Cognac

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Tänkte handla mig en flaska Cognac till helgen, och brukar väl mest fråga efter ett glas Hennessy när man är på krogen. Har provat ett par andra sorter också, men är ute efter en rund och fin fruktig smak som värmer gött... Så smakar kanske alla Cognac-sorter, men rekommendera en flaska på systemet som är god helt enkelt!

NoicE skrev:

http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=241&Butik=0&SokStrangar=

Annars kan jag bara instämma med NoicE. Om pengar inte är något hinder så finns det naturligtvis några till att prova, t.ex:

Davidoff Classic och ännu hellre Davidoff Extra (den senare kan dock vara svår att få tag på).

Kan tyvärr inte rekommendera någon något från bolaget.
Däremot från:

www.tullfritt.com
www.vinboden.com
www.billig-sprit.se

Samt att kika in på www.bottleprice.com

Davidoff extra? Inga problem att få tag på...

1390402t.jpg

SEK 1464,37:- på billig-sprit.se

Last edited:
Kay skrev:
Tänkte handla mig en flaska Cognac till helgen, och brukar väl mest fråga efter ett glas Hennessy när man är på krogen. Har provat ett par andra sorter också, men är ute efter en rund och fin fruktig smak som värmer gött... Så smakar kanske alla Cognac-sorter, men rekommendera en flaska på systemet som är god helt enkelt!

Larsen XO är min favvo för tillfället annars är Courvosier XO ganska ok. Obs detta är cognac som är hyffsat bra prissatt och inte det dyraste som finns på listan. Skillnaden är hårfin mellan dyraste sorten och dessa och det skall en kännare till att uppskatta den dyrare cognacen så att ett köp av den dyrare är meningsfull. Annars är det kul att köpa hem lite olika och provsmaka sig fram till favvisen :fyllisar

Tack för förslagen! Får se vad det blir för något kul, blir nog ett par flaskor och lite provning för o se om man känner någon skilnad. :fakta

Smeddie skrev:
Kom det någon när du beställde den då? Det är en sak att annonsera en vara, en annan att leverera.

Jag dricker mest Whisky och skulle nog aldrig köpa en sån dyr flaska heller.
Dock är jag ganska insatt och har aldrig själv haft problem med dem.
Ej heller någon jag känner.
Men man kan ju alltid maila och fråga först om man vill.
Det är möjligt att de inte har de dyraste flaskorna i lager, men de har ju flaskor i sortimentet som kostar hundratusentals kronor också så då är den ju relativt billig...

Camus XO är en Cognac jag brukar köpa på tax freen på flygplatser.

Den är enligt mig helt fantastisk. Som att dricka känslan att gå genom en nyutsprungen bokskog på våren! :banana

*/ ?>
Nyheter
Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Back