choke vajjer

Naim

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Oslo
Hoj
zx7r
Märkte igår att choken inte riktigt fungerade. den ger full choke trots att man drar tillbaka den. när jag vickade lite på sladden bakom choken så släppte det. trodde först det var lite glapp någonstans men sen komm jag på att tänka att samma sak hände med kopplingen att den fastnade i botten alltså och då var det ju kopplingsvajjern som skulle bytas, räckte inte med att smörja den heller.

choke reglaget känns för övrigt rätt seg och allmänt konstig.

det borde väl bara vara att beställa en ny choke vajjer?
 
Vilken "sladd bakom choken" va det du vickade på?

Är chokereglaget almänt trögt och segt jämfört med förut är det nog dags för en ny wire ;)
 
Fan va snabbt man får svar av er grabbar :tummenupp

vet inte exakt vilken vajjer det var regnade ute och så tänkte inte så mycket på vilken det var men den låg precis bakom choke reglaget på undersidan....

regnar nu med så kan inte ut och kolla men måste varit choke vajjern kommer inte på vad det skulle vara för vajjer annars...

hmm typiskt att vajjern börjar krabba nu med.. får väl se varr smörjning räcker men förmodligen kommer det behövas en ny så klart... rycker in nu på måndag så frågan är väll fall det är värt att fixa innan dess...
 
Ett fel som många gör, är att dom skruvar i wirar uppe vid hantaget, så "hålet" pekar uppåt, vilket medför att det regnar där i och wiren sabbas. Tänk på det när du monterar den nya ;)
 
min chokevajer pajade också i vintras. Tydligen så är sukkans vajrar inte vad dom borde o dom ärjar igen lätt. Så det är bara att byta vajer skulle jag tro. du kan ju klart plocka av den o se om den går att rädda. Min gick inte.
Jag kör utan istället så slipper man det bekymret :D
 
Kan inte köra utan vajjern då hojjen inte startar utan choke efter en natt... fan den klarar knappt 4-5h stående efter man kört :kocko
 
Var du glad för det eftersom det betyder att den inte går tokfett.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top