Classic Ducati 748R Dream Ride

😂har du en 1290 superadventure och tycker en 748 ser krockskadad ut kastar du väl ändå sten i glashuset 😂
Jag har aldrig påstått att någon av mina motorcyklar har varit snygg, snarare tvärtom.
Resten av Ducatin ser bra ut, men lyset ser ut att ha landat på hakan.

Jag har aldrig påstått att någon av mina motorcyklar har varit snygg, snarare tvärtom.
Resten av Ducatin ser bra ut, men lyset ser ut att ha landat på hakan.
Hahaha! Så får man ju inte säga om 916/748 Mäkinen! 😁😁 Men faktum är att du satte ord på varför jag har tröttnat lite grand på den modellen utan att begripa riktigt varför. Mer än att jag har tittat på min skrivbordsmodell i en massa år och suktat. Kanske lite för mycket.
Jag tror att 916/748 och alla de andra modellerna efteråt har blivit ersatta av 1098/848 som min nya drömhoj.

Ser ut som att designern gillar japanska serier eller så är det bara en slump (och min dåliga syn/smak) att jag gör den jämförelsen.... :rolleyes:
1761283713115.png1761283734865.png

Bifogat

• IMG_1292.png
    IMG_1292.png
    717.7 KB · Visningar: 6
  • IMG_1293.png
    IMG_1293.png
    757 KB · Visningar: 6
🫣vad gillar designerna idag då 🎃
Känns som man är gammal med dagens design för fula hojar finns i drivor nu hos handlarna - hos alla märken i princip inte bara Yamaha
Det är inte en slump att jag har min gamla Ducati Scrambler som avatar här trots att det är ett antal år sen jag sålde den. Jag hade en MT-09 några år och det var inte något man vände sig om efter och gav en extra blick.
När det gäller 748 är det enbart överbettet jag inte gillar utseendet på. Den delen blev snyggare på senare modeller, men resten av 748 är smakfullt.

Nyheter
Bildsvep – GGN 2025

På plats i depån på årets G...

Wunderlich vindavvisande väskor

Pressrelease om nyhet från ...

GGN Shakedown – Stark Varg EX!

MysEnduro i Laxå I sönda...

Bike nr 10 lämnad till tryck!

Nästa nummer av Bike är som...

Missa inte Katalogen 2026!

Stora Motorcykel...

Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!

David Knight, Ducati Åre...

Ny Brutale från MV Agusta

Italienska motorcykeltillve...

Indian Motorcycles bryter sig loss

Screenshot Polaris Inc h...

YAMAHA TRACER 7 OCH TRACER 7 GT Y-AMT

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Stark Varg SM – Världens starkaste supermoto!

Det har tisslats och tassla...

Back