Civilpolis på Multistrada

Mr Larsson

Va vore livet utan hojåka
Gick med
5 Feb 2011
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Va å käka på Mc D och fick se polisen rulla in på parkeringen med två vanliga BMW och en civil på Ducati Multistrada 1200.
Så bara så ni vet så åket civilsnuten på Ducati nu för tiden.
Inte för ja tror att någon här på SH gör något olagligt på vägarna :rolleyes: men de kan ju vara bra att veta :hihi

Åker du ner till Italien så kommer du att upptäcka att polisen där bland annat kör Ducati. De duger säkert utmärkt även för svenska polisen. Kollade du upp om motorcykeln i fråga tillhörde Polismyndigheten? Slår man reg nr ser man det snabbt.

Tvivlar inte en sekund på att polisen inte gjort ett bra val när dom köpte in denna hoj:tummenupp
Nä ja kollade inte upp den men han hade polisemblem på armen.

Åker du ner till Italien så kommer du att upptäcka att polisen där bland annat kör Ducati. De duger säkert utmärkt även för svenska polisen. Kollade du upp om motorcykeln i fråga tillhörde Polismyndigheten? Slår man reg nr ser man det snabbt.

En civilare med polisemblem känns ju som en ganska kass civilare :rolleyes:

Det kan ju mycket väl ha varit en mc-polis på sin privata hoj, som tog en fika med kollegorna innan han gick på eftermiddagsskiftet.

Om det är så att det är polisen som köpt in några driftssäkra Ducatis så är det fantastiska nyheter. Då lär ju civilpolisen få spendera mer tid på verkstad än vägen:hihi

:snartattackerarducatimaffian

Multistrada är så groteska att de framkallar illamående när man ser dem. Kanske lika effektivt som vägbulor för att sänka tempot i trafiken.

:zpy

Multistrada är så groteska att de framkallar illamående när man ser dem. Kanske lika effektivt som vägbulor för att sänka tempot i trafiken.

Fan Jerker, du har ju ingen tjennsla för riktigt hantverk!
Förresten är det bara att köra ifrån dom, hakar dom på så ramlar ju kamremmarna av, det har jag läst på SH.

Jag kan nog hålla med om att Multiatrada aldrig varit någon skönhet direkt. Varken den gamla eller nya versionen. Men det är nog inte därför man köper en. Den senaste lär vara riktigt bra på det den är byggd för. En fullgod konkurrent till BMW utom möjligtvis offroad bruk. Amullo kanske kan kliva in här och försvara sitt nyförvärv.

Jag kan nog hålla med om att Multiatrada aldrig varit någon skönhet direkt. Varken den gamla eller nya versionen. Men det är nog inte därför man köper en. Den senaste lär vara riktigt bra på det den är byggd för. En fullgod konkurrent till BMW utom möjligtvis offroad bruk. Amullo kanske kan kliva in här och försvara sitt nyförvärv.
Konstigt nog är den nyare multistradan en av få ducatis jag kan tänka mig att ha :va

Det går bra för staten! Ducati och Mercedes E-klass kör de med, det skall till att åka ståndsmässigt minsann!

Fan Jerker, du har ju ingen tjennsla för riktigt hantverk!
Förresten är det bara att köra ifrån dom, hakar dom på så ramlar ju kamremmarna av, det har jag läst på SH.

Kör man riktigt långt så måste den in på service så då får de avbryta jakten!

Kör man riktigt långt så måste den in på service så då får de avbryta jakten!

Dom behöver inte köpa alla fordon ur "stora gruppköps katalogen" så inget hindrar dom o
köpa en cb125 från sjuttiotalet o göra en lömsk sleeper av den.

Eller lömsk:hihi - blir ju inte så svårt o reda ur ett sånt läge ens me en Amazon som går på tre burkar...

Jag har också tyckt att den gamla Multistradan ser för jävlig ut med den stora verandan till framkåpa.
En dag lånade jag en, bara för att jag aldrig suttit på en, då plötsligt föll bitarna på plats.
Första intrycket, oj vad lätt den är, välbalanserad och som vanligt när det gäller Ducati, bra bromsar.
Efter 5-6 timmar på den är den numera en given kandidat bland mina favoriter.
Har du aldrig provat, gör det.

Jag har också tyckt att den gamla Multistradan ser för jävlig ut med den stora verandan till framkåpa.
En dag lånade jag en, bara för att jag aldrig suttit på en, då plötsligt föll bitarna på plats.
Första intrycket, oj vad lätt den är, välbalanserad och som vanligt när det gäller Ducati, bra bromsar.
Efter 5-6 timmar på den är den numera en given kandidat bland mina favoriter.
Har du aldrig provat, gör det.

Den är ju fortfarande inte vacker men visst är det en bra cykel.

Här får lite rr-piloter skämmas :yoparty

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...