Chefredaktör spyr galla över motorcyklister!

Dooh

Ölhävaren
Gick med
20 Sep 2007
Hoj
Inte längre...
Av en slump läste jag lokaltidningens (Ena-Håbo Tidningen) chefredaktörs krönika... och blev lite förbannad! Vad i helvete sitter han och skriver för dynga?

Lagstiftning för att behovsbepröva motorcykelkörning???! Husvagn, husbil och båt är väl också en typ av nöjeskörning? Ska man behovsbepröva detta också, Robert Österlund? För att inte glömma alla bilentusiaster?

Dessutom, vad är det för snack om att HD inte har ljuddämpare? Har inte alla motorcyklar samma bullerkrav hos bilprovningen?

Vad säger ni här på sporthoj? Läst några fler galna krönikor?

EDIT: Äntligen kom bilderna dit rätt utan att man behöver vrida nacken ur led...

20121006_170704.jpg
20121006_170729.jpg

Last edited:
då borde man ju även förbjuda alla bilar med mer effekt än nödvändigt, säg 70hk / 1000 kg?

Vart också skitförbannad när jag läste!! Vilken puckad artikel, vad menar han igentligen liksom??? Bara för att det roligaste han gör är att cykla och meta mört på fredagarna:).. Funderade nästan på om jag skulle mejla och fråga vad han höll på med!!

ska man nu vara petig och hävda att mc är en trafikfara så kan man ju ha i åtanke att en bil som väger 1500kg och färdas i 90km/h har 7.5 gånger högre rörelseenergi än en 200kg mc i samma hastighet..
känns som att folk ska förbjuda mc-åkning för att vi har roligt och inte dom:näsblod

Vem fan orkar läsa en krönika, ett bollträs åsikt, knappast mer...

Avseende buller hajar jag inte varför myndigheterna skiter i helfordonsgodkännandet - original eller pirat av original ljuddämpare borde vara en självklarhet! I övrigt borde vi mail-bomba denne triste man...

Haha han ser ut att ha kuggat på uppkörning allt för många gånger och sen gett upp :huvet
Förmodlingen på en HD :)

Han låter ju fullständigt vrickad? :va Svingar hej vilt gör han med, ena sekunden har HD inga ljuddämpare och andra sekunden ska man förbjuda "terrängmotorcyklar" i stan?:dummer

Ja jösses..... Skojjigt! Det var ju en hel del fel i den där "krönikan".....

Här är hans e-post adress:

robert@enahabo.se

;)

//J

Hahahaha vilket pucko! Det är som jag skulle skriva ett referat om en fotbollsmatch.

Mtp att många turer med sporthoj går närmare 200 och väldigt många glidare låter för jävligt mellan besiktningar förstår jag varifrån han får krutet. Men att kräva förbud av saker man inte tycker om, sånt gör man i diktaturer...

/skrivet på jävligt litet tangentbord/

Brölande "HD:s" utan dämpning väcker ju f-n hela grannskapet ibland. Sen en massa fjunpellar med slip-on utan dbkiller som glider omkring på 3-4k rpm mest hela tiden är bara förbannat tröttsamt.

Korkad krönika ja, men eftersom hojåkare alltid kommer att vara en minoritet i samhället så är det ju inte direkt smart heller att åka omkring med en hoj som låter för jävligt precis hela tiden och skulle ge böter om farbror blå orkade bry sig. När min parellelltwin börjar låta gött vid +7k rpm så får man rätt känsla utan att för den skull bomba hela omgivningen med oljud när man tar sig genom stan eller området där man bor.

Korkad krönika som sagt, men också korkat att åka runt och föra en massa oväsen som ändå inte omvandlas till rörelseenergi...

Han har självinsikt och humor, avslutar med:
Fast åtminstone ett av kommunalråden i Enköping kör HD. Så några hårda tag mot motorcyklar lär vi inte se från statshusets sida.

Fan det där va ju kul!
Varför inte behovspröva allt!

Mat: nä du, ditt fetto det kan du glömma.
Alkohol: vem har anledning till att dricka?
Tobak: bidrar inte till något.
Tidningar (typ hans skitblaska): lägg ner, riksnyherer räcker bra.
Glesbygdsbidrag: dra vi in, ändå bara konstgjord andning.

Listan går att göra lång.

Äh, han har inte tänkt klart eller bara har otur när han tänker-inget att hetsa upp sig över....

ska inte alla på sporthoj åka hem till gubben och stå utanför och varva tills han kommer ut i tofflor och ska börja skälla.

och så tar vi alla fram varsin kJetTinG DiReCkt :machinegu

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...