Choke trots rumstemperatur?

Nysrogh

GSX-R
Gick med
23 Feb 2008
Ort
Jörlanda
Hoj
-96 Suzuki gsxr-750
Tjenare!

Jag har en gammel gixxer -96:a. Trots att den står inne, ca 21grader så måste jag använda choke för att kunna få igång den. När den sedan är varmkörd så går det att starta den utan choke. Är det en förgasar inställning som behövs eller vad e problemet. Tycker att den borde starta utan choke. Om det är en förgasar inställning som behövs...hur gör jag?
 
Rumstemperatur är fortfarande närmare 80 grader under normal arbetstemperatur för t.ex. en bilmotor.
 
TS: Tvärt om, det är bra att det är så. Startar den utan choke så är det någonting fel. Alltså går fett.
Men efter som att du behöver choke så är Allting OK:tummenupp

Mats
 
Härligt...då vet jag att det är ok. Men kan det va så att den går för snålt med tanke på att den har en tendens till att böa när man drar på rullen vid för lågt varvtal. Så länge jag har högre varvtal går det fint. Man kan säga så här. Så länge jag hetsar hojen så går den bra. Men håller man hastigheterna börjar den bli konstig. Typ ligger du på 3:ans växel i 50km/h och vill öka lite...så är risken att den böar...då får man peta i 2:an så att varvtalet går upp, sen e det bara att smiska. Ska dom här gamla gixxrarna gå så här kanske? Tändstiften ser fina ut...varken svarta eller vita. Det kanske bara e jag som lite gnällig :yoparty
 
Härligt...då vet jag att det är ok. Men kan det va så att den går för snålt med tanke på att den har en tendens till att böa när man drar på rullen vid för lågt varvtal. Så länge jag har högre varvtal går det fint. Man kan säga så här. Så länge jag hetsar hojen så går den bra. Men håller man hastigheterna börjar den bli konstig. Typ ligger du på 3:ans växel i 50km/h och vill öka lite...så är risken att den böar...då får man peta i 2:an så att varvtalet går upp, sen e det bara att smiska. Ska dom här gamla gixxrarna gå så här kanske? Tändstiften ser fina ut...varken svarta eller vita. Det kanske bara e jag som lite gnällig :yoparty


Så ska det inte vara

Kolla så nån inte har fipplat med luftburken (KN filter eller liknande skräp)


Allt ska va standard
 
Vid vilket varvtal händer detta? Det låter som om det skulle vara ganska låga varv.
 
Sitter det effektsystem på ? Det kanske räcker med att höja nålarna ett snäpp ? Synkat förgasarna ?....
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top