chips är gott...

Mr B skrev:
Dom här är inte heller normala på en fläck ...

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,668460,00.html
http://www.aftonbladet.se/atv/index.html?catID=10&clipID=1604

Hur fasen kan man väga 66kg och lyckas klämma i sig 49 korv med bröd på 12 minuter ?
Bulimiker?

För något år sedan blev jag magsjuk i samband med en middag som bestod av en påse chips och en burk creme fraiché. Fontän-:zpy á la Exorcisten hela natten och var dålig två dagar efter. Sedan dess har jag inte kunnat äta ett enda. Kroppen tackar och tar emot antar jag.

fast undra vilka storlek på påsen hon käka, dom flesta chips påsarna här är runt 25gram, fast dom brukar va inslagna i en påse med 6st, sen finns det även 20x25 påsar. sen finns det nog phetto family packet, med 40x25gram påse.

Undra vilken hon åt.

Dom vanliga är ju som sagt 25gram, äter hon 15st såna så blir det ju inte så mycket :P

viklund skrev:
fast undra vilka storlek på påsen hon käka, dom flesta chips påsarna här är runt 25gram, fast dom brukar va inslagna i en påse med 6st, sen finns det även 20x25 påsar. sen finns det nog phetto family packet, med 40x25gram påse.

Undra vilken hon åt.

Dom vanliga är ju som sagt 25gram, äter hon 15st såna så blir det ju inte så mycket :P

25gram?
Dom chipspåsar jag köper brukar väga 200 gram, sedan finns det en del på 175 gram också.

15 chipspåsar om dagen. Stog inget om hur stora dom var. Sånna där minipåsar som finns kan man ju lätt sätta i sig 15 på en dag, i fall det behövs.

Street skrev:
15 chipspåsar om dagen. Stog inget om hur stora dom var. Sånna där minipåsar som finns kan man ju lätt sätta i sig 15 på en dag, i fall det behövs.

Ja, men skulle verkligen dom ge samma effekt? Visserligen, under en treårs period hinner det väl hända mycket i kroppen av dom små påsarna också :kocko

Hinkas skrev:
25gram?
Dom chipspåsar jag köper brukar väga 200 gram, sedan finns det en del på 175 gram också.

Försöker hålla mig till 400-500 gram påsar, men utomlands har man som sagt andra (mycket mindre) storlekar.

I de sydligare delarna av Europa äter man ALDRIG chips framför TV:n, däremot gärna på Picnic, eller några stycken en stund före maten som aptitretare.
Då räcker en 25 grams påse till en hel familj. :3freak

som sagt ovan, påsarna i england är inte 200g oftast utan småpåsar på typ 25g. Det sjuka är att dom jag jobbade med i england tryckte i sig ett par påsar om dan till lunch, potatis som potatis liksom. Men 15 påsar är fortfarande mycket

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8