bli kära i varandra, allt handlade inte om att det var två killar som satte på varandra i röven, då hade inte jag heller tyckt den var bra. :zpy Vore ju som att säga att vi tjejer inte gillar att titta på pang-pang...(vilket vi faktiskt gör)... :rofl

Kerplunk skrev:
Klart det finns killar som gillar den filmen, var fullt med grabbar i alla åldrar som var och såg den samtidigt som jag. Det var en romantisk film med två killar som råkade bli kära i varandra, allt handlade inte om att det var två killar som satte på varandra i röven, då hade inte jag heller tyckt den var bra. :zpy Vore ju som att säga att vi tjejer inte gillar att titta på pang-pang...(vilket vi faktiskt gör)... :rofl
Ja man kan ju undra vilka killar som var där,

jag gissar på de som blivit tvingade av sina flick/pojkvänner/fruar/män :rolleyes:
och de som är lite bögiga av sig alternativt metrosexuella.

och de personerna är INTE manliga, men de finns många utav dom :3freak

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...