Chris Crash Rapport Anderstorp

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Kom upp till Anderstorp torsdag kväll med nyinköpt

*Tält
*Husvagn
*Cylinder
*Diverse annat skit

Vädret visar sig från sin bästa sida och det ser bra ut inför fredagens fria träningar. Ska jag vara ärlig hade jag inga större förhoppningar eftersom jag inte suttit på hojen sen i Juli 03 och knappt hunnit träna nånting innan. Tältet sätts upp relativt problemfritt och kvällsmaten tillagas utan några gasolyckor innan jag hoppar i säng. På fredagen ser Anderstorp ut som Anderstorp brukar göra...regn och åter regn....

Pass 1 inleds med att köra in den nya kitcylindern och att känna lite på banan och hojen. Jag lägger mig bakom en ganska långsam 250 SP och glider runt problemfritt. Pass 2 börjar jag gasa lite mer även om tempot i regn sitter en bit in, hojen går dessutom inte spec bra på rakan, har ganska fet bestyckning eftersom min reservcylinder har ganska dåligt med nikasil och höll på att nypa en kolv på Knutstorp, jag vill alltså inte fördärva min bästa cylinder. Bästa tiden blir cirka 2.25

På pass 3 börjar jag ta i på riktigt och jag är ganska nöjd med tempot jag fick upp, det regnade dessutom lite till under detta pass och 2.15 är jag helt klart nöjd med. Pass 4 blir halvt om halvt blött, halvt om halvt torrt, varför jag står över och istället kollar på från sidan.

På Lördagens kval blir det istället torrt och jag får "lära om" banan igen, tyvärr sitter inte riktigt torrtempot i och jag har stora problem med temperaturen som går upp emot 90 grader varför jag får fara in och ut ut depå två gånger, nåt man inte har råd med på A-torp. Får därför bara ett par-tre flygande varv och bästa tiden blir ganska beskedliga 2.02.99

Kval två har jag återigen problem med temperaturen och får gå in i depån, denna gång visar det sig dock att vi har glömt att lufta kylsystemet, farsan får springa in och hämta vatten. Ut igen och när jag precis ska fullborda mitt första flygande står en nyvurpad Håkan Olsson och hoppar mitt i banan och signalerar att jag ska sakta in(Tack som fan Håkan!). Därpå rödflaggas det.....
Det visar sig att nåt uberfucko haft glykol i kylsystemet vilket fick Håkan och danske Ulrik Haseger att vurpa och tyvärr släpper funktionärerna iväg 4-5 hojar ur bandepån innan de kommer på att de ska kolla hojarna. Den skyldige kommer därför undan....
Funktionärerna sanerar banan och vi släpps ut igen, denna gången är tempen bra men hojen går pissdåligt på rakan, den varvar knappt ur på femman (190km/h) och jag har allmänt svårt att komma överens med Anderstorp i torrt verkar det som, dessutom sitter saneringsmedlet i skallen...efter fyra varv svänger jag in och konstaterar att jag iaf kapat tre sekunder till. Men det var 1.55 som var målet och inte 2.00....

På kvällen lyfter jag toppen och fixar och donar och på morgonen får jag till inställningarna helt ok! Vinden har dessutom mojnat vilket gör att hojen ledigt varvar ur på sexan och känns riktigt rapp i motorn. Kör fyra-fem lugna varv och kör 1.59.8 utan att ta i. Nu börjar det kanske lossna ändå....

Startar som 20:e man av 21 (Kul med sånt stort fint startfält i 125!!!)) och får till en rätt ok start, är 18:e in i första böj. Tyvärr vurpar ett par killar efter långrakan varför ambulansen står otäckt nära första 90 gradaren efter långrakan, den blir där i flera varv och jag blir tvungen att sänka tempot genom den svängen vilket stör en aning. Kommer annars in i ett hyfsat tempo och kör ifrån mina antagonister jag har bakom mig(Utom stackars Lacke som fick motorstopp i starten och kommer flygande om efter ett par varv). Tyvärr envisas jag med att missa växlingen in i Opeln tre varv i rad....tappar lite tempo där men det värsta är när Ambulansen kör iväg precis framför, med safetycar bakom...2.16 på det varvet och konkurrenterna ikapp....sätter iväg och lyckas hänga av dem igen, men in i första doserade hänger sig gasen.....in med kopplingen...går brett....får ett kast..rätar upp och går av rätt ner i lecakulorna. Så var den helgen över....
..dock så börjar tempot komma och 1.57 blankt är jag trots allt rätt nöjd med...hade jag fått köra ett par varv utan en störande ambulans mitt i första kurvan VET jag att min utlovade 1.55 hade kommit. Men nu blev det inte så och det är bara att komma igen.

Både hojen och jag klarade oss med lite skrapmärken och skitiga som fan...

//CA

Kul läsning!

Men gashäng låter riktigt otäckt! Kanske tur att det inte slutade värre än det gjorde?

Fick du någon klarhet i varför den inte gick som den skulle på lördagen? För fet bestyckning?

Nyteknik skrev:
Kul läsning!

Men gashäng låter riktigt otäckt! Kanske tur att det inte slutade värre än det gjorde?

Fick du någon klarhet i varför den inte gick som den skulle på lördagen? För fet bestyckning?

Fet bestyckning samt en sjujävla motvind.

Gashäng är lite otäckt, våra manliga racers är elaka saker....

Chris Ash skrev:
Fet bestyckning samt en sjujävla motvind.

Gashäng är lite otäckt, våra manliga racers är elaka saker....
Tur att du åkte mesmoppe då, inte kul med kombinationen gashäng/150 hk. Här är nog en ;) på sin plats.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph