Chip till PS2

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Hoj
GSXR1000 K7
Jag letar med ljus o lyckta efter ett chip till PS2...

Vilket ska man ha... vill i princip bara kunna spela backuper.... ??

Helst av allt vill jag hitta nått företag i närheten av Linköping som kan göra chippningen...

Annars kan jag kanske fixa det själv...

:Bugar

Solid snake skrev:

Instämmer, där köpte jag mitt (i buti över disk iofs) och han är jävligt bra han som har butiken i Örebro. Hjälpsam fast jag skulle löda dit det själv, gav mig adress till ritningar osv. Fungerar bra också, även om jag inte har någon användning av det då jag inte kan få ut skivan numera :rolleyes: (lyckades pajja elektroniken...)

www.chipingmasters.tk
Fruktansvärt oseriös hemsida, men en trevlig kille som dessutom finns i Norrköping.
Han fixade min PS2:a på två timmar medan jag väntade nere på stan...
Ring eller maila honom så kan du nog komma och lämna när du vill.
edit: hemsidan verkar vara nere, men hans nummer är 0736-387088

Last edited:
Hur som helst att löda det själv är fan inget jag kan rekomendera!
Ett dms 4pro försökte jag löda på min ps2:a.. Efter MÅNGA timmar och slit så fungerade det ändå inte....eller den hittade chippet och visade loggan men sen blev det svart. Lödpunkterna är mindre än man ens kan tänka sig!! :huvet

Ska man nu få för sig att göra detta själv så köp en "riktig" kabel!! Störningar var nog största problemet för mig! :3freak

Wagge skrev:
Jag tänkte bara att man kan ju ha hdd till ps2 också... mkt smidigare än chip känns det som...

Efter vad jag läste i tidigare länkar verkar det knappast smidigare... Med ett bra chip är det ju bara att stoppa i din brända backup och spela som vanligt.
PS2:an är betydligt svårare än Xboxen att göra ett bra jobb på. Jag har ändå alla reparationscertifikat för ytmonterade komponenter och jag drar mig för att göra det själv. Känns som det var värt att betala 750:- inklusive chippet för att låta någon annan göra det.

Jag betalade 900 och fick 2 spel till, det blev iaf skitbra, har inte krånglat än så.

Det är värt att betala de pengarna, mer värt än att göra det själv.

Fotrally skrev:
Hur som helst att löda det själv är fan inget jag kan rekomendera!
Ett dms 4pro försökte jag löda på min ps2:a.. Efter MÅNGA timmar och slit så fungerade det ändå inte....eller den hittade chippet och visade loggan men sen blev det svart. Lödpunkterna är mindre än man ens kan tänka sig!! :huvet

Ska man nu få för sig att göra detta själv så köp en "riktig" kabel!! Störningar var nog största problemet för mig! :3freak

Det beror ju litegrann på chip och vilken version av ps2 man har också. Själva lödningen var inte mitt problem iaf, värre var det när jag lyckades "klämma" den breda foliekabeln vid ihopmontering så numera funkar inte min "eject"-knapp :(
Men är man novis på att löda så ska man inte ge sig på det oavsett version, så mycket är säkert!

Dee_cati skrev:
Det beror ju litegrann på chip och vilken version av ps2 man har också. Själva lödningen var inte mitt problem iaf, värre var det när jag lyckades "klämma" den breda foliekabeln vid ihopmontering så numera funkar inte min "eject"-knapp :(
Men är man novis på att löda så ska man inte ge sig på det oavsett version, så mycket är säkert!

Jag tror att min ps2:a är en V.8 lr V.9.. Fick ta över chippet efter att några polare som gått el gett upp efter att försökt löda in det på en V.12 lr om det var V.13,slimversionen var det dom hade iaf. De gav upp efter x antal timmar efter som på slimversionen är det ÄNNU mindre lödningar punkter!

När jag försökte löda in det på min så hade jag bara en vanling hobbylödkolv som jag slipade till en liten mindre spets.(ajabajja :)) Har köpt en ny lödkolv med en riktigt liten spets men får som man orkar sätta sig ner och prova det igen nån gång... :3freak

Vad hade du för kablar när du lödde ditt?

Dee_cati skrev:
Du kan köpa den kabeln som reservdel. Finns förmodligen hos de flesta företagen som chippar, de kanske inte har den på sin sida, men hör med dem så har de säkert någon över.

Och det lyfter du en 1 år gammal tråd för att informera om?

"Hittade sidan häromdagen" - Det måste ju ha varit för att du googlade efter alla hemsidor i HALMSTAD då såklart.

Får jag också göra reklam för min hemsida om chippning här nu?

http://www.psxcare.com

Fast man behöver inte gå dit för att få hjälp av mig, har någon problem med sina spelkonsoller här på sporthoj så lovar jag att svara.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg