City streetrace!!!

rallyanders

Ny medlem
Gick med
7 May 2003
Hoj
Hojlös
Vilka var med igår natt när det jagades ställe att köra streetrace då?
En jäkla uppslutning med flera hundra bilar på Solvalla. En massa fina burnisar utanför McDonalds på Sveavägen med en tokstor publikskara för att sedan dra ut till Arlandastad där farbror blå väntade så att det inte blev något race....:(

Nja, några race blev det ju iaf i knivsta innan farbror blå dök upp..

Har lite dålig koll på när sådant händer, går det att få fram på nätet eller är det ryktesvägen som det sprider sig?

Var inte där igår....

Igår hade nog ryktet spridit sig lite väl långt. För så mycket folk och publik det dök upp på solvalla igår hade varit omöjligt att ordna ett race med. Tråkigt att cityrace så ofta väljer just knivsta, varje gång jag varit där har polisen kommit efter 10-15 minuter, det finns bättre sätt att arrangera det på, men jag gillar solklart cityrace-killarnas attityd till säkerhet där de är stenhårda.

Men en sak som var nåt av det mest korkade jag sett, var de SSPC-åkare eller vad det nu står på deras collegetröjor(jag tror ni är här på forumet ibland), som wheelade i hög fart rakt in mot publiken efter racen gått klart, och det var några hundra pers på vägen.
Hade en av er gått omkull hade ni klippt fan ta mig 30-40 pers, som inte haft en chans att komma undan en studsande/kasande hoj.. :mad: Tänk efter lite mer.

oFFkeFF skrev:
Igår hade nog ryktet spridit sig lite väl långt. För så mycket folk och publik det dök upp på solvalla igår hade varit omöjligt att ordna ett race med. Tråkigt att cityrace så ofta väljer just knivsta, varje gång jag varit där har polisen kommit efter 10-15 minuter, det finns bättre sätt att arrangera det på, men jag gillar solklart cityrace-killarnas attityd till säkerhet där de är stenhårda.

Men en sak som var nåt av det mest korkade jag sett, var de SSPC-åkare eller vad det nu står på deras collegetröjor(jag tror ni är här på forumet ibland), som wheelade i hög fart rakt in mot publiken efter racen gått klart, och det var några hundra pers på vägen.
Hade en av er gått omkull hade ni klippt fan ta mig 30-40 pers, som inte haft en chans att komma undan en studsande/kasande hoj.. :mad: Tänk efter lite mer.

Men dom e ju proffs ju! Det står att dom kan göra Wheelies, stoppies and kneescrapes på deras tröjor. :o

eisbaer skrev:
Men dom e ju proffs ju! Det står att dom kan göra Wheelies, stoppies and kneescrapes på deras tröjor. :o

Vad jag vet har de nog fixat ett antal faceplants också :rolleyes:

oFFkeFF skrev:
... de SSPC-åkare eller vad det nu står på deras collegetröjor(jag tror ni är här på forumet ibland), som wheelade i hög fart rakt in mot publiken efter racen gått klart...

Amme..vaffann man vill ju synas ju. Fattaru väll. Va ere för mening me å dra en wheelie på en övergiven landväg. där får man ju inga beundrande blickar ju. Vaffan de e ju kicken man e ute efter.

eisbaer skrev:

kan inte ett profs oxå ha "otur" nån gång?? igen är perfekt... om nåt oförutsätt händer så tycker iaf itne ja att någon oskylldig ska stryka me för att nån tycker d e skoj å styla...
ok... alla vill styla lr visa upp vad man kan... men det borde göras under kontrolerade former...

Tänk på Säkerheten!! :mattias

Fy fan va motorcyklisterna körde i stan.
Rödljuskörningar,trotoarkörningar,tränger sej igenom köerna TÄTT mellan bilarna.
Potatoes...inte snyggt gjort. :(

På tal om olyckor så var brorsan där igår (det var så jag fick höra att det var på G) med några kompisar och de vart påkörda av en S4 när de stod vid ett rödljus. Han ska upp till sjukan nu med en av de andra som var med i bilen, ont i rygg och nacke.

Killen som körde S4an tittade tydligen ner en stund och såg dem inte.... :smasha

oFFkeFF skrev:
Tråkigt att cityrace så ofta väljer just knivsta, varje gång jag varit där har polisen kommit efter 10-15 minuter, det finns bättre sätt att arrangera det på, men jag gillar solklart cityrace-killarnas attityd till säkerhet där de är stenhårda.

10-15min ??
Alla race jag har kollat på med Cityrace i Knivsta har varit minst 30min till 1 timme. Vissa gånger har det ju varit race tills man tröttnat och inte tills polisen kommit dit.

Är du säker på att det var Cityrace dom gångerna du kollat?

SupraLemon skrev:
Rödljuskörningar,trotoarkörningar,tränger sej igenom köerna TÄTT mellan bilarna.

Ja fy faan va dåligt gjort, alltså hur f....... vänta nu... du talar ju om mig för fasiken!

WestW skrev:
10-15min ??
Alla race jag har kollat på med Cityrace i Knivsta har varit minst 30min till 1 timme. Vissa gånger har det ju varit race tills man tröttnat och inte tills polisen kommit dit.

Är du säker på att det var Cityrace dom gångerna du kollat?

Jodå, har vart på ett gäng stycken..

SupraLemon skrev:

Förstår din irritation till viss del...
Men det vore konstigt om 'vi' inte retade upp någon...
Men vi kan vända på det, hade det inte varit så in i h*lvete mycket bilar så hade det varit lättare att ta sig fram!? :tummenupp

Vi fick ju iaf både se och köra lite race senare på natten, vilket många andra inte fick...

Last edited:
nagster skrev:
Förstår din irritation till viss del...
Men det vore konstigt om 'vi' inte retade upp någon...
Men vi kan vända på det, hade det inte varit så in i h*lvete mycket bilar så hade det varit lättare att ta sig fram!? :tummenupp

Vi fick ju iaf både se och köra lite race senare på natten, vilket många andra inte fick...

Finns ju liksom ingen anledning att ställa sig i sjuka bilköer när man kör hoj. Men jag tror inga potatisar körde i 70 blås på trottoarerna, eller drog rödbulor utan att se sig för.

oFFkeFF skrev:
Finns ju liksom ingen anledning att ställa sig i sjuka bilköer när man kör hoj. Men jag tror inga potatisar körde i 70 blås på trottoarerna, eller drog rödbulor utan att se sig för.

Det var väldigt lite trottoarkörning, däremot endel i cykelbanan på sveavägen, dock i gåfart med fötterna i backen.
En 70 årig dam med rullator hade med god marginal kunnat blinka för omkörning...

Det sista man vill är ju att skada någon annan eller dess egendom...

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...