Cigarr-tråden

Puffade på en Siglo II, och tog ett glas Caol Ila.

Det satt fint :tummenupp

Jo jag märkte det. Rätt van vid whiskey dock.

Jag looovar att ta något mera kvinnligt nästa gång :hihi

Vad dricker du till?

Imorgon, för er som är nobla Stockholmare, ämnar jag och Magnif sätta oss på "Ojojoj" vid Medis för en cigarr efter jobbet. Är på plats 1710ish.

En bra cognac, Grönsteds XO, eller en rom, Angostura 1824, tycker jag passar bättre än vilken whisky som helst.

Smaken är som baken. Inget av det nämnda smakar bra. Men man behöver inte de rökiga whiskeysorterna till en cigarr. Det finns mildare från tex speyside som passar bättre än en Caol Ila.

Imorgon, för er som är nobla Stockholmare, ämnar jag och Magnif sätta oss på "Ojojoj" vid Medis för en cigarr efter jobbet. Är på plats 1710ish.

Trevligt initiativ och hade jag inte varit uppbokad så....

Last edited:
Det är snarare så att man INTE skall dricka något rökigt till en cigarr.

Jodå, det kan man. Det finns egentligen inget som är fel. Det är också en smaksak. Kombinationen av smaker kan vara avgörande, inte var smak för sig. Det kan hända att man tar en rökig whiskey till en standardcigarr och njuter mer av det än whiskeyn eller cigarren var för sig.

Jodå, det kan man. Det finns egentligen inget som är fel. Det är också en smaksak. Kombinationen av smaker kan vara avgörande, inte var smak för sig. Det kan hända att man tar en rökig whiskey till en standardcigarr och njuter mer av det än whiskeyn eller cigarren var för sig.

Jag har under fyra års aktivs cigarrökande, med i medel två-tre cigarrer i veckan, ännu inte hittat en cigarr som passar till en rökig whisky. Hör av dig om du hittar en så ska jag gladeligen testa. :tummenupp

Jag har under fyra års aktivs cigarrökande, med i medel två-tre cigarrer i veckan, ännu inte hittat en cigarr som passar till en rökig whisky. Hör av dig om du hittar en så ska jag gladeligen testa. :tummenupp

En La Rica Robusto/Gordito + en Provenance(bowmore) tycker jag fungerar. Båda smakrika.

Hang in there !:tummenupp

Vore skoj att ses nå´n gång för att kanske lägga några varv på bana och tugga lite
på en puro som belöning när du är fit for fight igen.:)

Ja, tveklöst. Det vore riktigt trevligt. Finns ju en del bankörningar runt om i vårt avlånga land som kanske kan bli aktuella.

Som väntat, ett synnerligen trevligt och opretentiöst avbrott i vinterdvalan :tummenupp
Förbaskat trevliga och underhållande "cigarrpolare" du omger dig med!
Sånt här bidrar starkt till att göra vintern uthärdlig.
Hör gärna av dig när det drar ihop sig nästa gång :)

Som väntat, ett synnerligen trevligt och opretentiöst avbrott i vinterdvalan :tummenupp
Förbaskat trevliga och underhållande "cigarrpolare" du omger dig med!
Sånt här bidrar starkt till att göra vintern uthärdlig.
Hör gärna av dig när det drar ihop sig nästa gång :)

Det är ett gott gäng i 08 Bolmers. :tummenupp

...Trinidad gör bara bra rökverk. Den här, Fundadores, är helt sagolik men tyvärr är priset sjukt.

TRINIDAD%20Fundadores.JPG
Kunde inte hålla mig:)
Ditt utlåtande i kombination med att ha provat en Coloniales gjorde det
omöjligt att stå emot längre.

Idag damp en liten låda med 12 såna här ner direkt i brevlådan.
900 spänn är inte gratis men iaf rejält mycket billigare än över disk inne i stan.
Satan! Vilken cool cigarr. Långt och smalt är da shit!:tummenupp

Återstår bara att invänta ett lämpligt tillfälle att avnjuta ett ex. Dom får
nog ligga och gona sig i några veckor först.

Hur gör ni när ni är lite småsnoriga o halvtäppta i snoken.. faller ni för suget och tar en cigarr även om inte alla sinnena riktigt är med?

Kunde inte hålla mig:)
Ditt utlåtande i kombination med att ha provat en Coloniales gjorde det
omöjligt att stå emot längre.

Idag damp en liten låda med 12 såna här ner direkt i brevlådan.
900 spänn är inte gratis men iaf rejält mycket billigare än över disk inne i stan.
Satan! Vilken cool cigarr. Långt och smalt är da shit!:tummenupp

Återstår bara att invänta ett lämpligt tillfälle att avnjuta ett ex. Dom får
nog ligga och gona sig i några veckor först.

Najs. :)

Från puroexpress de med?
Tur med moms och tull igen?

...faller ni för suget och tar en cigarr även om inte alla sinnena riktigt är med?

Nej. Smakar inte alls lika gott tycker jag.

Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...