Coast to coast resa på sporthoj...

Swedie skrev:
Försäkringar tecknar du på plats. Dyrt är det nog... De tecknar inte heller oftast försäkringar mindre än 6 månader, samt du måste betala hela beloppet på plats då du inte har nån registrerad adress i USA. Mig kostade det 400 dollar tror jag det var för 6 månaders försäkring på en 02 R1 utan körkort.. dock med "international d/l".. Använde "Insurance 4 less". Finns hur många som helst, bara o slå upp i en telefonbok på "insurance" o ringa runt.

Hyr du egen hoj, har de försäkringar som täcker dig.

MC-affärer finns vartstans. Sök i telefonboken.

Fester finns på varje Pub, Bar, Club whatever... just i S.D så finns PB (Pacific Beach). Mycket droger där.. hum. Hur jag vet.. jaru. Var där några gånger o festade. Ställe efter ställe utmed gatorna, alla fulla med fulla folk som du kan ragga lätt på om du har rätt attityd.

En sak jag tyckte var ballt utöver att det finns lika mycket palmer som det finns träd här i Sverige, nästan då.... Iaf åk ut i Öknen! Tycker det är apballt. Men åk inte ut oförberedd. Kan bli farligt. Själv blåste jag en kylare mitt ute i ingenstans när jag stunta runt. Var sisådär. Var dock halvt förberedd då kylaren blåste innan jag åkte ut oxå. Turligt nog hände det i närheten av ett ställe med vatten.

Sen kan du testa att köra in ghetton, dock UTAN att stanna... då de märker om du är turist eller inte och yxmördar dig på direckten! :banana Nädå! Men jag kommer ihåg mina vistelser i ghettona .. många blickar på ens åk. Kunde se hur dom planera att omringa en ungefär ;) närå.. men lite kul o se amerikanska ghetton ibland.

Är du i L.A... testa att åka på motorvägen o känn på hur äkta trafikstockning är. Damn, turligen åkte jag i bil genom L.A inte mer än några gånger. Fakk, sitta där i timtals för o köra några mil genom downtown (highway pass) L.a. nein! nischt more. Hoj rockar. Bara tuta o köra mellan bilarna. Dock inte så fort, då tar polisen dig! Promiss. Fast iofs, jag lyckades köra förbi 2 MC snutar utan lyse eller nånting när jag råka krascha o körde med racekåpor på gata och en ficklampa som framlyse :hihi. Fast jag svängde av motorvägen två gånger innan jag vågade göra det. Det hade precis början skymna, därför jag hade ficklampa så jag kunde se någorlunda vart jag körde.
Hum, medans jag håller på att berätta historier om motorvägen så klår nog inget när jag lirade en fet wheelie från San Diego's hwy 5 norrut.. en bred fin läcker motorväg med feta låååånga "kurvor" att wheela uppför o nerför o sånt... men iaf, hade polarna med mig bakom och han fick se gnistor och en konstig mojängg flyga förbi honom när jag låg o wheela och mitt feta Harris-blås ramla loss (var inte surrat så vackert.. jao, kraschrelaterat / hojtjuvsrelaterat (nån försökte stjäla men kom bara halvvägs)). Men iaf, BRÖÖÖL sa det helt plötsligt, titta bak en sekund.. såg lite lysen skimra o greja (på natten) och jag vände mig .. gasa och titta aldrig tillbaka förrän jag var hemma. Hoppsan. Tur att ingen polis var i närheten då... då skulle det blivit skaka galler en natt eller så o sen feeeta böter o ingen mer hoj (impounded fo sho).

Sen ta o lira lite strandåk. Ta 1an söderut från L.A mot San Diego. Finns fett balla vägar mellan San Fran o L.A.. men det är låånga vägar. Räcker o glo på brudar utmed stränderna i Södra Cali... minnen... =) Var roligt o bara sitta nere på stranden med ena handen i byxan o andra på gashandtaget.. äh. Okej, skojjar bara. Men solbrillerna var på iaf. Fast stå inte o knastra för länge i Cali-solen... steker attans hårt ibland. :död Råka ligga på stranden en gång o sola med nårra polare (måste skryta o säga att jag låg o sola med en polare som var oversize-tutt-strippa) och jag flippade inte snabbt nog .. så min rygg var aningen röd. Tog en gammal gubbe o berätta för mig att jag inte borde vara i solen längre. :hihi Solade inte på ett tag efter det. aj

Sen testa o käka på In-n-Out. Köp 2 meals o skicka ena till mig. Saknar denna goa hamburgare. Finns lite överallt i Södra cali... Sen testa Steakhouse! Feta köttmenyer! Är du i Oceanside, CA på nån Söndag åk till Motopro kl12. Vet inte ifall de fortfarande anordnar körningar då, men det gjorde iaf vi (våran grupp) när jag var där...

Orkar inte skriva mer.. puh.

*skrattar*

Det va många ord som skulle ut på samma gång där..
Lite osammanhängande ibland va :)

#Olsson# skrev:
Det är ju olika som vanligt och Snake stötte på en av de värsta kanske. Jag vet folk som betalar $545 hel/hel för en 04 Factory. AAA tror jag. Generellt är MC-försäkring mycket billigare jämfört med bil.

När jag var där hade dom (bolagen) som förklaring att man gör inte illa så många andra när man kör hoj - mest sig själv.... bil e tung o eländig = har sönder mycket !

Gandalf skrev:
*skrattar*

Det va många ord som skulle ut på samma gång där..
Lite osammanhängande ibland va :)
allmänt bludder utan tanke på stavning... hehe =) Skitsamma. Kontentan av det hela nådde nog läsaren..

Webspy skrev:
När jag var där hade dom (bolagen) som förklaring att man gör inte illa så många andra när man kör hoj - mest sig själv.... bil e tung o eländig = har sönder mycket !

Perfekt! :tummenupp

Passar ju min budget utmärkt!

Swedie skrev:
allmänt bludder utan tanke på stavning... hehe =) Skitsamma. Kontentan av det hela nådde nog läsaren..

Mer frågor Swedie... :tungan

Vad kostar mer vardagliga saker?
Vad kostar ett standard resturangsbesök, ungefär givetvis :) ?
Biran?
Hur mycket kostade det för dig att leva per dag? Exklusive boende och mc.

Espen skrev:
Mer frågor Swedie... :tungan

Vad kostar mer vardagliga saker?
Vad kostar ett standard resturangsbesök, ungefär givetvis :) ?
Biran?
Hur mycket kostade det för dig att leva per dag? Exklusive boende och mc.
Cirka 10-30 dollar om dagen i mat, bensin m.m. Att äta McDonaldsliknande mat kostar varje gång 5-7 dollar. Sen körde jag väl upp en tank på 2-3 dagar.

Att äta på "resturang" (pratar inte längre om McDonalds o sånt jox) kostar från 10 (för en sallad) upp till 40 (för en köttmeny). Dricks på 1-5 dollar vanligtsvis eller 20% om det är dyare menyer.

Webspy skrev:

Exakt. De sa samma sak till mig faktiskt. Här hemma verkar FB slå mynt av det genom att säga "det är ju farligt med MC. Därför är det så dyrt". De lurar oss tror jag. :3freak

Swedie skrev:
Cirka 10-30 dollar om dagen i mat, bensin m.m. Att äta McDonaldsliknande mat kostar varje gång 5-7 dollar. Sen körde jag väl upp en tank på 2-3 dagar.

Att äta på "resturang" (pratar inte längre om McDonalds o sånt jox) kostar från 10 (för en sallad) upp till 40 (för en köttmeny). Dricks på 1-5 dollar vanligtsvis eller 20% om det är dyare menyer.

tack så mycket!

Lovar att skicka en burgare till dig! :) Eller iaf en bild på mig, ätandes den däringa buuööjan (burgaren)!

Här har du en länk till en reseberättelse som en engelsman skrivit. Han tar iofs med sin egen hoj över, men annars finns där nog en del matnyttigt. Rätt kul skrivet och helt klart värt att ta sig tid att läsa.

Inspecting the colonies by MikeO

Swedie skrev:
Sen testa o käka på In-n-Out. Köp 2 meals o skicka ena till mig. Saknar denna goa hamburgare. Finns lite överallt i Södra cali...

Mmmm, good times. Sticker nog i slutet på feb / början på mars igen. In-n-Out är alltid inplanerat, samt käka hummer i Rodendo Beach = $10 för färsk hummer med tillbehör. F-n nu blir man ju sugen på att hoja i staterna. Måste fundera lite :va .

//D

Fan det där hade varit hur kul som helst att göra. Jag har själv haft planer på att göra något liknande.
hum.. tro om man får låna av banken till att göra något sånt här. :va :D

loser skrev:
Mmmm, good times. Sticker nog i slutet på feb / början på mars igen. In-n-Out är alltid inplanerat, samt käka hummer i Rodendo Beach = $10 för färsk hummer med tillbehör. F-n nu blir man ju sugen på att hoja i staterna. Måste fundera lite :va .

//D
Bomba INS-byggnaden i San Diego tack. Så kanske de förlorar sin info om mig. fakk

Swedie skrev:
Bomba INS-byggnaden i San Diego tack. Så kanske de förlorar sin info om mig. fakk

Jag lider helt uppriktigt med dig!

Kan inte tänka mig hur det känns att hållas ifrån något som man älskar så mycket! :(

Alla andra:

PM:a om seriöst intresse finns, jag slänger upp min budget här senare så kan ni ju se vad det rör sig om!

Swedie skrev:

App, app, app - Inte uppmana till brott på din egna site! (vi tar det via PM istället). :rolleyes:
Skulle ha varit i Vegas och kollat på UFC denna helgen, men jobbet kom ivägen. Fakkk!

Espen, om du skulle snubbla över något ställe där man kan hyra rubbet, så får du gärna meddela mig.

Swedie skrev:
Så mycket älskar jag inte "usa"... bara att Cali är ett schyst place ibland.
måste fråga vad har du gjort för att bli svart listad ?? nyfiken + att du har rätt de har bra båge vägar här borta

Jag har kört kors och tvärs i USA med bil, endast Alaska som jag inte varit i. Om jag kollar på din kartbild så skulle jag vilja dra lite mer norrut i den västra delen. Colorado och Utah slår Arizona och New Mexico, ja de slår nog allt annat på denna planet skulle jag tro. Missa inte det. Men planera inte ihjäl dig, det största nöjet är ju att vara fri att åka vart man vill, är det bra så stannar man, är det dåligt åker man vidare. Boka alltså inga hotellnätter, första natten är väl ok att veta att man har klart men resten ska vara fritt. Super 8 är förresten inte alls billiga, mina favoriter är Motel 6 och Days Inn, finns överallt och är prisvärda. Bra att parkera också då alla är resande med fordon, någon nämnde vandrarhem, lycka till att ha hoj där mitt i städerna.

Du får gärna pm:a om du undrar något.

F*n, jag vill tillbaka till Kalifornien. :)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti