Claesson i Bromölla

T-Bone

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 600-FA 2011
Denna MC handlare, med priser satta otroligt högt. Har dem guldpinnar i hastighetsmätaren och platina "slipons" verkar ju vara så att slipons ökar marknadsvärdet med en 30-40%

Såg en Gixxer 750 02a för 69900 kr. Även en ZX-9R 01a runt 60K också

Någon som har kunskaper om denna handlare? och är det ens värt åka dit? för dem kan ju inte tro dessa priser är någon en normal människa betalar

Tack och bock

:huvet <- mig i mc djungeln just nu
 
Gick med
12 Apr 2003
Ort
.
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Jag har köpt 2 hojar där iaf, det var iofs 3 respektive 4 år sedan.

Men du kan nog pruta på hojarna där om du är intresserad av nåt...


Snacka med Bo om du drar dit, om han fortfarande jobbar dvs, kanske har gått i pension eller nåt.
 

Hell_Man

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2004
Ort
Stockholm
Hoj
BMW r1200r LC
Allt har ju med mil och skick att göra. Men det låter som höga priser. Men det är ju alltid billigare att handla privat. En handlare lämnar ju garanti på begagnat, men högre pris är det ju
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Claesson i Bromölla är väl rätt seriösa om jag förstått saken rätt. Det är ju fritt fram att pruta ifall man är seriös spekulant på något. Med det sagt har jag ingen personlig erfarenhet av Bromölla.

Själv är jag mer nyfiken på om någon har erfarenhet av verkstaden/mekanikerna som servar Ducati där?
 

T-Bone

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 600-FA 2011
Allt har ju med mil och skick att göra. Men det låter som höga priser. Men det är ju alltid billigare att handla privat. En handlare lämnar ju garanti på begagnat, men högre pris är det ju

Jag tycker det är helt ok att en handlare har högre pris, annat vore ju heltokigt. Men det är just att denna handlare har enormt höga priser. skick/mil vs årsmodell har ju sin gräns. Att kräva 70K för en i original utförande gixxer 750 från 02 verkar ju helt rabiat. när du i annonsen under sen en 04 för 52 (av privat men iallafall)
 

Westfield

Gubbe
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
VT-750, NV-11
Jag tycker det är helt ok att en handlare har högre pris, annat vore ju heltokigt. Men det är just att denna handlare har enormt höga priser. skick/mil vs årsmodell har ju sin gräns. Att kräva 70K för en i original utförande gixxer 750 från 02 verkar ju helt rabiat. när du i annonsen under sen en 04 för 52 (av privat men iallafall)

Men köp 04:an för 52 då, jag ser inte problemet.
Uppenbarligen tycker folk att handlaren har rimliga priser annars hade han kursat för länge sedan.
 

gnällhoj.com

Ny medlem
Gick med
12 May 2009
Ort
I landet där döden kommer som en befrielse
Hoj
fyra st nästan nya
Egentligen kan man ju inte säga nåt innan man har sett slutpriset
det kan ju vara en pärla med en fri service och hjälm och lås
det är ju när det skall betalas. som man vet om det är dyrt
Jag har bara köpt en hoj där 1983 så jag vet inte vad det kan va värt ???

en 2010 kostar i riktpris 153 000 oprutat
 
Last edited:

Martex

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Ystad
Hoj
BMW F 650 GS -01
Kan inte säga nåt om deras priser vad gäller hojar.
Har dock köpt kläder där, då har de haft riktigt bra priser, massa rabatter och så.
Dessutom har jag aldrig träffat schysstare handlare någonsin. Jag har fått provköra en massa sprillans nya hojar där, utan problem. :banana
De är trevliga och glada, mer än man kan säga om vissa andra handlare (nämner inga namn denna gång).
Jag har sagt det förr och säger det igen, ska jag köpa ny hoj kommer det ske där, pga deras härliga bemötande hittills! :tummenupp
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jag tycker det är helt ok att en handlare har högre pris, annat vore ju heltokigt. Men det är just att denna handlare har enormt höga priser. skick/mil vs årsmodell har ju sin gräns. Att kräva 70K för en i original utförande gixxer 750 från 02 verkar ju helt rabiat. när du i annonsen under sen en 04 för 52 (av privat men iallafall)
Motorcyklar åldras inte, dom slits när man använder dom och 99% av alla gatåkare kör lika fort med en -96'a som en -10'a. 750'n för 70 kanske inte har gått många mil och ser ut att komma från fabriken igår, då får den ett högre pris. Köp något annat om du stör dig på priset, svårare än så är det inte. Jag skulle sänka sporthoj om jag startade en tråd för varenda pryl jag inte tyckte va prisvärd, men det gör jag inte, jag skiter i det å köper något annat istället.
 

BridgeMill

SSEMSE #10592
Gick med
26 Nov 2005
Ort
Bromölla
Hoj
Aprilia RSV MILLE R -00 Race
Mekanikerna är bra och peronalen i tillbehörsbutiken är väldigt hjälpsamma och trevliga. Dyra hojar, ja. Varför? de beöver väl inte sälja ut billiga hojar p.g.a. att deras kundkrets på service och utrustning är förmodligen väldig stor + alla försäkringsjobb.

//Bromöllabo
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Bo har drivit sitt företag framgångsrikt i många år, det finns en anledning. Han kan sina saker. Har själv köpt två av mina hojar där. Kan rekommenderas.
 

Flyerflash

Kawasaki Z750
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Z750
Jag har också nästan bara gott att säga om dem. Köpte ny hoj av dem sommaren 09 och att pruta på den var inga problem. Tillbehörsavd har bra och trevlig personal. Det enda jag kan klaga på är att när jag hämtade min hoj så var den inte tvättad. Kändes lite sådär att räcka över x antal tusenlappar och så rullar de fram en skitig hoj. Men annars finns som sagt bara gott att säga.
 

Exxon

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2008
Ort
Malmö
Hoj
Bemmer Boxer
Jag har handlat där och hade strul med hojen efteråt. Claessons uppträdde då fantastiskt bra! Dom är allt folk kräver en handlare ska vara, vilket många handlare INTE är.
Ett högt begärt pris är inte samma sak som en för dyr affär!
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top