"Check oil" GSX-R 750?!?!

jakeswe

rookie
Gick med
19 Nov 2008
Hoj
-98 Suzuki GSX-R 750
Felmeddelande GSXR 750

Tjena!

Börjar så smått få ordning på min gsxr 750 -98, men har ett felmeddelande som dyker upp ibland!?

Oljekanna symbolen blinkar och så står det check oil?? Hojen går då inte att starta för varken startmotorn eller bensinpumpen går.

Jag har kollat oljenivå och har även bryggat service reläet och får då upp felkoden c00 vilket betyder inga fel??

mvh jakeswe

Last edited:
Någon som har en idé???

Tacksam för alla svar..vill bara få klart hojen och ut och gasa:)

Intressant! Kan vara så att det bara står CHECK nu när jag tänker efter...tror jag stirrat mig blind på blinkande oljekanne-lampan och på något vis inbillat mig "Check Oil":)

Du menar att det inte har med oljan att göra??

Är du säker dom gångerna den inte går att starta den att du har haft stödet uppe, om du har haft växel i, tryckt in kopplingen, och haft strömbrytaren på RUN?

Intressant! Kan vara så att det bara står CHECK nu när jag tänker efter...tror jag stirrat mig blind på blinkande oljekanne-lampan och på något vis inbillat mig "Check Oil":)

Du menar att det inte har med oljan att göra??

Som almgren skriver så är det standardmeddelandet om brytar-kretsloppet inte funkar.

Dvs stöd-växelindikator-kopplingsswitch.

Min har trasig växelindikator, så det står CHECK tills jag lyft stöd + tryckt in koppling och startat den ( då kan jag släppa kopplingen och check försvinner), du kanske har glapp eller fel på något av det?

Som almgren skriver så är det standardmeddelandet om brytar-kretsloppet inte funkar.

Dvs stöd-växelindikator-kopplingsswitch.

Min har trasig växelindikator, så det står CHECK tills jag lyft stöd + tryckt in koppling och startat den ( då kan jag släppa kopplingen och check försvinner), du kanske har glapp eller fel på något av det?

Exakt.

Om du (trådskaparen) vill ha pdfsidor på hur man felsöker dessa sensorer så kan jag ladda upp det om du vill ha.

Exakt.

Om du (trådskaparen) vill ha pdfsidor på hur man felsöker dessa sensorer så kan jag ladda upp det om du vill ha.

Med all sannolikhet är det något fel på sensorerna då ju..ladda gärna upp de pdf filerna så ska jag få löst problemet.

Tackar så mkt!

Med all sannolikhet är det något fel på sensorerna då ju..ladda gärna upp de pdf filerna så ska jag få löst problemet.

Tackar så mkt!

Tippat att jag inte hittar de sidorna i pdffilen. Hela filen är så satans stor också, 185mb. Men ska leta lite mer.

Tippat att jag inte hittar de sidorna i pdffilen. Hela filen är så satans stor också, 185mb. Men ska leta lite mer.

Hej igen!¨

Tänkte bara berätta att problemet är löst! Efter en snabb felsökning hittade jag att det var kontaktfel i stopp-knappen. Sjukt känsligt glapp gjorde att vid minsta viberation slog den stopp trots att knappen stod i startläget. Rev ner gashandtaget, ful-mekade lite och överdoserade med 5-56! Funkar kanon nu och hojen gick rakt igenom besiktingen!! Gott deet!

TAckar för hjälpen!

//jakeswe

Hej igen!¨

Tänkte bara berätta att problemet är löst! Efter en snabb felsökning hittade jag att det var kontaktfel i stopp-knappen. Sjukt känsligt glapp gjorde att vid minsta viberation slog den stopp trots att knappen stod i startläget. Rev ner gashandtaget, ful-mekade lite och överdoserade med 5-56! Funkar kanon nu och hojen gick rakt igenom besiktingen!! Gott deet!

TAckar för hjälpen!

//jakeswe

Härligt! :)

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...