Chrysler Voyager -nåt å ha??

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Finns inget praktiskt med en d-a buss. 95% av resorna sitter någon själv i den utan packning och svär över att den inte går att parkera/komma förbi med/kör fast på vintern osv.
Skaffa en stor kombi med takbox och dragkrok istället. Bättre ekonomi i allting, och duger gott ändå.
Om du inte har 4 barn eller fler förstås.

Annars har jag också bekanta som haft växellådsras på en voyager. Och fyrhjulsdriften verkar vara en mardröm.

Precis de argumenten jag framförde samtidigt som jag visade en A6 Avant som jag var sugen på...:D Men det verkar som busstanken har bitit sig fast...och fler kottar är inte omöjligt (har två idag). Hmm, jag ska kolla lite alternativ, tror Voyager får vara för min del. Låter skitknepigt att man inte kan bygga en låda som håller....:va :va
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Men hur länge ska du äga den då? Lådan rasar ju inte på direkten. Köper du en '06:a och byter oljan som du ska lär den hålla ett bra tag.

Jag håller med tidigare inlägg att en tungt lastad Voyager med fem pers i och takbox på drog 0,9 l/mil och det var inte nåt ägg under gasfoten... :) Det är bra!

Jag skulle gärna byta ut ambulansen mot en Stow'n'go
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Dom vänner och bekanta jag känner som haft chrysler har haft en del problem med växellåda och bromsar. Bilprovningens statistik får man kanske ta med en nypa salt eftersom dom bara tar hänsyn till årsmodell och inte till körsträcka men jag skulle nog dra öronen åt mig om den har mycket mer fel än medelbilen.

Personligen har jag svårt att se varför man ska ha en buss om man inte är fler än 5 personer i familjen. Den största tiden/sträckan så har man inte bilen full men får betala i bränslekostnad för att åka runt med tomt packutrymme.
Jag skulle nog välja en stor kombi och en rymlig takbox istället. Dom har generellt bättre vägegenskaper och är oftast snålare med bränslet. Så hänger man på takboxen när man behöver extra packutrymme.

Men är man 6 eller fler i familjen och vill åka i en bil så är det givetvis svårt att komma undan det faktum att det inte finns så många andra alternativ till en minibuss.
 

slowmotion

????
Gick med
7 Mar 2003
Ort
bromma
Hoj
Ténéré 700
Precis de argumenten jag framförde samtidigt som jag visade en A6 Avant som jag var sugen på...:D Men det verkar som busstanken har bitit sig fast...och fler kottar är inte omöjligt (har två idag). Hmm, jag ska kolla lite alternativ, tror Voyager får vara för min del. Låter skitknepigt att man inte kan bygga en låda som håller....:va :va

ja på 90talet kunde man haft automatlåde byte inlagt som service pungt vid 9600 mila servicen, men det är inget problem längre.

från bilprovningen.
Besiktningsresultaten visar på problem med parkeringsbroms samt glapp i styrleder (och spindelleder äldre modeller). Många anmärkningar gällde felaktig strålkastarinställning och felaktiga ljusbilder. Anmärkningar mot bilbälten är vanliga hos Voyager och andra familjebussar. Orsaken är att ägarna har åkt till besiktningen utan att alla stolar varit monterade.

och det är väl så det är. p-broms problemet är att den kärvar fast pga att folk inte använder den, behövs ju inte med automat.

/
M
chrysler mekaniker sedan 15år
 

carleson

Gillar kurvor
Gick med
7 Mar 2006
Ort
Småland
Hoj
Fazer 1000, R1 ?
Minibuss är ett onödigt ont, om man är många i familjen. Chryslern har jag hört negativa saker om, fast har aldrig kört en själv.

Jag sålde min andra VW Sharan för ett år sedan, och kör nu Hyundai Trajet. Jag upplever en helt annan kvalitétskänsla i denna än i Sharan. Bilen håller ihop ordentligt, skramlar inte och inga småfel och det är en fin "kassaskåpskänsla" när man stänger dörrarna, även bakdörrarna. Den är aningen större också vilket passar oss bra. Enda nackdelen är att den drar lite mer soppa (trots 4-cyl 140 hk). Kollade även på Toyota Previa/Avensis Verso, men de var ca 50 papp dyrare än Trajjetten. Vi är jättenöjda med den och kommer inte köpa Sharan/Alhambra/Galaxy igen.
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Jag har sålt pjäserna och växellådorna är största problemet.

Det finns bara en konkurrent till Grand Voyager och det är Renault Espace, dom andra är småpluttiga i jämförelse.

Lycka till, men inte med en amerikansk bil.. ;)

/ Jens
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top