Chaufför för Bil sökes!(dagtid) Har du B-kort? Har just mist mitt

silverpilen740

Kör inte sporthoj för skoj skull /200+
Gick med
4 May 2004
Hoj
GSXR-1000 K6
Hej undrar om det kan finnas någon som kanske är arbetslös eller liknande och har väldigt tråkigt?
Har nämligen blivit av med mitt körkort i 2månader för en mindre fortkörning på 70väg (105km/h):huvet :huvet :huvet

Jobbar som service tekniker i göteborg och skulle behöva någon som kan köra runt med mig mellan 07:45-16:30
Jag kan ordna bil eller dela ut mil ersättning. (19kr/milen)

I övrigt finns det inte så mycket pengar att tillgå, då jag har dryga böter att jobba in (3000kr).
Skulle framför allt behöva hjläp nästa vecka. :D

Kanske låter helt sjukt det här, men personligen skulle jag nog kunna tänka mig att göra det för att kanske se något nytt, (åker runt till lite olika firmor i göteborg).

Maila mig till Silverpilen740@hotmail.com om du är intresserad. Kanske bara för en dag?

/Silver

Låter trevligt!
Men jag har ett jobb att sköta, så tyvärr. Även jag jobbar som "service tekniker" i göteborg. ;)

se till att få ner två månader till en månad genom att komponera ihop ett brev tillsammans med chefen om hur mycket du behöver körkortet och hur ordningsam du brukar vara förutom just denna gången ;)

Tro mig, mina 3 a4 med bifogade bilder och en chef som skrivit under på att jag riskerat att få sparken har endast hjälpt mig att inte få värre straff. (tror det har att göra med att jag nyss haft en fortkörning sen tidigare)
Annars hade det nog blivit 1mån...

Borde finnas någon lite rakare som kan köra som har tråkigt tycker jag men men

Med tanke på ditt problem med att behålla ditt kk så är det nog lika bra att din chef skaffar dig en mopedbil istället. :tungan

(Aixam Mega Van 400 Skåp 08 Mopedbil)

Bifogat

• mopedbil.jpg
    mopedbil.jpg
    40 KB · Visningar: 390
  • mopedbil 2.jpg
    mopedbil 2.jpg
    33.8 KB · Visningar: 214
Tro mig, mina 3 a4 med bifogade bilder och en chef som skrivit under på att jag riskerat att få sparken har endast hjälpt mig att inte få värre straff. (tror det har att göra med att jag nyss haft en fortkörning sen tidigare)
Annars hade det nog blivit 1mån...

Borde finnas någon lite rakare som kan köra som har tråkigt tycker jag men men

du har pm...

Var det du som åkte fast vid Götaälvbron i måndags?

HE HE nope..

Fan mopedbil var inte så dumt.. en sådan skulle jag behöva för att ta mig till och från jobbet just nu. men spårvagn går väl det också.. =)

Skall testa cykla idag =)

Ett litet hopp finns just nu i alla fall.. (har fått PM) =)

Är du servicetekniker och kan ta cykeln så är det väl inget tvivel... Då är det bara att börja veva! På med trikåerna och in på blocket och leta reda på första bästa rääser-cykel.

HE HE nope..

Fan mopedbil var inte så dumt.. en sådan skulle jag behöva för att ta mig till och från jobbet just nu. men spårvagn går väl det också.. =)

Fast utan körkort lär du inte få köra en sån heller, så det blir först när du har fått tillbaka kortet det kan vara en hjälp att få behålla det!

Fast utan körkort lär du inte få köra en sån heller, så det blir först när du har fått tillbaka kortet det kan vara en hjälp att få behålla det!

Men man får väl skaffa förarbevis för moppe, det är väl tillåtet även om man har indraget kk??

Men man får väl skaffa förarbevis för moppe, det är väl tillåtet även om man har indraget kk??

Inte såvitt jag vet IAF.
Jag känner en som tappade körkortet och skulle åka moppe ett tag som letade med ljus och lykta efter en 30 moppe som gick att köra helt utan KK/förarbevis.

Två dagar innan han skulle få tillbaka körkortet stoppades han av polisen som konstaterade att moppen var trimmad (gjorde kanske 50-55)

Dom tyckte synd om honom som var så urbota korkad så dom skickade hem honom och sa att han skulle låta bli moppen i två dagar, det gjorde han!

Inte såvitt jag vet IAF.
Jag känner en som tappade körkortet och skulle åka moppe ett tag som letade med ljus och lykta efter en 30 moppe som gick att köra helt utan KK/förarbevis.

Två dagar innan han skulle få tillbaka körkortet stoppades han av polisen som konstaterade att moppen var trimmad (gjorde kanske 50-55)

Dom tyckte synd om honom som var så urbota korkad så dom skickade hem honom och sa att han skulle låta bli moppen i två dagar, det gjorde han!

:D

Trodde att moderna s.k. mopedbilar var "alkisbilar", men då hade jag tydligen fel då.

En del saker skall med bilen, så cykla går ej.

Börjar tappa hoppet igen nu. han som kunde köra bodde lite väl långt bort från gbg =/

Får väl kontakta volvo och fråga om de har någon frivillig =) :glömdet

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...