Cmsnl erfarenheter?

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Lyckades tillslut få tag på original bussningar till GSX750ES hos cmsnl och dom hade 3 st i lager enligt sidan så jag beställa två stycken istället för att böja tillverka själv. Har nu väntat sen den 22:a maj och orden är "pending" mailade för ca veckor sen och frågade och då fick jag svar att dom skulle skickad nästa vecka nu har det gått nån vecka till utan att dom skickas och har frågat igen.

Några erfarenheter av cmsnl och att det tar tid? Vet ju att dessa bussningar är svåra att få tag på och att man inte kan köpa dessa via Suzuki då dom utgått. Är lite orolig att jag sumpat ytterligare en månad i väntan på att man ska få svaret att orden avbryts.

Det finns bussningar på eBay men dom säljarna skickar inte internationellt, har mailat och frågat.
 

Mahhbechh

Börsmäklarn
Gick med
20 Oct 2005
Ort
I en gran.
Hoj
Briggs & Stratton
Alltid smidigt att köpa från CMSNL! Handlade precis en del prylar till en PW50 och en RG125.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Jag har beställt där ifrån några gånger inte många och för nåt år sen och då har det funkat bra. Inte så billigt men gått hyfsat fort och dom har ju grejerna.

Detta gör mig lite orolig att det ska strula då jag vet att dessa bussningar är väldigt svåra att få tag på.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
De flesta gånger jag har beställt därifrån har det gått snabbt och smidigt, men i något enstaka fall så någon del varit restad och då kan det ta lång tid innan de har fått hem delen och kan skicka ut den (en månad ca som längst). Också störigt då deras ordersystem inte ger någon information om detta och att man måste göra som du gjort, dvs kontakta dem manuellt för att kolla läget. Dyra är de i alla fall, särskilt som att fraktpriset är högt och att priserna på sidan inte är med moms så man alltid får en liten chock när man ser den slutliga prislappen.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Fick svar nu att bussningarna ska skickas idag eller imorgon, är ju lite irriterande att man iinte uppger leveranstider, nu verkar det ju tjorva en hel del jec transporterna under pandemin. Dessutom blir det ju nu ännu dyrare nu med momsen och sen får man ju kallt räkna med två veckor till i tullen vet inte om DHL och UPS är snabbare än Postmord. Mitt luftfilter till Hondan låg 13 dagar i tullen innan det förtullades.

Billiga är ju inte cmsnl men dom brukar ju vara hyfsat snabba och ha vissa svår funna grejer hemma.
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Från Nederländerna tillkommer inga kostnader utöver frakt.
 

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
Men deras frakt är inte billig.
Dom hör inte till dom snabbare.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Från Nederländerna tillkommer inga kostnader utöver frakt.

Är inte cmsln engelskt? Har i alla fall trott det men håller dom till i Nederländerna är det ju bara bra.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Är inte cmsln engelskt? Har i alla fall trott det men håller dom till i Nederländerna är det ju bara bra.
Förkortningen står väl för Consolidated Motor Spares NederLand, så Holland, eller Nederländerna stämmer bra.

På ämnet så var det några år sedan jag beställde därifrån, men då funkade allt helt problemfritt.
 

zerous

Medlem
Gick med
19 Apr 2014
Ort
Stockholm
Hoj
ZZR1400, Eldriven 1982 Kawasaki GPZ750R1, Eldriven 1991 Cagiva Mito, 1991 Suzuki GSX1100F
Har nyligen beställd bussningar och lite udda skruvar till en gammal Suzuki från en annan holländsk butik. Där var också lång leveranstid vilket som jag förstod berodde på att det är kraftiga störningar i logistiken pga Corona.
 

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
En helt annan säljare i Nederländerna skrev på sin hemsida att deras postverk var sämst i Europa på paket.transporter. Sämre än Postnord?
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Men deras frakt är inte billig.
Dom hör inte till dom snabbare.
Jag har undvikit dem just för fraktkostnaderna, de tar ut nästan 200kr för frakten. Jag har hittills skickat efter från Wemoto och Motoaction. Men tid tar det, speciellt då man behöver betala importavgifter o d till Tullverket/PostNord innan de släpper igenom grejerna. Minst flera veckor, kan ta en månad.

 

oliven

Sporthojsnörd
Gick med
4 Apr 2016
Ort
Stockholm
Hoj
-78 + -91, Yamaha SR 500
Provar att köpa från Lelles brukar bli billigare än att ta det från cmsnl där det tillkommer moms och frakt
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Mc-shopen gick bet på dessa bussningar men övriga grejer är köpta via honom, det var via han som fick reda på att dessa har utgått och inte längre kan köpas via Suzuki.

Nu kommer upplösningen jag lär nu ha bussningar så det räcker och blir över ;)

Då allt verkade då osäkert så googlade jag igen för hundrafemtielfte gången under två månaders tid på original numret och lyckas då få en träff på partssweden.se vilket visar sig vara Lelles, fattar inte varför denna sida inte kommit upp förr? Tar och ringer och talar med en sympatisk herre som säger att det ska finnas två i datorn men hur det är i verkligheten ska han kolla och ringa upp för det är inte säkert att det verkligen finns, sen är det dött men ca en och en halv timma senare ringer han och har två stycken. I detta läge köper jag dom på studs för nu skiter jag i om jag får flera jag vill bara få ihop hojen och allt görs upp på telefon och betalning med swisch för nu är jag less på att vänta så i morgon eller på fredag ska jag nog ha två bussningar. Sen visar det sig att han känner till lite folk från mina trakter bla en man som åkte sjukt mycket hoj under sin tid och som gick ur tiden för inte allt för länge sedan och ytterligare en person från en grannkommun, så det blev också lite annat snack.

Då jag senare i eftermiddag kollar mailen har hag ett mail från cmsnl och UPS att mina bussningar nu är på väg, så nu har jag nog fyra bussningar. Men skit samma vågade inte chansa längre då jag tillslut fick tag på bussningar i Sverige, hellre fyra bussningar och en extra femhundring fattigare än inga alls.

Är bortrest till midsommar men få jag kommer hem kan jag nog äntligen få ihop hojen.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Beställer alltid därifrån, brukar få grejorna inom en vecka. Sen får man ju en plastfigur att ha i nyckelknippan och en plansch i varje sändning! Visserligen är planschen hopvikt, men ändå... :crash
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Jag köper ofta delar till gamla hojar, de finns inte alltid hos cmsnl och de som finns har fantasipriser, har alltid slutat med en beställning från ngn annan på eBay för en fjärdedel av priset
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Visst är cmsnl dyra och eBay är att föredra, handlar uteslutande från eBay och största fördelen är att man med största säkerhet att man får grejerna inom utsatt tid. Nu var kruxet att dom två säljarna som hade dessa bussningarna inte ville skicka internationellt.

Synd att jag missade Lelles, med å andra sidan gör det ju inget att ha en extra omgång busningar på lager med tanke på hur jäkliga dom är att få tag på.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top