Civilpolis Hayabusan...sanning eller myt?

MrCrone

"Bonnie är en slags hund"
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
En väldigt gul R1 med väldigt svarta flames,neon och strob ;)
Har hört talas om en Hayabusa som skulle vara civilpolis, är detta dynga eller finns den? :confused:

Isåfall vart skulle du hittat det ??
Och det är dynga!! dom sa också att det fanns Duke som civilpolisen hade, och det var också dynga!!

:)

Precis som jag är Ghostrider, så är jag även civilpolis. Jag kör Hayabusa. Grymt va?

/Freppa

Ps. Ibland kör jag gammelgixxer också, men det låter så jäkla mycket att buset hinner undan :(

Det var nog Fredda som jag har biken ihop med, han går i samma klass som Peter (tror jag han heter Peter och är med i Potatoesmc) på KTH.

Är det en dåre med grönt allväderställ som kör e det han och ett blått är det jag :rock

Vad skönt då! Kan man nog lugnt dra slutsatsen att det är en i raden av skrönor kring snutens civil fordon :tummenupp

Hojen är ju en mcpolis arbetsplats och då måste den vara bekväm, annasr så skulle ju konstapeln ifråga se ut som ringaren av Nottredame efter att ha spenderat hela dagarna krökt över en racehoj?. :confused:

Hightuned skrev:
Hojen är ju en mcpolis arbetsplats och då måste den vara bekväm, annasr så skulle ju konstapeln ifråga se ut som ringaren av Nottredame efter att ha spenderat hela dagarna krökt över en racehoj?. :confused:

Jo det e klart, men Hayabusan e väl en tourer typ :p ...eller?

MrCrone skrev:
Har hört talas om en Hayabusa som skulle vara civilpolis, är detta dynga eller finns den? :confused:

En motorcykel (eller man med namn "Hayabusan"), vilken arbetar som polis - det låter väl lite osannolikt :confused:. Sorry, men kunde inte låta bli ;) .

Hursomhelst, det skulle nog aldrig svenska myndigheterna tillåta. Ta bara polisporschen på 1960-talet och hur det gick med den (=obra).

Har däremot läst om att diverse mer okonventionella polisfordon används i Storbritannien, såsom CBR Blackbird, Subaru Impreza Turbo (eller var det Mitsubishi Lancer Evo?) samt en Lotus Esprit, men den senare var nog fejk...

/F.

Jag dom behöver inga värre fordon. Jag så ett avsnitt av någon av dom där amerikanska programen som följer polisens arbete, där dom jagade en kille på en gsxr1100. Han kunde inte köra för fem öre utan låg på så hög växel att snutbilen hängde med i accet, och i kurvorna så vinglade han och låste bakbromsen innan han efter en liten stund damp i diket!. Då säger idioten som komenterar programmet att hojen inte kom undan pga "the high performance policecar and the highly trained officer" istället för att yppa sanningen som var att om killen på hojen vade kunnat köra hoj så hade han hängt av den sura snutsläden på 2 sekunder!.

Hightuned skrev:
Jag dom behöver inga värre fordon. Jag så ett avsnitt av någon av dom där amerikanska programen som följer polisens arbete, där dom jagade en kille på en gsxr1100. Han kunde inte köra för fem öre utan låg på så hög växel att snutbilen hängde med i accet, och i kurvorna så vinglade han och låste bakbromsen innan han efter en liten stund damp i diket!. Då säger idioten som komenterar programmet att hojen inte kom undan pga "the high performance policecar and the highly trained officer" istället för att yppa sanningen som var att om killen på hojen vade kunnat köra hoj så hade han hängt av den sura snutsläden på 2 sekunder!.

Har du inte sett de där trafikbrottsprogrammen som går på tv nu med svensk kommentator till, det är hela tiden full fart, tappar kontrollen, skickliga polismän, mannen kör livsfarligt, han kör om i hög fart osv i en oändlig ramsa, filmen som rullar samtidigt visar ofta ganska odramatiska scener:-)
Oftast amerikanskt eller engelskt ursprung.

Svenska polisen kör ju sånna där filmer ibland de med på tex utställningar och liknade. Oftast är det visserligen att boven åker fast eller kör av så det ryker.
Men jag minns än idag den där filmsnutten när en polishoj med filmkamera kommer upp bakom en sporthoj i kanske 130-140 knyck längs en motorväg, så ser man killen på sporthojen vända sig om o glo på polisen, sen sticker han iväg i en jäkla fart, polisen efter så mycket k100an orkar, men tjoff är sporthojen borta, så ser man polishojen passerar en avfart i 200 eller nåt liknade, vägen är helt tom framför.
Troligen hann sporthojsåkaren upp där innan polisen ens han se det.

Silwer skrev:
Men jag minns än idag den där filmsnutten när en polishoj med filmkamera kommer upp bakom en sporthoj i kanske 130-140 knyck längs en motorväg, så ser man killen på sporthojen vända sig om o glo på polisen, sen sticker han iväg i en jäkla fart, polisen efter så mycket k100an orkar, men tjoff är sporthojen borta, så ser man polishojen passerar en avfart i 200 eller nåt liknade, vägen är helt tom framför.
Troligen hann sporthojsåkaren upp där innan polisen ens han se det.

Hörrö, det där var ju du! Blanda inte ihop filmsnuttar med egenupplevda polisjakter. Du vet väl att myndigheterna lusläser forumet i jakt på förbrytare,,, :D

John Holmes skrev:
Hörrö, det där var ju du! Blanda inte ihop filmsnuttar med egenupplevda polisjakter. Du vet väl att myndigheterna lusläser forumet i jakt på förbrytare,,, :D

I mina drömmar kanske:-)

Även om jag åkt med vikt plåtskylt jag med:-)
Då var man tuff vetu

Äh, de har väl inga befogenheter att utnyttja en busas fartresurser ändå?

i Grekland(?) har dom väl en special stryrka som kallas typ kadetter dom kör allt från ferrari till porsche :crash :rock

Hightuned skrev:
Då säger idioten som komenterar programmet att hojen inte kom undan pga "the high performance policecar and the highly trained officer" istället för att yppa sanningen som var att om killen på hojen vade kunnat köra hoj så hade han hängt av den sura snutsläden på 2 sekunder!.
Hehe, klassisk kommentatorkommentar till amerikanska "Cops"-program, jag gissar på att kommentatorerna till dylika program knarkar på tjänstetid :).

Det värsta är nog ändå "Americas most dummest criminals" eller vad det nu heter, kommentatorn får en att vilja klia sig i hjärnan med en skruvmejsel genom ögat.

Hightuned skrev:
Äh, de har väl inga befogenheter att utnyttja en busas fartresurser ändå?
Dom har väl knappast någon begränsning i km/h hur snabbt dom får köra under utryckning, det lär väl mer handla om "omdöme, allvarlighetsgrad och omständigheter" eller liknande.

Dom har väl knappast någon begränsning i km/h hur snabbt dom får köra under utryckning, det lär väl mer handla om "omdöme, allvarlighetsgrad och omständigheter" eller liknande. [/B]

Nä, men Ghostrider skulle de väl knappast följa efter, i rusningstrafik.

Det skulle väl inte vara försvarbart att följa efter en fartsyndare på en öde motorväg heller... :confused:

Måste bara säga att jag blir förbannad när jag ser polis jaga mc/bil i rutan och där en olycka sker just pga. jakten. Det är klart att det skulle kunna ske en olycka iallafall om ex. föraren är påverkad eller saknar körkort. Men iallafall är det himla trist att se när en människa stressas till att göra fel. Och sedan kommentarorer till osv som bara gör saken värre.

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!