Classica försäkringen?

Jag hade fått betala ca 7-8k, vilket kanske kan va ok, för half på en gammelblade förut när jag bodde en bit utanför Uppsala. Men boende mitt i Stockholm så blir det svindyrt!! Iallafall för en student...

Jag hade en klassikerförs. hos IF och betalade ca 400kr hel/hel. Det spelade ingen roll hur gammal du är, vilken hoj det är eller var du bor.

Jag hade en klassikerförs. hos IF och betalade ca 400kr hel/hel. Det spelade ingen roll hur gammal du är, vilken hoj det är eller var du bor.
Har IF också en klassikerförs? Går bara att räkna pris för BMW, Triumph och Honda på deras hemsida. Men går det att komma ner i 400kr för helförsäkring hela året istället för 1680kr hel/hel hos bilsport-mc så är det ju värt att ringa och kolla! Vad har de för regler för att mcn ska klassa in på deras klassikerförs, står inget om det på hemsidan?

Jag hade fått betala ca 7-8k, vilket kanske kan va ok, för half på en gammelblade förut när jag bodde en bit utanför Uppsala. Men boende mitt i Stockholm så blir det svindyrt!! Iallafall för en student...

Jo jag är i samma sits, tur det finns extrajobb :)

Jag hade hoppats på att kunna hämta hojen nu i helgen och ta en första tur (går ju att köra på de stora vägarna iallafall) så jag var in på deras hemsida men deras kundtjänst har inte helgöppet så jag ska ringa dem imorn istället. Tänkte bara kolla om någon annan här visste så jag slapp gå och grubbla hela helgen. Men om det gick med en 88a så borde det ju gå med min, om du nu inte har ändrat. Vart så osäker när de skrivit till den där parentesen...

Haha tack, håller absolut med. Ganska ovanlig färgsättning också, fanns bara 1990. Var nere i Vimmerby i höstas och köpte den :)

Hoppas på det!!!

Egentligen skulle jag kunna byta upp mig lite varje år :P.
Helst skulle man ju spara alla hojar också.
ZXR750 -91
CBR900RR -92
YZF750R -93
ZX-9R -94
osv

Om några år kan du säkert försäkra en hoj som är nyare än 20 år och få en hållbar premie, men vill du ha som hobby samla på hojar:D

Ett tips är att vara ute i god tid, 2018 kommer första rettan vara en bristvara:)

Om några år kan du säkert försäkra en hoj som är nyare än 20 år och få en hållbar premie, men vill du ha som hobby samla på hojar:D

Ett tips är att vara ute i god tid, 2018 kommer första rettan vara en bristvara:)

Jo det är klart, eftersom att jag både kommer ha haft körkortet längre och så fort jag är klar med studierna kommer hojbudgeten att öka markant! Nja jag vet inte, alltid trevligt med flera hojar och varför inte nån/några gammla klassiker :)

... Enda möjligheten för mig att kunna köra sporthoj är tack vara classica, annars hade jag ALDRIG haft råd med försäkring med min ålder och ort

Samma här ! :) Tur det finns.

Och lusten att byta upp sig till nåt nyare går snabbt över när man kollar försäkringskostnaden...

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park