Clip-on konvertera?

Sandalen

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2023
Hoj
Honda CB650R
Tjenare!

Jag kör en Honda CB650R, och funderar på att antingen sänka styret, eller gå hela vägen till clip-on's.

Någon som har erfarenhet om hur detta kan påverka hur hojjen beter sig?

Jag går gärna till clip ons för utseendet, men jag vill iallfall komma ner lite?

Tjenare!

Jag kör en Honda CB650R, och funderar på att antingen sänka styret, eller gå hela vägen till clip-on's.

Någon som har erfarenhet om hur detta kan påverka hur hojjen beter sig?

Jag går gärna till clip ons för utseendet, men jag vill iallfall komma ner lite?
Ta och kolla hur mycket du måste ändra ifall du byter till Clip-on.
Jag konsterade att jag måste på GSX1300R
högerstyre
ha längre
Gaswirar
Bromsslangar
Förlänga alla elkablar till höger styre (motor av på knappen, Mode knappen Full, Halv, Regn, bromsljusswitchen)
vänster styre
längre kopplingsslang
förlänga alla elkablar (hel/halvljusknappen, tutaknappen, helljusblinkknappen, dragen koppling switchen)

Och jag drog mig för detta .....så jag kör med originalstyre
med styrstängerna ersatta med längre 22 mm Al-stång som sticker in på mitten så jag kan skruva dit GPS och kamera på 22 mm stång.

Jag konsterade att jag måste (göra en j-vla massa)...
Jag hade större tur. Det enda jag behövde göra, var att ändra dragningen av kopplingsslangen.

Jag konsterade att jag måste på GSX1300R
högerstyre
ha längre
Gaswirar
Bromsslangar
Förlänga alla elkablar till höger styre (motor av på knappen, Mode knappen Full, Halv, Regn, bromsljusswitchen)
vänster styre
längre kopplingsslang
förlänga alla elkablar (hel/halvljusknappen, tutaknappen, helljusblinkknappen, dragen koppling switchen)

Och jag drog mig för detta .....så jag kör med originalstyre
med styrstängerna ersatta med längre 22 mm Al-stång som sticker in på mitten så jag kan skruva dit GPS och kamera på 22 mm stång.
Behöver du ha längre vajrar och kablage om du flyttar ner styret? :va Det brukar ju vara tvärs om, om man går från clip on till vanligt styre, då måste man förlänga allt.

Behöver du ha längre vajrar och kablage om du flyttar ner styret? :va Det brukar ju vara tvärs om, om man går från clip on till vanligt styre, då måste man förlänga allt.
Styret är väldigt lågt på GSX1300R. Det jag ville med Clipon var att kunna bredda styret flytta ut handtagen kanske 3 cm på båda sidor och räta ut styret, inte lika vinklat bakåt.
Men att flytta handtagen 3 cm utåt och 3 cm framåt på båda sidor
inte en chans utan dra om all elen ......
längre gaswirar
längre kopplingsslang
bromsslangarna var redan bytta från en till höger bromsok till två direkt till vänster respektive höger och dom slangarna hade räckt, för jag hade tagit till när jag beställde.
Men ska man själv som trådskaparen dra igång projektet kan det ju vara ide kolla om också bromsslang räcker.
Så man har klart för sig om det bara är att skruva dit clipon eller om mycket annat också måste fixas.

Underbar :huvet är ju tråden här på SH om BMW'n som drog åt höger.
Löstes av Kenneth's MC med om jag minns rätt längre "kopplingwire". #

#Dvs till och med sk tillverkare av MC är inte alltid medvetna om att saker och till måste räcka till.
Det går inte att bara ta från hyllan med tillgängliga komponenter när en ny modell ska plockas ihop.
Bike Göteborg som sålt BMW'n skulle kontakta BMW för få råd men BMW återkom aldrig.
BMW kör tydligen nu för tiden med kunderna som produktutprovare .....

Last edited:
Trådskaparen vill ju sänka styret och till största delen av 100% är det ett par clip-ons som behövs och inget mer. Kanske att några vajrar blir lite för långa och spretiga, men det är ju lätt kollat innan man köper, genom att lossa nuvarande styre / styren och hålla grejerna ungefär där man tänkt sig.

Varför bredda?
Lane splitting blir ju sämre! ;)
Undviker körning och kan undvika körning när trafiken lockar till lanesplitting så inget problem med bredare styre. Ville få lite mer hävarm för lättare motstyra i högre hastighet.
Och ville komma mer framåt på hojen.

Bättre motstyrning och du behöver inte bredare styre ?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT