CHALALALA! Turdag!

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Var på lägenhetsvisning förra söndagen för en nyproduktion som Skanska skall uppföra på Lindhangensterassen på Kungsholmen i Sthlm. (Inflytt vår -09)

Vi hade egentligen inte tänkt köpa något, men hade tur i lottningen.

Vårt förstahandsval gick oss dessvärre förbi så vi skrev på för lägenheten högst upp i huset (plan 16), med 20 m2 balkong i söderläge.

Vi hade kollat in oss på en exakt likadan lya på plan 15, men med nästan 100 m2 terass. Hursomhelst lät vi Skanska veta att vi hellre ville ha lyan under om den köparen skulle dra sig ur. Ingen vidare stor chans.

MEN............ nu har den köparen backat! Vi får lyan under, som dessutom kostar 60000 mindre och har 100 m2 terass. Så jääääävla coolt! Vi kommer ju kunna ha en hel trädgård därute! MC-parkering!

Det är ingen billig historia det här - vi betalar 50800/m2, men med lite flyt forsätter priserna i Stockholm uppåt. En stor lya centralt på Kungsholmen, på plan 15 (fin utsikt) och "trädgård" borde ju kunna locka till sig välbergade köpare om man skulle få för sig att sälja längre fram?

Har vi några mäklare här? Expertkommentarer?

Starstriker skrev:
2615477 Var på lägenhetsvisning förra söndagen för en nyproduktion som Skanska skall uppföra på Lindhangensterassen på Kungsholmen i Sthlm. (Inflytt vår -09)

Vi hade egentligen inte tänkt köpa något, men hade tur i lottningen.

Vårt förstahandsval gick oss dessvärre förbi så vi skrev på för lägenheten högst upp i huset (plan 16), med 20 m2 balkong i söderläge.

Vi hade kollat in oss på en exakt likadan lya på plan 15, men med nästan 100 m2 terass. Hursomhelst lät vi Skanska veta att vi hellre ville ha lyan under om den köparen skulle dra sig ur. Ingen vidare stor chans.

MEN............ nu har den köparen backat! Vi får lyan under, som dessutom kostar 60000 mindre och har 100 m2 terass. Så jääääävla coolt! Vi kommer ju kunna ha en hel trädgård därute! MC-parkering!

Det är ingen billig historia det här - vi betalar 50800/m2, men med lite flyt forsätter priserna i Stockholm uppåt. En stor lya centralt på Kungsholmen, på plan 15 (fin utsikt) och "trädgård" borde ju kunna locka till sig välbergade köpare om man skulle få för sig att sälja längre fram?

Har vi några mäklare här? Expertkommentarer?

Tur??
Jag vann 50:- på en trisslott igår, det kallar jag tur.

Grattis till lyan!!!

Tror snarare det här är en släng av kalla fötter än seger-rit. :D
För övrigt kan man väl inte bo i Stadshagen? Fattar du hur nära det är blå linje? Får man åka bepansrad Geländerwagen från T-banan?

Men det blir nog bra. :)

Markus skrev:
2615486 Tror snarare det här är en släng av kalla fötter än seger-rit. :D
För övrigt kan man väl inte bo i Stadshagen? Fattar du hur nära det är blå linje? Får man åka bepansrad Geländerwagen från T-banan?

Men det blir nog bra. :)

Visst fan är det en släng av kalla fötter, men iom detta blev de lite varmare. Vad den här lyan kostar är sak samma, bara jag får ut ungefär samma kvadratmeterpris för min befintliga när det är dax att sälja. Nu ska jag fö bygga vindsetage av den, så det torde öka värdet ytterligare.

Bara det att vi får 100 m2 terass istället för 20 m2 balkong är ju grymt. En terass blir ju som ett extra rum minst 6 månader/år. Jag ska köpa en skitfet kikare så att jag kan kolla på familjerna i Traneberg :)

Stadshagen funkar skitbra. Vill man inte åka orientexpressen kan man knalla ner till Thorildsplan och åka grön linje istället. Fast jag föredrar faktiskt att helt skita i T-banan. Det är hemskt därnere.

Ja, det är bara att gratulera!

Letar själv nytt boende och har spanat lite på lindhagensterassen.

Högt uppe med 100 kvm terass då pratar vi inte några små lägenheter antar jag. Vad jag minns är dom lägenheterna på ca 110-120 kvm och kostar väl i runda slängar 5-6 Mkr med avgifter på runt 5,5-6 papp i månaden.

Jag skulle inte ha råd om man säger så:gnissla

Jösse skrev:
2615630 Vad kostar den i månaden då med alla avgifter inräknade ??
:fakta

6400.-

sEiKo skrev:
2615632 Hur stor är själva lägenheten då?

116 m2 + ca 100 m2 terass

Kevorkian skrev:
2615660 Ja, det är bara att gratulera!

Letar själv nytt boende och har spanat lite på lindhagensterassen.

Högt uppe med 100 kvm terass då pratar vi inte några små lägenheter antar jag. Vad jag minns är dom lägenheterna på ca 110-120 kvm och kostar väl i runda slängar 5-6 Mkr med avgifter på runt 5,5-6 papp i månaden.

