Clip-on

pitte

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
CBR 1000 RR -07
Jag undrar vad ni riktiga race-puttar anser att den stora fördelen med race-styren är? Det går ju snabbare att byta efter krasch men hur mycket bättre är det för själva körningen? Är det vinkeln på dessa styren lr är det viktbesparingen som är den stora fördelen?

Förklara för en som ser alla raceutrustade hojar på träningarna med själv åker runt på en helt standard, ja förutom slicksen :)

/stefan

Ingen skillnad utöver kostnad för en vurpa samt tiden att återställa hojen efter den.

Jag satte på Gilles clip on till min gathoj.

De är lite lättare och jag tycker mig att de lutar lite mer än standard clip-on. Sedan jag har bytt känner jag att det tar mer på mina handleder, vid aktiv gatkörning, än tidigare.

Har i övrigt inte märkt någon större skillnad faktiskt. Kanske bra reservdelar då.:D

Det är väl lite som Oscar säger att man byter för att spara originaldelarna. Men jag har ändå fått uppfattning om att racestyren är vinklade mer framåt/nedåt vilket kanske då ger bättre kontroll vid riktigt aktiv körning..?! Samt att det kan bli jobbigt för normal gatkörning. Nu kör ju jag 99% rr-träning med min så det var därför jag var sugen på att testa. Men samtidigt känns det som jävligt onödiga pengar ha ha...

Jag satte på Gilles clip on till min gathoj.

De är lite lättare och jag tycker mig att de lutar lite mer än standard clip-on. Sedan jag har bytt känner jag att det tar mer på mina handleder, vid aktiv gatkörning, än tidigare.

Har i övrigt inte märkt någon större skillnad faktiskt. Kanske bra reservdelar då.:D

Det är väl lite som Oscar säger att man byter för att spara originaldelarna. Men jag har ändå fått uppfattning om att racestyren är vinklade mer framåt/nedåt vilket kanske då ger bättre kontroll vid riktigt aktiv körning..?! Samt att det kan bli jobbigt för normal gatkörning. Nu kör ju jag 99% rr-träning med min så det var därför jag var sugen på att testa. Men samtidigt känns det som jävligt onödiga pengar ha ha...

Vinkel kan du ju bestämma själv med genom att beställa clipon med "rätt" vinkel.
Folk gillar olika, jag gillar att köra "cross-styre", andra vinklar in som fanken så de ligger an mot tanken typ..

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...