Classic muscle cars - en omöjlighet att äga?

kör en camino till jobbet men börjar fundera på en ny vinterbil då det är lite klurigt att komma upp för första backen ifall det är lite blött ute.

Bilen kostar 2000 hel/hel så det är ju inte där pengarna ligger. delarna är också helt gratis och en rätt inställd bil drar inte mycket mer än litern milen, men det känns som att jag har stått och skruvat lika mycket som jag kört hittils.

kollar på ny bil då jag inte har några vinterdäck till caminon och det skär lika mycket i hjärtat som i motorn när man kallstartar den efter en frost-natt. (nu bor ju du i sveriges hawaii iofs)
hur som helst får du nog räkna med lite skruvandes och det kan bli dyrt om man inte gör det själv.

kör en camino till jobbet men börjar fundera på en ny vinterbil då det är lite klurigt att komma upp för första backen ifall det är lite blött ute.

Bilen kostar 2000 hel/hel så det är ju inte där pengarna ligger. delarna är också helt gratis och en rätt inställd bil drar inte mycket mer än litern milen, men det känns som att jag har stått och skruvat lika mycket som jag kört hittils.

kollar på ny bil då jag inte har några vinterdäck till caminon och det skär lika mycket i hjärtat som i motorn när man kallstartar den efter en frost-natt. (nu bor ju du i sveriges hawaii iofs)
hur som helst får du nog räkna med lite skruvandes och det kan bli dyrt om man inte gör det själv.

tack ingel! :) vill jag ha en bil som jag inte behöver mecka med själv kan ja lika bra köpa en sprillans ny databyggd bil. :tummenupp

tack ingel! :) vill jag ha en bil som jag inte behöver mecka med själv kan ja lika bra köpa en sprillans ny databyggd bil. :tummenupp

Aa tyvärr men: jag har innan jag skaffa min kamin alltid haft problemfria bilar och det mest avancerade jag gjort är att byta vinterdäck. nu står jag och kliar mig i huvet minst en gång i veckan och varje gång lär man sig nåt nytt. personligen tycker jag det är skitroligt att skruva (till en viss gräns) och ångrar mig inte för en sekund att jag bytte ner mig 35 år.

Den här Cudan va fin. Jag gillar när man blandar gammalt med nytt och grejar till väghållning. Ratten och baslådan var inte ok.

Ah. Skönt stuk. Rätt motor i. Såg syrran, Challanger -70 förra sommaren i ljust gråblåmetallic med vitt vinyltag och inredning. Tvärfin.

Den här Cudan va fin. Jag gillar när man blandar gammalt med nytt och grejar till väghållning. Ratten och baslådan var inte ok.

http://www.blocket.se/stockholm/Plymouth_Barracuda_24208065.htm?ca=5&w=3

Den var lite småtuff faktiskt, enda jag ogillar riktigt ordentligt som absolut inte funkar på dessa bilar är ju handtagen :(
Då är det nästan snyggare att lägga igen dem, även om det är lite fjortis över det hela...
Men den var väl typ 100-150k för dyr eller?

Edit/ Schysst stuk förutom just handtagen...
70barracuda.jpg

Min förra granne har en Charger 69 trorjadevar som är i behov av mycket kärlek. Det skulle vara kul att fulrenovera den och peta i min Nissan turbo 6:a i den och reta gallfeber på raggare.

• Gilla
Reaktioner: Teo
Jag har lite svårt för 22" hiphopfälgar på dessa. Det ska vara plåtisar eller american racing classics, halvhög profil och däckstext I tells ya.

Min förra granne har en Charger 69 trorjadevar som är i behov av mycket kärlek. Det skulle vara kul att fulrenovera den och peta i min Nissan turbo 6:a i den och reta gallfeber på raggare.

och konvertera till hundsim!

Last edited:
Den var lite småtuff faktiskt, enda jag ogillar riktigt ordentligt som absolut inte funkar på dessa bilar är ju handtagen :(
Då är det nästan snyggare att lägga igen dem, även om det är lite fjortis över det hela...

70barracuda.jpg

Har ingen som helst aning om vad en sån där bör kosta. Jag tänker aldrig lägga så mycket pengar på "plåt", för att få en speciell kaross. Bakhjulen på den grå är för stora och för djupa tycker jag, ska vara för att gå fort inte se bra ut i första hand.

Har sett några håriga Nova racebilar, riktigt låga blir dom fräna.

Last edited:

70barracuda.jpg

gilla inte den looken i heller, för hård. gilla inte dom överstora fäglarna heller. om man gjort den lite mjukare eller rent av en annan lack så kanske den blivit finare. :)

Har ingen som helst aning om vad en sån där bör kosta. Jag tänker aldrig lägga så mycket pengar på "plåt", för att få en speciell kaross. Bakhjulen på den grå är för stora och för djupa tycker jag, ska vara för att gå fort inte se bra ut i första hand.

Har sett några håriga Dart racebilar, riktigt låga blir dom fräna.

Jag var mer inne på karossen, håller med om att fälgarna såg ut som skit. Teo har helt rätt, AR-fälgar är det enda rätta :)
Personligen skulle jag heller aldrig köpa FEL kaross för massa pengar, skulle tex aldrig betala pengar för en 69:ans Camaro men däremot skulle jag slanta upp ordentligt med deg för en 68:a *67'a med om den ändå ska renoveras från scratch*.
Fasen, man skulle placera sina pensionspengar i några amerikanare istället, det borde man väl kunna få göra :crash

skulle tex aldrig betala pengar för en 69:ans Camaro men däremot skulle jag slanta upp ordentligt med deg för en 68:a *67'a med om den ändå ska renoveras från scratch*.

Är inte 67-68 och 69 sammalika? Nya opelkarossen kom väl 70?

Fasen, man skulle placera sina pensionspengar i några amerikanare istället, det borde man väl kunna få göra :crash

En bra ide. Då kan man rättfärdiga kynnesköpande av muskelbiler med att det är långsiktiga investeringar.

Last edited:
Är inte 67-68 och 69 sammalika? Nua opelkarossen kom väl 70?

En bra ide. Då kan man rättfärdiga kynnesköpande av muskelbiler med att det är långsiktiga investeringar.

Näe, han som designade 69'an hade fått spö av sin alkoholiserade far och gav den fyrkantiga hjulhus istället för runda :(
68'an har ingen vädringruta i dörramen som 67'an har, det är ju den största skillnaden och kan man leva med en vädringsruta så funkar ju även 67'orna

69%20Camaro%2001.jpg

0108-68camaro03.jpg

Edit/ Och en 67'a:
67CamaroRS-Top.jpg

gilla inte den looken i heller, för hård. gilla inte dom överstora fäglarna heller. om man gjort den lite mjukare eller rent av en annan lack så kanske den blivit finare. :)

Du ska ha en rosa 68'ans Camaro, det hör jag det :D

Last edited:
Näe, han som designade 69'an hade fått spö av sin alkoholiserade far och gav den fyrkantiga hjulhus istället för runda :(
68'an har ingen vädringruta i dörramen som 67'an har, det är ju den största skillnaden och kan man leva med en vädringsruta så funkar ju även 67'orna

Imponerande öga för detaljer! Tycker jag brukar se sådant men jag har inte kikat så mycket på GM-bilarna. Tycker 69:ans features var acceptabla med tanke på vad som kom året efter...

:död

Näe,

Du ska ha en rosa 68'ans Camaro, det hör jag det :D

Bara för att reta gallfeber på alla mansgrisar så ja tack. Men egentligen så gäller once u go black u never go back! ;) ( O NEJ INGET SÅNT!!)

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra