Close Calls Compilation (mulholland)

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Hoj
BRrrraaaaaaap
Jisses!

[YOUTUBE-ID]tNcZyDSM6GI[/YOUTUBE-ID]

Sammanfattningsvis kan man väll säga att dom klarar sig pga att hojar är självstyrande pga försprånget i framgaffeln och att dom inte hinner slå av på gasen?

Släpper gör det för att dom inte gasar igenom kurvan?

Efter att ha sett det där så börjar jag nog tro allt mer på "väglags-teorin" gällande kurvan. Verkar vara värre än en rondell nersölad med disel.

Sen sätter väl inte direkt alla svängpunkterna och gaskontrollen riktigt ändå. :D

I Bikes senaste nummer så skriver en kille om när han åker i kroatien och han blir varnad för att pga kalksten i asfalten så blir den snorhal när den är varm.
Vilket han inte lyssnar på.
Och går omkull.

Kan det vara kalksten även på mulholland.:va

I Bikes senaste nummer så skriver en kille om när han åker i kroatien och han blir varnad för att pga kalksten i asfalten så blir den snorhal när den är varm.
Vilket han inte lyssnar på.
Och går omkull.

Kan det vara kalksten även på mulholland.:va

Jag har kört på den (med bil) och även gått på den och jag skulle vilja påstå att det är ungefär samma asfalt som vi har här.

Däremot så är det oftast väldigt varmt och sen ligger det antagligen ofta ett tunt lager av väldigt fin sand som blåst dit från omgivningen precis som i resten av LA. Kurvorna är mycket skarpa. Detta i kombo med förmycke nedlägg gör att det släpper.

Att dom generellt skulle köra med sämre däck än vi gör vill jag påstå är en myt efter att ha kollat in hojarna vid Mullhollands Rosenhill.

Idioter...

Det ser ju förresten snorhalt ut / kalla däck? Blir ju inge lakrits när det släpper vilket tyder på kalla däck!

Finns andra klipp från mulholland med folk som kör fort i samma kurva. så frågan är om det beror på underlaget eller förare.

Han vid 2.00 lär ju ha fått bytt brallor.. Sen tyckte jag "driften" av lilla miatan i slutet (2.51) såg schysst ut! :D

Med tanke på alla hojar som gått omkull i den kurvan så lär det vara rätt gott om glykol och oljespill där :-)

Det är ju bak som släpper så det beror inte på att man gasat för lite. Sedan är det överlevnadsreaktionen som gör att man släpper gasen och får ett kast. För oss vanliga dödliga krävs det mycket träning innan man klarar av att behålla jämn gas efter ett bakhjulssläpp som man inte varit beredd på...

Sedan att det släpper för i stort sett alla precis på en liten fläck
perfekt placerad i förhållande till husfotografens standardposition
är ju en tanke som ser ut som en händelse. :rolleyes:

Ett par dl glykol på morgonen så är dagens youtubeannonsintäkter säkrade. :gnissla

Marknadsekonomi, ni vet....

/e

schysst omkörning där mot slutet 2:48

En känd mulholland "rippare", Adey kallas han. Åkte efter de två corvetterna och tvingade föraren be om ursäkt till motorcyklisten som han nästan körde över. Riktigt bra initiativ :tummenupp

Damm på asfalten så blir det snorhalt utan lakritsränder.
Jag har provat.
Man har stor fördel av att ha lite högre tomgång än normalt och gärna högre växel när man är osäker på fästet.
Blir inte så dramatisk motorbroms när man dumpar trottlarna då.

Damm på asfalten så blir det snorhalt utan lakritsränder.
Jag har provat.
Man har stor fördel av att ha lite högre tomgång än normalt och gärna högre växel när man är osäker på fästet.
Blir inte så dramatisk motorbroms när man dumpar trottlarna då.

Precis vad jag konstaterat på plats.

Back