Chip till Mille, vilket och var köper man?

willy

Alla sätt är bra, utom dem dåliga.
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Honda RS125-05, såld. Prototyp RSV Mille R
Hej!

Jag är ut efter ett chip till min mille och undrar vilket man ska ha och var man köper detta?

MVH Jacob

Du klickar dig in på RSVzone forum, snackar med en som nickar Dr Rossi. Han säljer chip (har för mig det var runt 500;-/chipet) som du själv har möjlighet att säga hur du vill ha programmerat. Du berättar hojens setup för honom (vilket luftfilter, avgas osv) och vilket område i registret du vill förbättra, så programmerar han en unik map för hojen. Sök i forumet på RSVzone så finns där massor av info om dessa chip.

Jag köpte ett chip av honom samtidigt som jag beställde en luftfiltersats av "hooked" med kolfiberplatta och helt öppet filter. Se "Köp&Sälj" delen på RSVzone.

Dessa två saker fick min Mille att både låta och gå väldigt bra!:yoparty

Se mitt garage för bilder på luftfiltret.

Du klickar dig in på RSVzone forum, snackar med en som nickar Dr Rossi. Han säljer chip (har för mig det var runt 500;-/chipet) som du själv har möjlighet att säga hur du vill ha programmerat. Du berättar hojens setup för honom (vilket luftfilter, avgas osv) och vilket område i registret du vill förbättra, så programmerar han en unik map för hojen. Sök i forumet på RSVzone så finns där massor av info om dessa chip.

Jag köpte ett chip av honom samtidigt som jag beställde en luftfiltersats av "hooked" med kolfiberplatta och helt öppet filter. Se "Köp&Sälj" delen på RSVzone.

Fråga:
Aprillia och Tuneboy, funkar det bra ihop, Eller är det bara Chip som funkar?

snyggt! Tack för det! Jag håller på att gjuta en likadan luftburk till min i glasfiber, och om den blir bra ska jag heltklart göra en i kolfiber! Ska höra med killen du tipsade om! Vad hade du för effektkurva på ditt chip? Det är lite beslutsångest med det där om man ska ha starkare på topp eller mellanregistret. Annars har jag slipon och pc3 på hojen nu.

Jacob

Ingen annan som har något tips?

Klart, det tänkte jag inte på..... Tack!

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back