Chippa PS2

JoJoman

Hela vägen
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
VTR Firestorm
Jag har en gammal PS2:a som jag undrar om den går att chippa samt om nån vet vart jag kan chippa den.
Jag har varit för några år sen på ett ställe där dom påstod att min version var för gammal, att lasern inte klarade av att bli chippad.
Är det nån som vet att detta stämmer eller vet att det går att chippa ändå.

Lasern blir sliten så det är inte säkert att den klarar av att läsa brända skivor.

Hade köpt en ny slim och chippat om du tvunget ska spela PS2.

Lasern blir sliten så det är inte säkert att den klarar av att läsa brända skivor.

Hade köpt en ny slim och chippat om du tvunget ska spela PS2.

På min mammas sida har jag skotskst ursprung (läs snål, & dålig klädsmak) så jag undra om min fungerar att chippa PS2:a annars får jag uppdatera till en PS3 men måste jag inte göra det så blir jag glad i kilten.

Kan väl alltid byta lasern? Finns ju han "psxcare" på forumet. Han jobbar tydligen med sånnt..

Kan väl alltid byta lasern? Finns ju han "psxcare" på forumet. Han jobbar tydligen med sånnt..
För dyrt, kan lika gärna köpa en ny PS2 eller ännu bättre, en PS3.

Fast man kan inte lira några PS2-spel på nya PS3, bara 60 gigaren som klarar PS2-spel.

Kan man chippa alla nyare PS2? även de slilmmade modellerna?
Ska gå, en arbetskamrat chippade en slim för 2 år sen ungefär och den har väl knappast uppdaterats sedan dess.

Finns chip att köpa, och färdigchippade nya konsoller.

Jag har en chippad slim. Funkar perfekt!

jag oxå. fast läsaren är känt dåliga i dom, så även i min.

klarar inte alla brända spel, går med vilja och tålamod men ibland när man tänkt köra typ ssx on tour (som är ett av mina favoritspel som oftast inte fungerar) med tillhörande pilsner så slutar det med pilsner och inget ssx.

så som föregående talare säger så vettefan om det är värt att lägga pengar på chip och ev ny läsare i ett gammalt ps2... köp ps3 eller xbox 360.

Som orolig skattebetalare är jag ju intresserad av att spela brända spel. För detta måste jag ju ha en chippad låda. Det kan ju inte funka att bara tjacka en PS3.a.

Som orolig skattebetalare är jag ju intresserad av att spela brända spel. För detta måste jag ju ha en chippad låda. Det kan ju inte funka att bara tjacka en PS3.a.
Tjöpp en exbåx 360 då? Dom går ju för 1500 nu, bra pris.

Ska du ha 360 så köp en elite direkt så du kan spela alla 360-spel som finns, vissa måste installeras och du har bara typ 512 i minne på en arcade som kostar 1500.

Köp inte begagnat, då är risken stor att du får tag i en gammal jävel som har red ring of death-problemet.

Finns nog en mod till xboxen som gör att du kan emulera PS2 spel men jag vet faktiskt inte, googla.

Men då kan du nog inte spela online med den, då blir den bannad från xbox live direkCt!!

Vad jag är intresserad av är att kunna spela brända PS2 spel.
Så grundfrågan var ju om jag kunde chippa min gamla häck eller om jag får skaffa en nyare beggad låda.
Att skaffa en 360 skulle i så fall bara vara intressant om den utan att moddas kan använda brända PS2 spel.

Som det verkar nu så lutar det åt att tjacka en nyare PS2 än den jag har nu på blocket och chippa den.

Vad jag är intresserad av är att kunna spela brända PS2 spel.
Så grundfrågan var ju om jag kunde chippa min gamla häck eller om jag får skaffa en nyare beggad låda.
Att skaffa en 360 skulle i så fall bara vara intressant om den utan att moddas kan använda brända PS2 spel.

Som det verkar nu så lutar det åt att tjacka en nyare PS2 än den jag har nu på blocket och chippa den.
Har du inga problem med att spela brända dvd-filmer så ser jag inget problem med att chippa den, faktiskt.

Jag har en gammal tjockis (PS2 alltså) som fortfarande läser brända skivor och den har jag spelat myyyyycket på.

Ska du bränna spel så får du skaffa hyfsade skivor att bränna på, traxdata var the shit förr iaf, nonameskivor = baiz.

Kippa bilen istället :mad:

Jag jör lett en fack-jo börnaut i nyllet på dig med den bilen:mad:

Har du inga problem med att spela brända dvd-filmer så ser jag inget problem med att chippa den, faktiskt.

Jag har en gammal tjockis (PS2 alltså) som fortfarande läser brända skivor och den har jag spelat myyyyycket på.

Ska du bränna spel så får du skaffa hyfsade skivor att bränna på, traxdata var the shit förr iaf, nonameskivor = baiz.

Kan inte se på dvd längre på den lådan. Den funktionen har pajjat. Men om jag kunnat se brända dvd filmer så borde jag alltså kunna spela brända spel?

Last edited:
På de första ps2orna så brukade lasern hålla ca 2 år med brända spel. Man kan plocka ur den o rengöra laserhuvet när den börjar krongla så kan den hålla lite till.

Har du en riktigt gammal ps2a så kan den va lite jobbig o chippa, upp till v3 så har de riktigt litet mellanrum mellan benen där man ska löda, va många firmor som vägrade chippa dem för det var så trångt. Du har produktnumret på baksidan, kolla vad det står för siffra efter "V"et. Har du inte v3 så kostar ett chip inte mycket, då kan du ju prova o chippa den o så får den funka så länge det funkar...

På de första ps2orna så brukade lasern hålla ca 2 år med brända spel. Man kan plocka ur den o rengöra laserhuvet när den börjar krongla så kan den hålla lite till.

Har du en riktigt gammal ps2a så kan den va lite jobbig o chippa, upp till v3 så har de riktigt litet mellanrum mellan benen där man ska löda, va många firmor som vägrade chippa dem för det var så trångt. Du har produktnumret på baksidan, kolla vad det står för siffra efter "V"et. Har du inte v3 så kostar ett chip inte mycket, då kan du ju prova o chippa den o så får den funka så länge det funkar...

Kanonbra svar, tackar så mycket.:krama
Du verkar kunna dina PS2:or.:tummenupp

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup