Ch racing problem

-Linus-

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2006
Ort
Furlund
Hoj
Ch Racing Wsm 125
Hej
Fick hem min wsm 125a idag från 100 mils service. Den tickar rätt mycket från motorn, Vet någon om detta är normalt efter en service eller är det som som har ställt in ventilerna helt fel?
Tacksam för svar eller hjälp? eller är det någon annan som har råkat ut för detta?
MVH Linus
 

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Ort
Skåne - Bromölla
Hoj
Här var det tomt.
Kör dirkt dit på måndag och säg till dom att den låter konstit! Innan något hemskt händer kanske, man vet aldrig. Detta ska dom fan kolla utan att ta betalt.
 

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Lund
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
-Linus- skrev:
2481246 Hej
Fick hem min wsm 125a idag från 100 mils service. Den tickar rätt mycket från motorn, Vet någon om detta är normalt efter en service eller är det som som har ställt in ventilerna helt fel?
Tacksam för svar eller hjälp? eller är det någon annan som har råkat ut för detta?
MVH Linus
min tickde innan, och efter..men åk dit och här efter, själv tycker ja att dem är ena ordentliga klpare..allt tar en jävla tid, de svarar inte i btelefon, ringer inte när de lovat de..

När jag fick min så hade de glömt reglaget mellan typ positionsljus och halvljus, så ja prata me dem o cånt, saen hände inget, så nu när den va på service så sa ja det till dem, men dem sa typ bara att det var onödigt, sen så prata ja me en annan kille som sa typ -Ja ok. men när ja fick tillbaka den så fanns den fortfarande inte där..

Förresten, menar du att det tickar när du kör eller när du har kört?
 

-Linus-

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2006
Ort
Furlund
Hoj
Ch Racing Wsm 125
Det tickar från ventilerna undertiden när jag kör, Förmodligen så har dom spännt in ventilerna för mycket. Jag vet ej vad mekanikern heter, är de olika bra eller varför undrar du??
Själv tycker jag det är så jävla dåligt. Ska man behöva vara orolig när man lämnar in den till dom och betalar pengar för dom ska underhålla den?
Nä detta var nog sista servicen hos dom , sen blir det på yamaha center eller något liknande pga yamaha ttr motor och bromsar mm är ju vanliga mm.
Men jag har ett tips, När bi ringer för att det är något fel på hojjen mm, så låt era föräldrar prata , då blir det fixat med en gång


mvh Linus
 
Last edited:

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Lund
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
-Linus- skrev:
2484844 Det tickar från ventilerna undertiden när jag kör, Förmodligen så har dom spännt in ventilerna för mycket. Jag vet ej vad mekanikern heter, är de olika bra eller varför undrar du??
Själv tycker jag det är så jävla dåligt. Ska man behöva vara orolig när man lämnar in den till dom och betalar pengar för dom ska underhålla den?
Nä detta var nog sista servicen hos dom , sen blir det på yamaha center eller något liknande pga yamaha ttr motor och bromsar mm är ju vanliga mm.
Men jag har ett tips, När bi ringer för att det är något fel på hojjen mm, så låt era föräldrar prata , då blir det fixat med en gång


mvh Linus
Håller med allt..dem är en klump klåpare, och ja, det går lite snabbare om man låter päronen snacka, men det går endå inte snabbt..
MEn från min har ja inte märkt något tickande undertiden jag kör..men änkte att det kanske var när du kört som de tickade..
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Ha! Lär dig ställa lite krav på dina servis ställen så slipper din pappa/mamma att ringa till dig.

För övrigt tickade min CH också under hela tiden jag ägde den, ingen fara för min iaf. Det är ju ofta olika hur mkt motorer tickar, men står du och lyssnar efter det nu bara för du tkr den tickar mer tickar den garanterat mer i dina öron.
 

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Lund
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Padde skrev:
2485633 Ha! Lär dig ställa lite krav på dina servis ställen så slipper din pappa/mamma att ringa till dig.

För övrigt tickade min CH också under hela tiden jag ägde den, ingen fara för min iaf. Det är ju ofta olika hur mkt motorer tickar, men står du och lyssnar efter det nu bara för du tkr den tickar mer tickar den garanterat mer i dina öron.
precis, därför blir det nån seriös verkstad nästa service..
 

byskebon

norrlänning
Gick med
15 Aug 2006
Ort
Umeå
Hoj
2010 Triumph Street Triple
kolla kamkedjan och ventilspelet! på farsans DR va de kamkedjan...
 

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Ort
Nacka
Hoj
sm570r
byskebon skrev:
2501510 kolla kamkedjan och ventilspelet! på farsans DR va de kamkedjan...
100-mila service och kamkedja? tänk om :D

Tror på paddes alternativ, min 4-t tickar också lite. ska ventiljustera snart som möjligt, då kan jag åter komma hur det blev på min. Fast min har gått 3200mil :tungan
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top