CFMoto 800 MT Review

Säkert fullt duglig som deras 4hjulingar CF Moto tror jag har drygt 25% av Europa marknaden i 4 hjulings kategorin o det finns CF Moto 4 hjulingar som gått närmare 3000 timmar, det motsvarar väll ca 8-10000 mil på en hoj. Kvalitén är inga bekymmer med o inte resdelar heller..

Jag blev positivt överraskad av den på Gillinge, men även med ett lågt pris kommer den vara dyr att ha på grund av namnet.

Sitter ju en licensbyggd KTM 790 motor i den.
Sen om detta bådar gott eller inte om kvaliteten och hållbarheten vet jag faktiskt :crash
Det är CF Moto som bygger alla ktm o husqwarna motorer åt ktm så det är garanterat samma motor ktm/CF Moto har ju motorfabriken som samägt på något vis o cfmoto bygger även till kawasaki o honda.

Med ett pris på ca 140k i Storbritannien så kommer den väl säkert landa på omkring 160k i Sverige och då har jag svårt att se att den kommer bli en konkurrent till de mer etablerade märkena.

Edit: Tydligen är den billigare i Sverige, vilket är förvånande.

A3DF3726-8872-43BF-9461-76043AA8CFEA.png

Med ett pris på ca 140k i Storbritannien så kommer den väl säkert landa på omkring 160k i Sverige och då har jag svårt att se att den kommer bli en konkurrent till de mer etablerade märkena.

Edit: Tydligen är den billigare i Sverige, vilket är förvånande.

View attachment 475363

Kanske dyrare att typa in hojen för UK efter Brexit, jämfört med att sprida ut kostnaden på 27 länder.

Kanske dyrare att typa in hojen för UK efter Brexit, jämfört med att sprida ut kostnaden på 27 länder.
Så kan det säkert vara. Vet att inte alla som bor där är helt nöjda med hur det blev efter brexit.

Vill jag ha en ny KTM? Nej.

Vill jag ha en ny KTM, som är lite billigare för att den är gjord i Kina? Nej!

Vill jag ha en ny kinesisk hoj, som är ändå billigare, utger sig för att vara KTM i stora stycken - men saknar både WP och Brembo? Hell no!

Så enkelt var det löst.

Uppskattar dock Visor Downs presentation i videon!

Många av dessa recensioner är så seeeega, och larvar ut i oväsentligheter till den grad att jag går iväg och gör något annat istället.
Här var det rappt och hårt kring kärnan hela tiden - imponerande tight utan att ha ett skrivet manus framför sig.
Riktigt bra!

När han började bulta på korvlådorna gav det ett eko från Kokkina Fergarias odödliga presentation av Aprilias Rally Raid!

Jag tror Mäkinen har rätt: billig att köpa, dyr att sälja.
Man köper sig fast i en hoj det kommer att svida att byta bort den dag man vill prova annat, och ännu så länge finns det inte ens något inom det egna märket att byta upp sig till.

Bara två lägen, Sport och Rain. Dåligt.

Jag är något av en bakåtsträvare. Eller "Det var good enough förr."
C-spanner till förspänningen. Ja men skjut mig.

Bara två lägen, Sport och Rain. Dåligt.

Jag är något av en bakåtsträvare. Eller "Det var good enough förr."
C-spanner till förspänningen. Ja men skjut mig.

Jo, men tydligen var settingen milsvitt isär: "sport" extremt stirrig och "rain" som att få en husvagn tillkopplad.

Bättre då att ge fan i olika körprogram - det tycker både du och jag, men då skulle dagens motorjournalister kasta sig över hojen och böla över hur omodern den var, sabla ner den och göra den osäljbar.

...för varken du eller jag hade köpt en ny CF Moto även om den var analog, förnuftig och tillät föraren att bestämma själv hur det är lämpligt att köra när det är blött ute.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back