Jag skulle inte ha råd om man säger så:gnissla

Jag har haft tur. köpte min nuvarande lya -92 till vrakpris. Sen dess har den gått upp ca 800% och lånet är betalat..... Så jag kan hysta in ganska mycket cash. Tjejen har också en lägenhet, så hon kan hosta upp resten.

MEN, det finns ett men... Om lägenhetspriserna skulle sjunka drastiskt under nästkommande 2 år så får vi inte lika mycket för våra lyor som vi skulle få idag... vilket skulle medföra att vi blir tvungna att låna en slant för att kunna finansiera härligheten..... Å andra sidan, har vi inte råd så får vi väl sälja. Förhoppningsvis med en liten vinst. Men visst, man kan ju råka illa ut också.

Aja. Man måste våga för att vinna!:yoparty
Man lever bara en gång!

Last edited:
Så länge ni har råd att bo där så är det väl HELT ok! :tummenupp
MEN.... 50 papp per meter-ruta, är NOG en toppnotering som kommer att stå sig i måååånga år, då priserna normaliseras framgent.

Så som ett klipp: Flop
Som ett långsiktigt boende: Flip

Dr.Bike skrev:
2615980 Så länge ni har råd att bo där så är det väl HELT ok! :tummenupp
MEN.... 50 papp per meter-ruta, är NOG en toppnotering som kommer att stå sig i måååånga år, då priserna normaliseras framgent.

Så som ett klipp: Flop
Som ett långsiktigt boende: Flip

Är inte helt säker på floppen. Har två bekanta som nyligen sålt lägenheter på Kungsholmen. Båda låg på nedre botten. INgen av lyorna var speciell på något vis. Ingen jacuzzi, balkong eller någonting sådant. Den ena fick 50k/m2 och den andra 51k/m2.

Läste häromdagen om en etta på Strandvägen som sålts för 96000/m2.....

Grattis.. Jag är övertygad om att du får tillbaka pengarna i det långa loppet..

Och för att ytterligare finansiera det hela kan du ju glasa in terassen på vintern å smälla upp en gocart bana eller ett par bowling lanes..

Biturbo skrev:
2616043 Grattis.. Jag är övertygad om att du får tillbaka pengarna i det långa loppet..

Och för att ytterligare finansiera det hela kan du ju glasa in terassen på vintern å smälla upp en gocart bana eller ett par bowling lanes..

Annars kan man smälla upp ett gäng friggebodar och hyra ut till studenter. Anlägga minigolfbana kanske?

Starstriker skrev:
2616008 Är inte helt säker på floppen. Har två bekanta som nyligen sålt lägenheter på Kungsholmen. Båda låg på nedre botten. INgen av lyorna var speciell på något vis. Ingen jacuzzi, balkong eller någonting sådant. Den ena fick 50k/m2 och den andra 51k/m2.

Vilka satans priser du snackar om, låter ju onekligen som att det kan bli en riktigt bra affär för dig, grattis (nä inte är jag avundsjuk, inte alls).
Det sjuka i sammanhanget är att utifrån priserna du beskriver så är min kåk på 7 rum o kök enligt rådande (tokholmstarrifen 95 000 / m2) vara värd ca 5 kvm i stcokholm :D :D helt sjukt ju!!!

Starstriker skrev:
2616008 Är inte helt säker på floppen. Har två bekanta som nyligen sålt lägenheter på Kungsholmen. Båda låg på nedre botten. INgen av lyorna var speciell på något vis. Ingen jacuzzi, balkong eller någonting sådant. Den ena fick 50k/m2 och den andra 51k/m2.

Ja NU ja. Men på sikt. Då sägs priserna gå ner en aning.

Den ettan hade väl inte sålts för 96k/kvm? det var väl bara utbudet men de var tveksamma om de skulle få så mycket. Förmodligen bara en ploj för att få massmedias uppmärksamhet vid försäljningen.

Starstriker skrev:
2615869 6400.-

116 m2 + ca 100 m2 terass

Jag har haft tur. köpte min nuvarande lya -92 till vrakpris. Sen dess har den gått upp ca 800% och lånet är betalat..... Så jag kan hysta in ganska mycket cash. Tjejen har också en lägenhet, så hon kan hosta upp resten.

MEN, det finns ett men... Om lägenhetspriserna skulle sjunka drastiskt under nästkommande 2 år så får vi inte lika mycket för våra lyor som vi skulle få idag... vilket skulle medföra att vi blir tvungna att låna en slant för att kunna finansiera härligheten..... Å andra sidan, har vi inte råd så får vi väl sälja. Förhoppningsvis med en liten vinst. Men visst, man kan ju råka illa ut också.

Aja. Man måste våga för att vinna!:yoparty
Man lever bara en gång!

Sälj av den lägenheten som är mest värd i god tid innan inflytt, kolla hur längen man kan vänta med att betala reavinstskatt och sälj så tidigt ni kan om ni är rädda att marknadspriserna ska sjunka!

Starstriker skrev:
2615494 Fast jag föredrar faktiskt att helt skita i T-banan. Det är hemskt därnere.

Klart som fan tt det är hemskt där nere i tunnelbanan om folk skiter i den...

Grattis anyway. Hela sporthoj inbjuden på grillfest på altanen då?

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back