Civilsnut - Omkörning - Tack gud!

Stargazeer

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
GSXR 1000 -01
Är på väg hem från centrum, har varit nere för att börja använda linser...
Sista biten hem är 70 väg, hamnar bakom en grå/ svart V70 som kör alldelens för lagligt, så blåser ju självklart om han... Kollar i backspegel och ser att ahn hänger på, som tur är blir det 50 väg vilket betyder att jag bromsar ner till 70 iaf... han kommer ut jamsides med mig och i bilen ser jag två väldigt sura poliser.

Det vinkar in mig på väg kanten, frågar vem jag är, ber om lägg, frågar om jag har tidiagre förtelser, gör sedan min dag lite lättare att handskas med...
"Du har tur att vi har viktigare saker för oss just nu, men nu kommer vi ihåg dig, så i fortsättningen...." Plus snacket om att det är farligt osv.

Känns som det kommer dröja... åtminstonde några dagar innan man ens kör en kilometer över bestämelserna...

//Blessed by gud... =P

Varför ta chansen o stanna? Beror väl lite på hur fort du körde om också förstås ;P

Köp en lott o var glad :)

Nejvbie skrev:
Varför ta chansen o stanna?

Han kanske tycker att körkortet inte är värt att riskera livhanken på sig själv eller andra för?

Bra att du stannade mange86. Det blev ju inget av det iallafall.. Hade du dragit hade de garanterat inte sluppit undan med "bara" en föreläsning.

EDIT: Tur att de inte gjorde mer.. Tur hade du. Men förövrigt skall jag hålla med Nejvbie.. Köp en lott o skatta dig lycklig. Eller så kanske du inte skall köpa en lott. Du har nog dränerat tur-kontot en del redan. :tungan

Nejvbie skrev:
Varför ta chansen o stanna? Beror väl lite på hur fort du körde om också förstås ;P

Köp en lott o var glad :)

Klart att man inte stannar... Världen skulle ju vara så mycket bättre om all sket i alla regler...

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back