Choken är på glid [HONDA 600]

Benevolensky

Screw you guys.
Gick med
18 Aug 2009
Hoj
CBF600SA
Hallå,

innan jag börjar skruva på fel saker och orsakar mig själv mer huvudvärk än jag behöver, är det någon här som har erfarenhet av att fixa chokeproblem på en Honda 600? Kör en CBF600 (2007/PC38), ska vara samma snurra som i äldre hornet/cbr.

Problemet: Choken vägrar att stanna kvar i öppet läge, glider tillbaka så snart jag släpper den. Har hittat lite info om andra bågar, men undrar ödmjukast om någon på denna sajt har haft erfarenhet av samma strul med samma motor?

Tack på förhand

Jag har ingen lösning men måste säga: -Borde inte choken vara konstruerad så att den strävar efter att öppna istället för att stänga :va

Jag har ingen lösning men måste säga: -Borde inte choken vara konstruerad så att den strävar efter att öppna istället för att stänga :va

Om jag fattar rätt så skulle det innebära att man istället för att hålla ut choken några sekunder på morgonen skulle behöva trycka in den medan man kör för att den vägrar att hålla sig stängd. Låter jobbigare :gnissla

Om jag fattar rätt så skulle det innebära att man istället för att hålla ut choken några sekunder på morgonen skulle behöva trycka in den medan man kör för att den vägrar att hålla sig stängd. Låter jobbigare :gnissla

Med sträva menar jag att om den överhuvudtaget skulle röra sig av sig själv så borde det inte vara mot stängt läge, det skulle ju inte vara så kul om choken strävade efter att strypa när man kör. Naturligtvis ska choken inte flytta sig av sig själv alls.

Med sträva menar jag att om den överhuvudtaget skulle röra sig av sig själv så borde det inte vara mot stängt läge, det skulle ju inte vara så kul om choken strävade efter att strypa när man kör. Naturligtvis ska choken inte flytta sig av sig själv alls.

Visst är det underbart med ordens makt!
I gammalt språkbruk (och tekniskt korrekt så länge det är en verklig choke o inte en kallstartanordning av annan typ) betyder ju "stängd choke" det läge man använder vid kallstart.
För andra kan "stängd" i stället betyda "avstängd" = driftläge.

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back