Cheva Astro

mlundstrom

ducati
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Streetfighter 1098S, 1198S och 999Bip.
Tjena
har en Cheva Astro från -87 som gått 17000 mil på g. Enligt annonsen så:

"Den renoverades till våren och går som en klocka" - Hur mycket man nu kan lita på det...

Jag tänkte hursomhelst sticka o kolla på bilen, och tänkte då kolla här ifall nån har koll på de här bilarna? Är det nåt särskilt som är svagt på en Astro? Rost såklart - nåt mer?

Eller är det bara självmord att köpa en gammal Cheva från 80-talet?

Är den från -87 kan den ju inte kosta mycket. Har en -89a som rullar med en till två mindre rep per år. Rostar gör de ju ordentligt. Senaste åren: tändmodul paj, slutade ladda, avgas ramlar i småbitar, rost rost rost. Jag har kvar den just för att den inte är värd några pengar men gör sitt jobb som stor andrabil.

Har du tur rullar den på bra men den borde va i stort sett gratis med tanke på årsmodellen. (Min lilla åsikt.)

Är den från -87 kan den ju inte kosta mycket. Har en -89a som rullar med en till två mindre rep per år. Rostar gör de ju ordentligt. Senaste åren: tändmodul paj, slutade ladda, avgas ramlar i småbitar, rost rost rost. Jag har kvar den just för att den inte är värd några pengar men gör sitt jobb som stor andrabil.

Har du tur rullar den på bra men den borde va i stort sett gratis med tanke på årsmodellen. (Min lilla åsikt.)

Ok, hur pass törstiga är dem? Enligt uppgift 1.01 / mil, tycket det låter rätt optimistiskt...

Ja det drar inte min i alla fall, landsväg i laglig fart typ 1,2. Men blandat brukar ligga under 1,5 per mil i alla fall. Men då kör jag med "ägg" under foten, gasa kan jag göra med hojen.

Back