Civilpolis på E4an

• Thread starter Thread starter creare
  • Start date Start date

creare

Guest
Verkar vara en hel del Poliser (mer än vanligt) mellan skärholmen o älvsjöavfarten på E4an. Såg även en civilpolis på mc, första gången. Såg ut att vara en kawa med sidoväskor + en toppbox, som en packad streetfighter som smidigt la sig bakom bilen som körde i bussfilen, sen började det blinka från ingenstans o bilisten vart haffad. Hursom, sjukt svårt o se att det skulle vara en civilsnut.

Hursom, som sagt, en hel del poliser på den sträckan denna morgon.

// Oliz

Finns en hel del civila polis hojar faktiskt. En civil hoj stoppade en bil på norrortsleden igår runt 5 tiden.. Tänkte aldrig på vad det var för hoj men tror det var en ST1300 en röd.. Han Hade reflex jacka på sig fast stog inget på den..

Finns en hel del civila polis hojar faktiskt. En civil hoj stoppade en bil på norrortsleden igår runt 5 tiden.. Tänkte aldrig på vad det var för hoj men tror det var en ST1300 en röd.. Han Hade reflex jacka på sig fast stog inget på den..

Såg nog samma hoj igår vid Sollentuna E4an som stoppat en Gixxer (svart/orange) 04-05 tror jag.

såg en civilsnut på svart hoj med packboxar/reflexväst som stoppade en bil på E4an norrgående strax innan rotebro för några veckor sedan. Så det verkar finnas gott om civilsnuthojjar

Igår kl 18.30 Norrortsleden avfart mot Täby kyrkby, en röd/svart BMW K1300GT hade stannat en bilist och hade blå ljusen på.

Såg nog samma hoj igår vid Sollentuna E4an som stoppat en Gixxer (svart/orange) 04-05 tror jag.

han verkar vara ute ofta.. Såg han senast igår igen.... en röd bmw var det och ingne st1300... Ful jävla snut iaf usch!!

Han är flitig i norrort. Det är mycket riktigt en röd K1300GT, kör med reflexjacka av något vis.

Noterade också honom på E4:an södergående vid Kista den 24/9. Även Sollentuna idag vid 14-tiden.

Fan, så fort jag ser någon med en reflexväst numera tänker jag direkt på mc-civilsnut, kör då direkt på bromsolja.

Har någon sett en civilsnut med hoj UTAN reflexväst?

Fan, så fort jag ser någon med en reflexväst numera tänker jag direkt på mc-civilsnut, kör då direkt på bromsolja.

Har någon sett en civilsnut med hoj UTAN reflexväst?

Vart tagen av en civilare för 2år sen på en svart st1300 utan reflex väst..
så ja det finns civil snutar UTAN reflex väst... Han på röda hojen är den ända jag sett som har reflex väst..

Samma röda K1300GT i Sollentuna idag. Verkar vara flitiga återkommande punktinsatser runt E4:an avfart Häggvik och Norrortsleden.

Samma röda K1300GT i Sollentuna idag. Verkar vara flitiga återkommande punktinsatser runt E4:an avfart Häggvik och Norrortsleden.

Såg honom hängades i vägrenen vid häggviksavfarten strax före 10 idag (är väl nykterhetsdag i trafiken idag, hoppade över morgongroggen för säkerhets skull).

Kollade inte så noga men drar mig till minnes att det var en K1300S, inte en GT (röd var den definitivt).

Han hade inte stoppat någon bilist så jag fattade inte varför han drällde på avfarten med ljusen på utan synbar anledning, bara en trafikfara.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti