Civilsnut

smallsocks

Sporthojsnörd
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
Tjena

Igår åkte jag och en polare ut en sväng bl a motorväg ut till värmdö och vi åkte förbi en långsam hojåkare samt några bilar hyfsat lugnt innan vi började köra mer "aktivt" en ganska kort sträcka, sedan softar vi ett tag, då kommer den långsamma hojåkaren ifatt och ger oss en läxning

Han åker först upp till polaren och gör sakta ner tecken och pekar på hans egna hastighetsmätare, sedan samma sak med mig sedan ligger han framför i kanske 110-120 km/h på 90 väg
vi kör bakom funderar på vad det är för nisse, lägger reg nr på minnet och kollade upp det idag och yes, polismyndigheten i sthlm.

KAWASAKI VERSYS av 2008 modell med packboxar

Låter regnr vara hemligt, kanske fel o lägga ut.

he Helt otippad hoj att ha en civilsnut på...

Skönt att han inte stannade oss, iofs är våra hojar lagliga och han verkade ju inte ha direkt någon utrustning framme så han skulle väl hem kanske?

På väg hem såg vi 2 bilar som blivit stoppade av en civil buss samt en vanlig polisbil, jag körde en high five på tjejpolisen, blondin och het som steg ut på vägen i 250 blås (in my mind)

Last edited:
Han åker först upp till polaren och gör sakta ner tecken och pekar på hans egna hetsmätare, sedan samma sak med mig sedan ligger han framför i kanske 110-120 km/h på 90 väg

inte så att han maxxade hojen ? haha

flertalet poliser är inte i grunden av ondo, det är helt beroende på oss människor.

har själv varit på gruppkörningar, när vi har stannat, så har det till o med kommit målade polismotorcyklar upp brevid & tyckt att vi kört säkert, än om lite för fort, men gjort tummen upp & sedan kört (detta har varit på en välkänd mc väg mitt i skogen)

Last edited:
Versys -08 med packboxar....?!

Fan vad gött, ska börja ta rygg på hojåkare bara för å låta dem svettas lite.! :)

Min gamla 850 har börjat bli så risig så där går ingen längre på att man är civilare. Men har de börjat köra Versys så kan man ju återuppta det gamla nöjet! :hihi

Förmodligen han som stoppade mig 400m in på min premiärtur på hojen.
Skulle tanka på OKQ8 i västberga och det kom en hoj och stannade brevid mig. Fattade ingenting tills han presenterade sig som -"Hej ***** **** från trafikpolisen här"
Strax där efter kom en silverfärgad v70 och tvärnitade snettframför och en polisbrud sprang ut i världens fart och sa med bestämd röst. "HUR GÅR DET HÄR DÅ!!!1111"
Mc-polisen sa då med låg, iriterande röst -"Vi bara snackar lite......kan du gå"
Fick sedan en uppläxning om att min reg-skylt var för uppåt-vinklad men annars att det var kul att jag hade en äldre hoj och ingen plastraket.
Tur att det var en av de trevligare poliserna i stockholm.
Självklart lovade :rolleyes: jag att genast åka till garaget och fixa det.....

Last edited:
inte så att han maxxade hojen ? haha

hehe skrev lite fel där hetsmätare? ja det gick ju nästan max där :)

närå han var ju schysst, tror inte vi åkte så jättegalet heller, var lite snabbt men inte direkt som klockringaren med musbo o sånt...

Versys -08 med packboxar....?!

Fan vad gött, ska börja ta rygg på hojåkare bara för å låta dem svettas lite.! :)

Min gamla 850 har börjat bli så risig så där går ingen längre på att man är civilare. Men har de börjat köra Versys så kan man ju återuppta det gamla nöjet! :hihi

Det var du va!!!11!!

Last edited:
Jag tror han pekade på handskarna och undrade vart du köpt dina för han vill ha likadana.

Du kan få en bunt visitkort att dela ut. :)

Jag tror han pekade på handskarna och undrade vart du köpt dina för han vill ha likadana.

Du kan få en bunt visitkort att dela ut. :)

Haha ja det måste ha varit det, han såg lite avundsjuk ut

btw de sitter klockrent nu, fett sköna :)

Hade jag jobbat kvar i nacka så hade det kunnat vara jag! :)

...nädå, jag är oskyldig. Däremot kan man ju passa på att underhålla sig lite nu om det sprider sig att civilarna kör -08:ans versys. :)

är det en 650 eller? hittade bara såna på blocket 08or...

Fordonsstatus: I trafik (2008-04-17) står det på vvs sida om hojen

Säsongen började tidigt för den! :)

Om jag köper en vit hjälm kommer illusionen av MC-snut att vara fullbordad.
Bumse, blått ställ...... Fan, måste fixa såna där röda självlysande neongrejjer på backspeglarna också :D

är det en 650 eller? hittade bara såna på blocket 08or...

Fordonsstatus: I trafik (2008-04-17) står det på vvs sida om hojen

Säsongen började tidigt för den! :)

Versys finns bara som 650 i dagsläget. Den lanserades förra året så de flesta beggade 07:or har redan bytt ägare så därför finns det uteslutande 08:or. Jag blev själv snuvad på en beggad 07:a dagen innan jag skulle slå till.. SÅ det hela slutade med att jag fick köpa en 08:a istället...

April är ju inte särskillt tidigt. Med ABS kör man i ur å skur.

Versys finns bara som 650 i dagsläget. Den lanserades förra året så de flesta beggade 07:or har redan bytt ägare så därför finns det uteslutande 08:or. Jag blev själv snuvad på en beggad 07:a dagen innan jag skulle slå till.. SÅ det hela slutade med att jag fick köpa en 08:a istället...

April är ju inte särskillt tidigt. Med ABS kör man i ur å skur.

Tror min åkte på vid mars som vanligt, ovanligt för sporthoj? kördes aktivt också!

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing